روکش پرسلن دندان

لمینت بهتر است یا روکش دندان

مقدمه

متخصصین لمینت دندان در اصفهان قادر هستند با بررسی وضعیت دندان های شما عزیزان بسته به میزان خرابی دندان ها، بهترین تکنیک درمانی را برای دندان ها انتخاب کنند. امروزه روش های متعدد درمانی با جنس و متریال مختلف برای اصلاح دندان ها وجود دارند که هر کدام از آن ها می توانند اثرات متفاوتی بر روی دندان ها بگذارند. روکش پرسلن یا لمینت یکی از انواع روکش های دندان است که از محبوبیت خاصی در دندانپزشکی برخوردار است. این نوع روکش ها پوسته نازک و زیبایی از جنس پرسلن دندان می باشند که به راحتی می توان آن ها را به قسمت جلو دندان طبیعی وصل کرد. روکش پرسلن دندان به لمینت دندان نیز معروف است. شما عزیزان می توانید از این نوع روکش ها برای اصلاح طرح لبخند خود و ترمیم دندان ها، استفاده کنید. در صورتی که قصد داشته باشید از روکش های پرسلن دندان برای اصلاح دندان های خود استفاده کنید، ممکن است این سوال برای شما پیش آید که پرسلن دندان چیست و چرا باید از آن ها برای دندان های خود استفاده کنید، ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با این موضوع توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

پرسلن دندان چیست

پرسلن دندان چیست

روکش های پرسلن که برای اصلاح دندان ها استفاده می شوند، اغلب روکش هایی با میزان ضخامت بسیار کم می باشند. لایه های نازک پرسلن به شما عزیزان این امکان را می دهند تا به شکل کاملا طبیعی، دندان های خود را اصلاح کنید. اکثر بی نظمی های جزئی دندان ها و همچنین لکه هایی که بر روی سطح دندان ها وجود دارد، توسط این نوع روکش قابل درمان می باشند. امروزه به دلیل استحکام و دوام بسیار بالای روکش های پرسلن، این نوع روکش ها به یکی از رایج ترین روش های درمانی برای اصلاح دندان ها تبدیل شده اند.

در صورتی که قصد دارید از این نوع روکش ها برای دندان های خود استفاده کنید، بهتر است به کلینیک های معتبر دندانپزشکی زیبایی در اصفهان مراجعه کنید و از خدمات آن بهره مند شوید. نصب روکش های پرسلن بر روی دندان ها امری بسیار تخصصی می باشد که تنها افرادی که در این زمینه تجربه و دانش کافی را دارند، قادر به انجام آن هستند.

فرق روکش با لمینت

انتخاب این که برای دندان های شما روکش های پرسلن و یا لمینت مناسب است و یا خیر، بسته به صلاحدید دندانپزشک مربوطه و پس از انجام معاینات تخصصی دندان ها انتخاب می شود. وضعیت دندان ها و شرایط لثه بیماران در انتخاب بهترین روش درمانی برای اصلاح دندان ها بسیار مهم می باشد. امروزه انواع روکش های پرسلن و لمینت در جنس و متریال مختلف در بازار موجود می باشند که هر یک از آن ها می توانند ظاهری متفاوت برای دندان ها ایجاد کنند. روکش های تمام پرسلن دندان و لمینت در روش نصب و همچنین هزینه ها با یکدیگر تفاوت دارند. روکش پرسلن و لمینت، بهترین گزینه برای ترمیم دندان ها می باشند.

دکتر عاطفت به عنوان یکی از بهترین متخصصینی که در زمینه اصلاح طرح لبخند در اصفهان فعالیت دارد، با تجربه چندین ساله ای که در این زمینه بدست آورده است، قادر است جدیدترین روش های درمانی را در شرایط کاملا بهداشتی برای ترمیم دندان های شما استفاده کند. در صورتی که در زمینه انواع روش های درمانی برای اصلاح بی نظمی دندان های خود هیچ گونه اطلاعاتی ندارید و نمی دانید از چه روشی می توانید برای ترمیم دندان های خود استفاده کنید، می توانید برای رزرو نوبت و انجام معاینات اولیه با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

فرق روکش با لمینت

بیماران همواره سوالاتی در خصوص این که پرسلن دندان چیست، دارند. در ادامه مقاله به سوالات متداول در خصوص این روکش می پردازیم.

  • تفاوت روکش پرسلن متصل شده به فلز با روکش تمام پرسلنی چیست؟

روکش تمام پرسلن یا لمینت به فلز متصل شده است و به تاج دندان استحکام می بخشد و از آن محفاظت می کند. این نوع روکش دوام زیادی دارد، چون از یک تکیه گاه فلزی تشکیل شده است.

روکش پرسلن دندان کاملا مشابه پوسته پرسلن طبیعی دندان است و با دندان های طبیعی موجود در دهان همخوانی بسیار زیادی دارند. یکی از معایب این نوع روکش ها این است که پایه فلزی آن ممکن است به مرور سبب ساییدگی لثه شود اما اخیرا روکش های تمام پرسلنی جایگزین آن ها شده است.

روکش های تمام پرسلنی گزینه بسیار خوبی جهت روکش دندان هستند و چون تکیه گاه فلزی ندارند، سطح بیشتری از دندان را مراقبت می کنند. روکش تمام پرسلن به طور گسترده برای روکش کردن دندان های جلو به کار می روند.

  • قبل از استفاده از روکش پرسلن چه کار هایی روی دندان طبیعی صورت می گیرد؟

در ابتدا شما به بهترین متخصص کامپوزیت دندان در اصفهان مراجعه می کنید و مراحل آماده سازی دندان صورت می گیرد به این ترتیب که سلامت دندان و استخوان اطراف آن با عکس برداری مورد بررسی قرار می گیرد.

سپس دندانپزشک آمپول بی حسی تزریق می کند و لثه تا جایی که تاج دندان وجود دارد، به پایین کشیده می شود. سپس قسمتی از دندان جهت ایجاد تناسب و تقارن میان دندان ها، برداشته می شود.

بعد از یک الی دو هفته، آزمایشگاه روکش متناسب با دندان شما را تولید می کند. در طی مدت زمانی که روکش حاضر می شود، پزشک روی دندان های شما روکش موقت می گذارد.

روکش پرسلن یا لمینت

  • بعد از قرار دادن روکش پرسلن چه کاری صورت می گیرد؟

بعد از آماده شدن روکش، دندانپزشک متخصص روکش را روی دندان شما قرار می دهد تا از لحاظ رنگ با سایر دندان های طبیعی بررسی شود. سپس در صورت تایید شما، دندانپزشک به سراغ مرحله بعدی می رود.

  • مدت زمان دوام روکش پرسلن چقدر است؟

روکش پرسلن دندان یا لمینت چیزی حدود 5 الی 10 سال دوام دارند و اگر بهداشت دهان و دندان خوب رعایت شود، دوام آن ها بیشتر نیز می شود. برای افزایش دوام این نوع روکش باید از جویدن یخ، ناخن و نوشیدن مایعات یخ و داغ خودداری کنید. مسواک زدن و استفاده از نخ دندان را هرگز فراموش نکنید. اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که شب ها دندان هایتان را بهم می سایید، بهتر است با پزشک مطرح کنید تا از محافظ شبانه برای دندان هایتان استفاده کنید.

  • آیا استفاده از روکش پرسلن دردناک است؟

استفاده از روکش پرسلن دندان درد خفیفی در ابتدا ایجاد می کند که با مسکن برطرف می شود. اما درد آن به گونه ای نیست که باعث آزار و اذیت افراد شود. در واقع باید گفت برای افرادی که دوست دارند لبخند زیباتری داشته باشند، تحمل این درد آسان است، زیرا می دانند که در نهایت دندان های زیبا و یکدستی خواهند داشت.

  • روکش پرسلن خیلی ضخیم تر از دندان طبیعی است؟

ضخامت روکش پرسلن یا لمینیت بین 5/1 میلی متر در سطح جویدن و 2 – 5/0 میلی متر در طرفین است. در واقع باید گفت که ضخامت روکش ها نسبت به دندان طبیعی بسیار بیش تر است. اما کار دندانپزشک نیز در این مورد موثر است و باید به دنبال بهترین متخصص و دندانپزشک زیبایی باشید.

  • آیا دندان روکش شده را می توان لمینت کرد؟

با توجه به این که برای نصب روکش های لمینت نیاز است تا مقداری از مینای دندان ها تراشیده شود، پس از نصب لمینت بر روی دندان های خود نمی توانید روکش های لمینت را از سطح دندان های خود جدا کنید. در شرایطی که قسمتی از روکش های لمینت شما ترک برداشته باشد و یا شکسته باشند، می توانید روکش های لمینت جدید را جایگزین آن ها کنید. در صورتی که از روکش های کامپوزیت برای دندان های خود استفاده کرده اید، می توانید روکش های لمینت را جایگزین آن ها کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله تلاش کردیم در رابطه با این که پرسلن دندان چیست و چرا از آن ها باید برای اصلاح دندان ها استفاده شود، توضیح دهیم. همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم روکش های پرسلن و لمینت یکی از بهترین روش های درمانی برای اصلاح بی نظمی دندان ها می باشد.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.