۸ علت تغییر رنگ زرد شدن کامپوزیت دندان، چگونه پیشگیری کنیم؟

۸ علت تغییر رنگ زرد شدن کامپوزیت دندان، چگونه پیشگیری کنیم؟

همان طور که آشنایی دارید کامپوزیت دندان یکی از راه های زیباسازی ظاهر دندان ها می باشد که علاوه بر زیبایی از مقاومت بالایی برخوردارند اما شما هر نوع زیبایی هم که روی دندان های خود انجام دهید نیازمند به یک سری مراقبت ها برای جلوگیری از تغییر رنگ و زرد شدن آنها می باشد که اگر رعایت نکنید زیبایی ظاهری آن ها از بین خواهد رفت.

در این مقاله سعی دارم  ۸ دلیل مهمی که می تواند بر زردی کامپوزیت دندان ها تاثیر گذار باشند را برای شما شرح دهم. چرا که خود کامپوزیت دندان ها در مقابل تغییر رنگ از خود مقاومت بالایی نشان می دهند و فقط در صورتی که در معرض عواملی که قصد دارم برای شما در این مقاله توضیح دهم قرار بگیرند زرد و کدر خواهند شد.

اگر شما نیز به دنبال یک دندانپزشک زیبایی در اصفهان می گردید به شما دکتر محمد عاطفت که بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان و لمینت دندان در اصفهان می باشد و می تواند در زمینه ی زیبایی و ترمیم دندانهایتان به شما کمک کند را معرفی می کنم.

 در ادامه مقاله برای آشنایی با مسائل مهم درزرد شدن کامپوزیت دندان ها با من همراه باشید.

آشنایی با هشت علت تغییر رنگ و زرد شدن کامپوزیت دندان

مهارت نداشتن دندانپزشک

در صورتی که دقت و دانش و مهارت دندانپزشکی که به آن مراجعه کرده اید کم بوده باشد و کامپوزیت دندان های شما را به طور دقیق نتواند فرم دهد و یا حتی نتواند به درستی و به صورت دقیق آن ها را نصب کند امکان این که ونیر کامپوزیت دندان های شما زرد رنگ شود وجود دارد.

اعتیاد به سیگار و انواع مواد مخدر

از مهم ترین عامل زرد رنگ شدن کامپوزیت دندان می توان به مصرف دخانیات اشاره کرد. این مواد علاوه بر کامپوزیت دندان نیز می‌توانند روی زرد شدن خود دندان ها هم موثر باشند.

نزدیک شدن به پایان عمر ونیر کامپوزیت

بعد از انجام کامپوزیت دندان باید در نظر داشته باشید که این زیبایی برای همیشه نیست و با گذشت زمان به پایان عمر آن ها نزدیک خواهید شد که حتماً در آن زمان با زردی و کدر شدن کامپوزیت ها مواجه شده و باید در اولین فرصت آن ها را تعویض نمائید.

سوالات متداول در مورد سفید شدن دندان ها

از بین رفتن بافت لثه

یکی از دلایل زردی دندان از بین رفتن بافت لثه یا تحلیل آن با افزایش سن می باشد چرا که در سنین بالا تغییراتی در بافت لثه ها به وجود می آید که باعث فاصله افتادن بین دندان ها و لثه می گردد و با باز شدن دندان ها از هم امکان گیر کردن غذا بین آن ها در هر وعده ی غذایی وجود دارد در نتیجه این مواد و آلودگی ها در بین دندان ها می توانند به زردی کامپوزیت ها بیانجامند.

وارد شدن تروما و آسیب به دندان

در صورتی که بر اثر هر اتفاقی دندان شما ضربه و تروما ببیند و به بافت داخلی دندان شما ضربه وارد گردد این ضربه می تواند باعث ایجاد لک بر روی دندانتان بشود و از آن جایی که کامپوزیت به صورت یکه لایه ی سطحی بر روی دندان ها گذاشته می شود بخاطر ضخامت کم آن، لکه های زرد رنگ  ایجاد شده بر اثر ضربه به دندانتان از زیر کامپوزیت هم پیدا خواهد بود و باعث دیده شدن کامپوزیت شما به صورت لکه دار می شود.

بی کیفیت بودن مواد کامپوزیت

یکی از دلایلی که می‌تواند در زرد شدن کامپوزیت دندان موثر باشد استفاده کردن از مواد نامرغوب برای کامپوزیت دندان می باشد چرا که با پیشرفت در صنعت زیبایی و دندانپزشکی افراد سودجو نیز هر نوع موادی را وارد بازار می کنند که مقدار رزین و ساختار شیمیایی آن ها با هم یکسان نیست بنابراین توجه داشته باشید به یک دندانپزشک معتبر مراجعه کنید و از یک مارک خوب برای کامپوزیت دندان هایتان استفاده کنید تا به مشکل بر نخورید.

رعایت نکردن رژیم غذایی

استفاده نکردن از رژیم غذایی مناسبی که دندانپزشک بعد از کاشت کامپوزیت به شما توصیه می کند باعث تغییر رنگ و زردی کامپوزیت های شما می گردد به عنوان مثال: مصرف چای، قهوه، نوشابه و بعضی از آبمیوه ها و در کل نوشیدنی هایی که میزان اسیدی بودن آن ها زیاد است سریعاً می‌تواند بر روی کامپوزیت های شما تاثیر بگذارند و سفیدی و زیبایی آن ها را از بین ببرند.

استفاده نکردن از مسواک برای بهداشت دندان

همان طور که می دانید مسواک و نخ دندان کشیدن می تواند دندان های شما را از مواد غذایی که در هر وعده  در بین دندان هایتان و روی آن ها گیر می‌کنند را پاکیزه کند پس اگر در رعایت کردن بهداشت دهان و دندان کوتاهی کنید کامپوزیت شما لکه دار می شود. اکنون بعد از آشنایی با دلایل زرد شدن کامپوزیت دندان بهتر از نکاتی که باعث پیشگیری از این اتفاق می شود هم آشنا شوید.

آشنایی با راه های پیشگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان

اگر بعد از کامپوزیت کردن دندان هایتان موارد زیر را رعایت کنید کامپوزیت شما دیرتر زرد خواهد شد.

مهم ترین نکته برای جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت های دندان ها رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد شما حتماً باید بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید و با نخ دندان بین دندان های خود را پاکیزه نگه دارید استفاده از دهانشویه و مسواک نرم و خمیردندان مناسب می تواند به شما در این مورد نیز کمک کند اگر نمی دانید چه نوع خمیر دندانی برای کامپوزیت شما مناسب هست حتما از دندانپزشک خود بپرسید و هر شش ماه یک بار برای چکاپ وبررسی سالم بودن و تمیزی کامپوزیت هایتان به مطب سر بزنید.

در صورتی که دخانیات مصرف می‌کنید به ویژه سیگار، بعد از انجام کامپوزیت باید بدانید که نیکوتین سیگار عامل اصلی زرد شدن کامپوزیت دندان و از بین رفتن آن ها خواهد بود پس به فکر ترک سیگار باشید و در رژیم غذایی خود از غذاها و نوشابه هایی که اسیدی و رنگی هستند بپرهیزید مثل: شراب، توت فرنگی، چای، قهوه و غذاهایی که در آن زردچوبه و زعفران زیادی به کار رفته شده است، مربا ها، شکلات و غیره.

طرح لبخند شامل چه درمان هایی است

نتیجه گیری

در این مقاله برای شما دلایل و موارد پیشگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان ها را بررسی کردم درست است که امکان زرد شدن کامپوزیت دندان در صورت رعایت نکردن رژیم غذایی گفته شده وجود دارد اما این به این معنا نیست که بعد از آن دیگر نمی توانید هر غذایی را میل کنید بلکه منظور این است که یا مصرف این غذاها و نوشیدنی ها را کم کنید یا اینکه حتماً بعد از میل کردن هر وعده غذایی سریعاً دندان های خود را با مسواک و نخ دندان تمیز کنید تا آثار آن بر روی کامپوزیت دندان ها نماند و تغییر رنگ ندهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.