ایمپلنت تمام فک

ایمپلنت تمام فک

ایمپلنت تمام فک چگونه انجام می شود ؟

با پیشرفت‌های اخیر در ایمپلنت و روی کار آمدن بهترین نوع لمینت دندان در اصفهان، اکنون این امکان برای بیمارانی که تمام دندان‌ های بالایی خود را از دست داده‌اند وجود دارد و می‌توانند دوباره با ایمپلنت، دوباره صاحب دندان شوند. اگر استخوان خوبی در سرتاسر فک بالا وجود داشته باشد، هر دندان از دست رفته را می توان با یک ایمپلنت دندان جایگزین کرد. با این حال، چنین مواردی برای فک بالا نادر است. در اکثر بیماران، فقط تعداد محدودی ایمپلنت می‌توان گذاشت. این به دلیل عدم وجود استخوان فک است، زیرا استخوان فک بالایی روی دندان‌های متحرک به سرعت جمع می‌شود. بنابراین، نوعی پل نگهدارنده ایمپلنت مورد نیاز است. رایج ترین سوالی که بیماران می پرسند این است که چه تعداد ایمپلنت برای پشتیبانی از یک پل ثابت نگهدارنده ایمپلنت دندان مورد نیاز است.

در اکثر بیماران، کمبود استخوان در ناحیه جلویی فک بالا برای کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد. به طور کلی، انجام پیوند استخوان در جلوی فک بالا نسبت به پشت فک بالا دشوارتر است.

برای ساده سازی روش درمان ایمپلنت دندان، باید تعداد کافی ایمپلنت در پشت فک بالا قرار داده شود تا بتوان پل ثابتی را انجام داد. به طور کلی، 8 تا 10 ایمپلنت برای پشتیبانی از یک پل ثابت قوس کامل مورد نیاز است. معمولاً به نوعی از پیوند استخوان سینوس لیفت نیاز است.

برخی از بیماران دندان های آسیاب بالایی خود را خیلی زودتر از دندان های ثنایا از دست می دهند. در نتیجه در جلوی فک بالا استخوان فراوانی وجود دارد اما از طرف دیگر استخوان فک در پشت کم است.

در چنین مواردی، ایمپلنت‌ ها را می‌ توان تنها در جلوی فک بالا قرار داد تا از یک پل نگهدارنده ایمپلنت  پشتیبانی کند. مزیت در این مورد این است که نیازی به پیوند استخوان سینوس لیفت نیست. برای فک بالا، حداقل تعداد ایمپلنت برای حفظ دندان مصنوعی فوقانی 4 عدد است.

ایمپلنت تمام فک

ویژگی ایمپلنت تمام فک در اصفهان

ایمپلنت تمام فک، یکی از سخت ترین و دشوارترین روش های ایمپلنت دندان در اصفهان به شمار می آید. ایمپلنت فک ممکن است تنها در یک فک ( فک بالا و یا فک پایینی ) صورت پذیرد و یا اینکه ایمپلنت به طور کامل شامل هر دو فک شود. در این روش، کلیه ی دندان های پوسیده شما که نیاز به برداشتن و کشیدن دارند در یک روز زیر نظر دندانپزشک و با استفاده از بی حسی کشیده می شوند و سپس در همان روز برای شما دندان های جدید در فک بالایی و یا پایینی و یا هر دو فک ایمپلنت می شوند.

ایمپلنت کامل فک در مطب دکتر عاطفت انجام می شود با این روش بسیار پیچیده ای است و مناسب برای کسانی است که تمام دندانهایشان خراب شده و یا به دلیل بالا رفتن سن شان می خواهند از شر دندان های پوسیده و خراب شان آسوده شوند. مسلما چنین جراحی همراه با درد و ناراحتی خواهد بود؛ اما با استفاده از مسکن های تجویز شده از سوی متخصص ایمپلنت دندان در اصفهان به راحتی می توان درد بعد از ایمپلنت را کاهش داد و تحمل کرد.

مراحل انجام ایمپلنت تمام فک 

  1. در چندین هفته به تشخیص و برنامه ریزی بر روی فک و لثه شما پرداخته می شود و این مرحله شامل استفاده از اشعه ایکس، اسکن CT ، برنامه ریزی های مجازی، طراحی لبخند بر چهره شما و … می شود.
  2. با ساخت پل های نگهدارنده ثابت و یا موقت کار آغاز می شود.
  3. در روزی که ایمپلنت انجام می شود در فک بالایی 6 تا 8 دندان و در فک پایینی 4 تا 6 دندان کاشته می شود. ( معمولا در فک بالایی هشت پایه و در فک پایینی نیز هشت پایه )
  4. در مرحله بعد از پیچ های مخصوص و یا سیمان دندان ها به ایمپلنت ها وصل شده و فیکس و ثابت می شوند.
  5. مرحله آخر شامل کسانی می شود که استخوان کافی و مقاوم ندارند و نیاز به بازسازی فک دارند.

مسلما هزینه ایمپلنت کامل فک زیاد می باشد و متاثر از تعداد ایمپلنت ها و تعداد پونی ها است.

مزایا و معایب ایمپلنت تمام فک

  • مهم ترین مزیت استفاده از این روش، داشتن دندان های زیبا و سالم و یکدست است که این امر باعث افزایش اعتماد بنفس خواهد شد.
  • مزیت دیگر این است که به خاطر داشتن دندان های سالم و توانایی در جویدن کافی غذاها می توانید از بدنی سالم و تندرست برخوردار شوید.
  • نکته ی دیگر این است که برای همیشه با دندان درد و معضلات دندان خداحافظی می کنید.
  • با ایمپلنت کامل فک، استخوان های فک و صورت حفظ می شود.

اما آیا این روش مناسب همه افراد است؟

خیر کسانی که به بیماری های زیر مبتلا هستند متاسفانه نمی توانند از ایمپلنت کامل استفاده کنند زیرا باعث تحریک بیماری شان خواهد شد؛ همچنین، افراد مبتلا به سرطان های بدخیم، بیماران مبتلا به پوکی شدید استخوان و سندرم استخوان شکننده و بیمارانی که تحت درمان بیماری خاصی توسط پرتو درمانی هستند و یا اینکه ایمنی بدنشان پایین است؛ اما جای هیچ گونه نگرانی نیست زیرا با پیشرفت علم و تکنولوژی، خوشبختانه روش های دیگری نیز وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده کنید.

ایمپلنت تمام فک در اصفهان

سوالات متداول ایمپلنت تمام فک

من سالهاست که از دندان مصنوعی کامل فک بالا استفاده می کنم. آیا می توانم ایمپلنت دندان داشته باشم؟

این بستگی به مقدار استخوان موجود و اینکه آیا پیوند استخوانی لازم است یا خیر دارد.  اگر سال‌ ها از پروتز کامل استفاده می‌ کنید، قبل از کاشت ایمپلنت‌های دندانی به نوعی پیوند استخوان نیاز است.

درمان ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟

بسته به نوع و میزان پیوند استخوان، پروسه ایمپلنت دندان بین 4 تا 12 ماه طول خواهد کشید.

آیا درمان ایمپلنت دندان یک فرآیند دردناک است؟

با استفاده از تکنیک های مدرن ایمپلنت دندان در اصفهان، در حین عمل نباید دردی احساس کنید. برای بیمارانی که نگرانی بیشتری در مورد این روش دارند، جراحی را می توان با بی حسی در کلینیک انجام داد. آرام بخش شما را در طول عمل آرام می کند.

چگونه بفهمم که کاندید مناسبی برای کاشت دندان کامل هستم؟

شما باید برای معاینه بالینی و اشعه ایکس کامل به کلینیک مراجعه کنید. سی تی اسکن یک ارزیابی سه بعدی دقیق از میزان استخوان فک در دسترس برای ایمپلنت های دندانی و اینکه آیا پیوند استخوان مورد نیاز است یا خیر ارائه می دهد.

ایمپلنت های دندانی چقدر موفق هستند؟

میزان موفقیت ایمپلنت های دندانی مدرن 95 درصد است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.