چرا باید دندان های از دست رفته جایگزین شوند

چرا باید دندان های از دست رفته جایگزین شوند ؟

چرا باید دندان های از دست رفته جایگزین شوند ؟

کودکان و خردسالان تنها کسانی نیستند که دندان های خود را از دست می دهند. به طور متوسط هر فرد بالغ تا سن 50 سالگی 12 دندان دائمی خود را به دلیل پوسیدگی ، آسیب یا بیماری لثه از دست می دهد  این نیز بیش از یک مسئله زیبایی است. دندان های از دست رفته می توانند استخوان فک شما را ضعیف کرده، روی جویدن شما تأثیر بگذارند و جویدن و صحبت کردن را بسیار دشوار می کند.

ممکن است سریع دندان قبلی را تعویض کنید، اما دندان عقب چطور؟ می توانید بدون از دست رفتن دندان پشتی را نادیده بگیرید ، یا سلامت دندان شما در معرض خطر قرار می گیرد؟ در اینجا آنچه شما باید بدانید تا یک تصمیم کاملاً آگاهانه درمورد دندان از دست رفته خود با دکتر عاطفت بهترین متخصص ایمپلنت دندان در اصفهان بگیرید.

عواقب عدم جایگزینی دندان پشت شما

در پاسخ به اینکه چرا باید دندان های از دست رفته جایگزین شوند معمولاً برای بزرگسالان از دست دادن دندان مولر اغلب به دلیل بیماری لثه ، پوسیدگی دندان یا آسیب دیدگی اتفاق می افتد. از آنجایی که دندان های آسیاب عقب بر ظاهر کلی لبخند شما تأثیر نمی گذارد، ممکن است وسوسه شوید که از جایگزینی آن صرف نظر کنید. این بهترین ایده نیست. از دست دادن یک دندان، حتی یک دندان، می تواند باعث آسیب شدید و دائمی به کل دهان شما شود.

وقتی دندان مولر پشتی خود را از دست می دهید، دندان های اطراف آن نیز تحت تاثیر قرار می گیرند زیرا ساختار و تکیه گاه اطراف خود را از دست می دهند. متأسفانه ، این باعث می شود که سایر دندان های پشتی شما جابجا شود. دندان ها نیز به طور طبیعی به سمت فضای خالی حرکت می کنند. مگر اینکه محل خالی باقی مانده از دندان مولر شما با پروتز یا ایمپلنت پر شود که باعث می شود دندان های اطراف جابجا شده و نامرتب شوند.

دندان های نامرتب بیشتر از یک سردرد زیبایی ایجاد می کنند. آنها همچنین خطر پوسیدگی دندان ، بیماری لثه ، مشکلات انسداد و از دست دادن بیشتر دندان را افزایش می دهند. همچنین در جویدن غذا و صحبت کردن با مشکلات بیشتری روبرو خواهید شد. اینها مسائل جدی هستند که نباید نادیده گرفته شوند. هرچه بیشتر زمان رسیدگی به دندان از دست رفته را به تاخیر بیندازید، عواقب بدتری دارد و همچنین هزینه آن بیشتر می شود.

تاج سرامیکی دندان

بهترین روش ها برای تعویض دندان

تعویض مولر پشتی با ایمپلنت دندان توسط بهترین متخصص ایمپلنت اصفهان به طرز شگفت آوری آسان و مقرون به صرفه است.

ایمپلنت دندانی بهترین راه برای جایگزینی دندان شما است زیرا در واقع در بافت لثه شما کاشته می شود و با استخوان فک جوش می خورد تا عملکردهای یک دندان واقعی را بازسازی کند. ایمپلنت می تواند از تغییر شکل دندان های اطراف جلوگیری کرده و در عین حال توانایی جویدن و صحبت صحیح را نیز به شما بازگرداند.

اگر آمادگی تعهد به ایمپلنت را ندارید ، پروتز جزئی می تواند به شما کمک کند. اگرچه این مطلوب ترین گزینه نیست ، اما می تواند به جویدن و صحبت کردن کمک کند. با این حال ، از آنجا که هیچ چیزی باعث تحریک استخوان نمی شود ، دندان ها هنوز هم می توانند جابجا شوند و شما احتمالاً استرس بیشتری به دندان مجاور وارد می کنید که با گذشت زمان می تواند ضعیف شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.