علت لق شدن ایمپلنت دندان

علت لق شدن ایمپلنت دندان

علت لق شدن ایمپلنت دندان

علت لق شدن ایمپلنت دندان چیست ؟ اگرچه ایمپلنت‌های دندانی طبق گفته انجمن جراحان دهان و فک و صورت نرخ موفقیت بسیار چشمگیری دارند  اما  درصد کمی از درمان ها به دلایلی ممکن است شکست بخورند. شاید شایع ترین مشکلی که بیماران دندانپزشکی با آن مواجه می شوند، کشف این موضوع است که ایمپلنت شل شده است. بنابراین، اگر به تازگی ایمپلنت انجام داده اید و با مشکل شل شدن آن مواجه هستید، با بهترین متخصص ایمپلنت دندان در اصفهان که خدمات زیبایی دندان مانند لمینت دندان در اصفهان، کامپوزیت و غیره را با مناسب ترین قیمت انجام می دهد همراه شوید و این مقاله را تا پایان بخوانید.

شایع ترین دلایل شل شدن ایمپلنت دندان

هنگامی که یک ایمپلنت در استخوان فک قرار می گیرد، بافت استخوان به طور کلی در اطراف ایمپلنت رشد می کند و آن را محکم به استخوان می چسباند.

اگر پاسخ درمانی بدن به ایمپلنت مناسب نباشد یا فشار نامناسبی بر روی ایمپلنت در طول بهبودی وارد شود ، چسبیدن ایمپلنت به استخوان ممکن است با شکست مواجه شود که یکی از دلایل لق شدن ایمپلنت دندان است.

علاوه بر این ، ایمپلنتی که به طور نامناسب قرار داده شده یا در ناحیه ای بدون استخوان سالم کافی برای حمایت از آن قرار داده شده است ، اغلب نمی تواند پیوند درستی ایجاد کند و باعث شل شدن ایمپلنت می شود.

متخصص ایمپلنت دندان در اصفهان

در زیر مسائلی آورده شده است که بلافاصله پس از کاشت اولیه ایمپلنت رخ می دهند :

عفونت : یکی دیگر از علل شایع شل شدن ایمپلنت، عفونتی به نام پری ایمپلنت است. مشابه بیماری لثه که در اطراف دندان های طبیعی رخ می دهد، پری ایمپلنتیت زمانی اتفاق می افتد که باکتری به بافت لثه اطراف ایمپلنت حمله می کند.

این تهاجم می‌ تواند در برخی موارد در حین جراحی کاشت ایمپلنت رخ دهد، اما ماه‌ ها یا حتی سال‌ ها پس از انجام ایمپلنت این اتفاق شایع‌ تر است و به دلیل بهداشت نامناسب دندان یا گاهی اوقات به دلیل جنس ضعیف سیمانی که برای محکم کردن روکش‌ ها روی اباتمنت‌ ها استفاده می‌ شود، ایجاد شده در نهایت التهاب در بافت لثه است که می تواند منجر به از بین رفتن استخوان اطراف ایمپلنت شود و باعث شل شدن آن شود.

بارگذاری بیش از حد : این زمانی است که ایمپلنت‌ های تازه قرار داده شده تحت فشار بیش از حد قرار می‌گیرند که مانع از ادغام استخوانی می‌شود که می تواند با ایمپلنت های فوری رخ دهد، جایی که دندان های مصنوعی همزمان با کاشت ایمپلنت ها نصب می شوند یا با ایمپلنت هایی که در طول فرآیند بهبودی مختل می شوند به عنوان مثال فشار روی اباتمنت های بیرون زده وارد می شود.

پروتزهای شل، فرسوده یا بد ساخته شده : پروتزها، از جمله تاج، پل یا پروتز، در صورتی که در جریان سایش یا اتصالات اولیه ضعیف هستند، شل می شوند که باعث تکان خوردن یا حرکت آن ها  می شود. جویدن یا گاز گرفتن این حرکت می تواند باعث ایجاد فشار بی مورد روی خود ایمپلنت شود که می تواند پیوند آن را با استخوان فک شکسته، و باعث شل شدن آن شود.

اگر ایمپلنت لق شود چه اتفاقی می افتد؟

در صورتی که ایمپلنت دندان شما لق شده، برای معاینه فوری  توسط دندانپزشک ایمپلنت دندان در اصفهان یا جراح دهان خود وقت بگیرید. در بسیاری از موارد، بیمارانی  که متوجه حرکت در ایمپلنت ها می شوند، پس از معاینه حرفه ای متوجه می شوند که این حرکت به جای خود ایمپلنت، از تکیه گاه یا تاج شل نشات می گیرد. با این حال، از آنجایی که این مسائل می توانند به سرعت به آسیب یا شکست ایمپلنت منجر شوند، اصلاح آنها در اسرع وقت مهم است.

برای بیماری که دندانپزشک متوجه می شود خود ایمپلنت مشکل دارد، درمان فوری در برخی موارد می تواند آن را نجات دهد. با این حال، بیشتر ایمپلنت هایی که شل شده اند برای جلوگیری از آسیب به استخوان فک نیاز به برداشتن دارند. هنگامی که این اتفاق می افتد، یک ایمپلنت جدید  پس از یک دوره بهبود قرار داده می شود، اگرچه پیوند استخوان ممکن است برای اطمینان از ثبات لازم باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.