تفاوت لمینت با روکش دندان چیست؟

تفاوت لمینت با روکش دندان چیست؟

تفاوت لمینت با روکش دندان چیست؟

شاید برای بسیاری از افراد این سوال پیش آمده باشد که لمینت با روکش دندان چه تفاوتی دارد؟ بهترین متخصص لمینت دندان در اصفهان، شما را با این موضوع آشنا می کند تا بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید که دندان های خود را لمینت کنید یا خیر. روکش فقط سطح جلوی دندان شما را می پوشاند. برخلاف روکش‌ ها، لمینت دندان راه‌ حلی محافظه‌ کارانه برای لبخند آسیب‌ دیده در نظر گرفته می‌ شوند، زیرا تقریباً تمام دندان اصلی دست نخورده باقی مانده است. هنگامی که روکش ها انتخاب می شوند، نیم میلی متر از مینای دندان برداشته می شود تا روکش چینی روی مینای باقی مانده قرار گیرد. برای ساخت روکش های لمینت می توان از پرسلن استفاده کرد.

مراحل انجام لمینت دندان

دندانپزشک با استفاده از قالب روی دندان شما اثر می گذارد. قالب ها، پس از قالب گیری به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می شود. بسته به اینکه چقدر دندان شما کوتاه شده است، ممکن است یک روکش موقت روی دندان قرار دهید تا زمانی که روکش جدید آماده شود.

3 روز بعد، روکش های دائمی برای بررسی عملکرد و زیبایی، بر روی دندان ها تست می شوند تا در صورت نیاز به اصلاح، مجدداً به آزمایشگاه ارسال شوند. سپس اگر همه چیز درست باشد، روکش ها چسبانده می شوند. رزین حساس به نور بین دندان اصلی و روکش اعمال می شود. سپس نور مخصوصی بر روی آن ناحیه تابانده می‌ شود تا رزین را سخت کند و پیوندی غیرقابل برگشت بین دندان و روکش ایجاد کند.

روکش دندان چیست؟

معمولاً روکش برای دندان هایی که به شدت شکسته یا ترک خورده اند یا جایی که نیاز به درمان ریشه دارند توصیه می شود. برخلاف لمینت های دندانی که لایه‌ های چینی نازکی هستند که جلوی دندان را می‌ پوشانند، روکش دندان از پرسلن ضخیم‌ تر ساخته شده و تمام دندان را کاملاً می‌ پوشاند.

لمینت دندان چه تفاوتی با روکش دارد؟

دندانپزشک با ساختن قالب، جلوه ای زیبا از دندان ایجاد می کند. قالب برای ساخت روکش به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می شود. دندانپزشک ممکن است یک روکش موقت روی دندان شما قرار دهد تا بتوانید در حین ساخت روکش دائمی از دندان خود استفاده کنید. وقتی روکش دائمی آماده شد، دندانپزشک روکش موقت را برمی دارد. سپس تاج دائمی را روی دندان شما قرار می دهند و آن را طوری تنظیم می کنند که به درستی جا بیفتد و بایت شما درست باشد. سپس تاج جدید را در جای خود فیکس می کند.

دندان‌های دارای روکش ممکن است کمی حرکت داشته باشند که می‌تواند بایت شما را تغییر دهد. اگر این اتفاق افتاد، باید تاج را تنظیم کنید.

لمینت یا روکش دندان کدام یک بهتر است؟

روکش یک لایه بسیار نازک از پرسلن یا مواد دیگر به ضخامت حدود 1 میلی متر است که به جلوی دندان شما چسبانده شده است. در واقع می توان گفت که لمینت دندان عمدتاً برای زیبایی استفاده می شوند. ضخامت تاج دندان حدود 2 میلی متر است و کل دندان را می پوشاند. اگر 50 تا 60 درصد از ساختار دندان خود را به دلیل پوسیدگی، ضربه یا دلایل دیگر از دست داده اید، تاج های دندانی را برای درمان شما انتخاب می کنیم. همانطور که می دانیم مینا قوی ترین ماده بدن است و وقتی این مینا آسیب ببیند یا از بین برود به این معنی است که قسمت باقی مانده شکستنی ترین قسمت دندان است. تاج دندان جایگزین تمام مینای از دست رفته می شود. بنابراین، مانند جایگزینی خود دندان است.

مزایای انجام لمینت دندان

  • لمینت های دندان دارای ماندگاری بالایی هستند.
  • لمینت دندان در اصفهان می توانند مقرون به صرفه باشند زیرا از مواد مختلفی ساخته شده اند.
  • روکش های لمنیت شده در برابر حساسیت مقاوم هستند.
  • نیازی به نگرانی در مورد نیروهای وارد شده در هنگام جویدن روی تاج نیست.
  • هر دندانی (قدامی/خلفی) را می توان با روکش ترمیم کرد.
  • در صورت افتادن تاج، می توان آن را مجدداً بدون نیاز به تعویض ثابت کرد.

معایب انجام روکش دندان

برای انجام روکش دندان، دندانپزشک باید دندان درست شده را تا حدود زیادی بتراشد و سپس آن را آماده کند.

مزایای انجام روکش دندان:

بدون درمان گسترده ارتودنسی فوق العاده به نظر می رسد.

گزینه ای برای اصلاح فوری لبخند می دهد.

آنها به حداقل آماده سازی دندان نیاز دارند.

توهم کامل دندان های طبیعی را ایجاد می کند.

معایب انجام روکش دندان

روکش های دندان، مستعد خرد شدن هستند، به خصوص اگر فرد عادات بدی مانند دندان قروچه یا گاز گرفتن چیزهای سخت داشته باشد. از طرفی، برای انجام لمینت دندان در اصفهان به دندانپزشکان و تکنسین های با تجربه نیاز است. از این رو، لمینت دندان گران تر از روکش ها هستند.

سخن پایانی

بسیاری از افراد، روکش های دندان را با لمینت یکی می دانند اما در واقع باید بدانید که روکش دندان با لمینت تفاوت زیادی دارد. به طور معمول از روکش دندان پس از عصب کشی استفاده می شود و جنبه مراقبت از دندانی که عصب های آن از بین رفته را دارد اما لمنیت دندان برای زیبایی دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد و هزینه بالاتری نسبت به روکش های دندان دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.