آیا لمینت می‌ تواند دندان‌ ها را خراب کند؟

آیا لمینت می‌ تواند دندان‌ ها را خراب کند؟

آیا لمینت می‌ تواند دندان‌ ها را خراب کند؟

همانطور که میدانید داشتن دندان های پوسیده و خراب در دهان ظاهری ناخوشایند را برای فرد به همراه دارد و علاوه بر نا زیبا بودن آن گاهی در اثر تماس با مواد سرد و گرم دردآور می باشد و میتواند بطور کلی سبب رنجش فرد شود اما جای امیدواریست که امروزه با پیشرفت علم و فناوری در صنعت دندانپزشکی ین مشکلات به راحتی برطرف شده است. افرادی که با چنین مشکلاتی سروکار دارند میتوانند با مراجعه به مطب دکتر عاطفت دندانپزشک زیبایی اصفهان از طریق روش های بسیار مناسب و نتیجه بخش، به دندان های خود ظاهری زیبا ببخشند و از مشکلات ناشی از خرابی وپوسیدگی دندان رها شوند.

یکی از روش های کارآمد و بسیار موثر در درمان و جلوه بخشی به دندان های پوسیده و خراب لمینت می باشد که امروزه به دلیل تاثیر خوب و رضایت بخشی که داشته است از استقبال بی نظیری برخودار می باشد، در کنار این اثر بخشی مفید و مثبت دغدغه هایی از جانب افرادی که از این روش استفاده کرده اند وجود دارد که آیا با گذشت زمان لمینت سبب خرابی دندان های طبیعی می شود یا نه. در این مقاله سعی داریم تا باپرداختن به این موضوع اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم پس در ادامه ی مطلب با ما همراه شوید.

عملکرد لمینت دندان چگونه است؟

ابتدا لازم است با عملکرد لمینت آشنا شویم و پس از آن به نکات مهم آن بپردازیم. لمینت دندان در واقع به پوسته های نازکی اطلاق می شود که از جنس سرامیک و پرسلن می باشند و همانند دندان و بهتر بگوییم در قالب دندان ساخته و بر روی سطح دندان ها قرار می گیرند. لمینت ها حاوی مواد کامپوزیتی می باشند و به جلوه بخشی دندان ها کمک بزرگی می کنند. دندانپزشکان با توجه به مشکلات دندان های بیمار با استفاده از روش های کامپوزیت و لمینت دندان اصفهان، عیوب دندان ها را پوشش دهی می کنند. در این روش ها مقداری از سطح دندان یا به عبارتی مینای دندان تراشیده می شود و پس از آن لمینت و کامپوزیت انجام می شود. لمینت علاوه بر تغییر ظاهر و اندازه و سفید نمودن رنگ دندان مشکلاتی نظیر فاصله ی بین دندان ها ، لکه های سطح دندان، ناهمواری و کجی دندان، دندان های شکسته شده و ترک خورده را پوشش می دهد.

این نکته را نباید فراموش نمود که همه ی افراد واجد شرایط استفاده از لمینت نمی باشند زیرا ممکن است دندان هایی مناسب برای اجرای روکش لمینت بر روی آنها نداشته باشند با اینحال در صورت تمایل برای لمینت کردن دندان ها باید با دندانپزشک متخصص زیبایی مشورت نمایند. دندانپزشک با معاینه ی کامل دندان و دهان و طرز قرار گیری دندانها همچنین ظاهر و جنس آنها  با استفاده از اشعه ی ایکس میتواند از شرایط کامل دندانها آگاه شود شاید بپرسید چرا اشعه ی ایکس؟ در پاسخ به این سوال باید گفت با استفاده ازاین اشعه میتوان هرآنچه در زیر و بطن دهان می باشد و با چشم غیر مسلح قابل رویت نمی باشد، مشاهده نمود و با توجه به مشاهدات بدست آمده مشخص نمود فرد مناسب این روش می باشد یا خیر.

آیا لمینت سبب پوسیدگی دندان می شود؟

همانطور که در مطالب بالا اشاره نمودیم یکی از دغدغه های افرادی که تمایل به استفاه از لمینت برای دندان های خود دارند و یا قبلا از روش لمینت استفاده نموده اند بحث پوسیدگی دندان ها با گذشت زمان می باشد که آیا لمینت نقش محافظت کننده برای دندان ها دارد یا دندان ها در زیر این روکش ها دچار مشکلات متعدد می شود، در جواب این سوال باید گفت روکش های سرامیکی بخش عمده ی سطح دندان را می پوشاند که همین امر احتمال پوسیدگی و شکستگی و ایجاد حفره در دندان را بسیار کاهش می دهد در مورد روکش لمینت به جرات میتوان گفت لمینت به محافظت سطح دندان در برابر برخورد با مواد سرد و گرم و جلوگیری از ایجاد ترک و پوسیدگی کمک بزرگی می کند و ماهیت آن بدینگونه است که هیچ تاثیری بر پوسیدگی دندان نمی گذارد.

هنگام خوردن غذاهای گوناگون به مرور ذرات ریز غذا در بین و پشت دندان ها باقی می ماند که این باقی مانده به باکتری و پلاک تبدیل شده و همانطور که میدانیم سبب پوسیدگی دندان و بیماری لثه می شوند و ریشه ی دندان ها را نیز درگیر می کنند، بنابراین افرادی که لمینت کرده اند از این قاعده مستثنی نیستند و مانند سایر افرادی که دندان های طبیعی دارند باید به نظافت و بهداشت دهان و دندان خود رسیدگی کنند. بطور کلی لمینت دندان برای دندان ها خطرکمی را به همراه دارد و مانع از ایجاد حفره بر روی دندان می شود. بهترین دندانپزشک زیبایی در اصفهان با بررسی دندان ها و مشاوره ی تخصصی خود به افراد کمک می کند تا درباره ی روکش لمینت اطلاعات بیشتری کسب کنند وآگاهانه تصمیم بگیرند.

پیشگیری از پوسیدگی دندان  توسط لمینت

در مطلب قبل اشاره نمودیم که لمینت دندان به خودی خود سبب پوسیدگی دندان نمی شود و در صورت استفاده از روکش لمینت نیاز به انجام اقدامات پیچیده و خاصی نمی باشد تنها با رعایت نظافت و بهداشت دهان و دندان میتوان از بسیاری از مشکلات ناشی از تجمع باکتری و پلاک در دهان و پوسیدگی دندان پیشگیری نمود. رعایت نظافت روزانه ی دهان و دندان از جمله مسواک نمودن در دو نوبت به مدت 2 الی 5 دقیقه با استفاده از یک برس نرم و بطور ملایم زیرا در غیر این صورت با مسواک زدن محکم و سخت، به مرور زمان سطح لمینت ها دچار خراشیدگی و آسیب می شوندکه میتواند ظاهر لمینت ها را تغییر دهد. استفاده از نخ دندان یک بار در روزکه توصیه ی دندانپزشک لمینت اصفهان برای تاثیر بهترآن، قبل از مسواک زدن برای برطرف نمودن کامل ذرات در بین دندانها و پس از مصرف غذا می باشد، که این روند اگر بصورت عادت روزانه باشد کمک بزرگی به جلوگیری از پوسیدگی دندان و بیماریهای لثه می کند. مراجعه ی ماهانه به دندانپزشک جهت معاینه برای آگاه شدن از سلامت دهان و دندان همچنین تمیز نمودن بخش هایی از دندانها که دسترسی به آنها برای تمیز نمودن توسط فرد ممکن نمی باشد توصیه می شود.

پایان

استفاده از روکش لمینت برای دندان ها با هدف زیبایی مستلزم رعایت نظافت و مراقبت بیشتر دهان و دندان می باشد بنابراین مسواک نمودن اصولی و درست، نخ دندان بعد از غذا و قبل از مسواک، مراجعه به دندانپزشک برای معاینه و بررسی وضعیت دندانها وروکش های لمینت، در طولانی نمودن عمر این روکش ها بسیار موثر می باشد چرا که هرچه رسیدگی و مراقبت و بهداشت دهان و دندان بیشتر باشد تاثیر مثبت تری در این خصوص دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.