کامپوزیت کاریزما و هر آنچه باید در مورد آن بدانید!

کامپوزیت کاریزما و هر آنچه باید در مورد آن بدانید!

کامپوزیت کاریزما و هر آنچه باید در مورد آن بدانید.

در سال های اخیر با پیشرفت علم و تکنولوژی به ویژه درزمینه دندان پزشکی خدمات دریافتی از متخصصان طیف گسترده ای را به خود اختصاص داده است. در واقع امروزه می توان به راحتی تمومی عیوب درمانی و زیبایی شناسی دندان ها را با مواد و تجهیزات پیشرفته بر طرف نمود. در همین راستا یکی از محبوب ترین مواد دندانی در میان افراد کامپوزیت کاریزما می باشد که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و توسط بهترین دکتر کامپوزیت دندان در اصفهان مورد استفاده قرار میگیرد. در این مقاله قصد داریم شما را با کامپوزیت کاریزما به طور کامل آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

‏کامپوزیت کاریزما چیست؟

کامپوزیت کاریزما از جمله محبوب ترین انواع کامپوزیت می باشد که سابقه ای بیست ساله داشته و در سرتاسر جهان از آن استفاده می گردد. این ماده دندانی ساخت کشور آلمان بوده و ویژگی های بینظیر آن نسبت به سایر مدل ها، آن را تاکنون در میان افراد محبوب نگه داشته است. کامپوزیت کاریزما بدلیل کیفیت بسیار بالا می تواند به راحتی دندان های شکسته و یا ترک خورده را ترمیم نموده، نسبت به فشار و ضربه مقاوم بوده و علاوه بر این رنگ نهایی آن بسیار نزدیک به رنگ طبیعی دندان بوده و ظاهر دندان ها را مصنوعی و نازیبا جلوه نمی دهد.

کامپوزیت کاریزما و هر آنچه باید در مورد آن بدانید!

انواع کامپوزیت کاریزما

کامپوزیت کاریزما همان طور که گفته شد یک ماده دندانی محبوب در میان انواع مدل ها و برندهای مختلف کامپوزیت می باشد که خود نیز انواع مختلفی را با توجه به نوع کاربرد در بر میگیرد. کامپوزیت های خمیری یکی از انواع کامپوزیت های کاریزما بوده که جهت پر کردن بخش های وسیع و عمیق میان دندان ها مورد استفاده قرار میگیرد. در مقابل به منظور ترمیم دندان های کوچک و متوسط از نوع دیگری از کامپوزیت کاریزما به نام کامپوزیت خوداتوکرین استفاده می گردد. در میان کامپوزیت های کاریزما، کامپوزیت های نانو هیبرید بسیار پر مزیت و در عین حال پر طرفدار می باشند. علت این موضع آن است که این ماده دندانی از ذرات نانو تشکیل شده و در نتیجه رنگ آن ماندگاری بالایی داشته و همچنین با رنگ طبیعی دندان ها مطابقت بسیاری پیدا می کند. علاوه بر این در مقابل ضربه و فشار مقاوم بوده و خاصیت پولیش کردن را دارا می باشد. ماندگاری بالا و خاصیت خود پولیشی از مزیت هایی است که می توان در کامپوزیت لایت کیور نیز مشاهده نمود. به منظور جلوگیری از خراب شدن دندان ها نیز از نوع دیگری از کامپوزیت های کاریزما یعنی کامپوزیت های حاوی فلوراید می توان استفاده نمود.

رنگ بندی کامپوزیت کاریزما

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که کامپوزیت های کاریزما را در میان مراجعه کنندگان و پزشکان متخصص محبوب نموده است طیف گسترده رنگ بندی آن می باشد. در واقع با وجود این طیف گسترده رنگ بندی تمامی افراد می توانند متناسب با رنگ پوست و دندان ها ی طبیعی خود بهترین گزینه  را جهت زیبایی هرچه بیشتر دندان ها از میان انواع رنگ ها بر گزینند. با این وجود امروزه تعداد زیادی از مراجعه کنندگان از پزشکان متخصص درخواست رنگ های بسیار سفید و براق را می کنند که بهتر است رنگ انتخابی با رنگ پوست آن ها تطابق داشته تا به صورت افراد ظاهری مصنوعی و نازیبا نبخشد.

کامپوزیت کاریزما مناسب چه کسانی نمی باشد؟

کامپوزیت کاریزما برای تمامی افراد مناسب بوده و به ویژه افرادی که دندان های آن ها دارای شکستگی، ترک، رنگ زرد و…. می باشد کامپوزیت کاریزما یکی از بهترین انتخاب ها برای ترمیم دندان هایشان است. با این وجود به سه دسته از افراد استفاده از کامپوزیت کاریزما توصیه نمی شود و بهتر است که از روش های جایگزین طبق نظر پزشک استفاده گردد.در ادامه به معرفی این سه دسته خواهیم پرداخت.

  • دسته اول افرادی که دندان های آن ها نیاز به ترمیم های وسیع داشته و لازم است که حجم زیادی از مواد کامپوزیتی در درون دندان جایگذاری شود بهتر است از گزینه های دیگر همچون دندان های پیش ساخته جهت ترمیم دندان ها استفاده نمایند.
  • دسته دوم افرادی که دندان های آن ها دارای مشکلات عمقی بوده و به عنوان مثال نیاز به جراحی های عصب و ریشه دارد استفاده از کامپوزیت کاریزما برای آن ها کاری غیر عملی می باشد.
  • در نهایت نیز دسته سوم افرادی هستند که نمی توانند به خوبی از کامپوزیت های کاریزما با رعایت اصول بهداشتی مراقبت نمیاند چرا که نتیجه مطلوب با کامپوزیت های کاریزما نیازمند مراقب های بهداشتی پس از آن می باشد.

عوارض و خطرات کامپوزیت کاریزما

بر اساس مطالب گفته شده در بالا متوجه شدیم که می توانیم به راحتی بسیاری از عیوب موجود در دندان های خود مانند شکستگی، فاصله میان دندان ها، رنگ نامناسب و… را به کمک کامپوزیت کاریزما درمان و برطرف نماییم. با این وجود باید به این نکته نیز اشاره نمود که ممکن است انجام کامپوزیت عوارض و خطراتی را نیز برای فرد به همراه داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است فرد به مواد کامپوزیتی واکنش های آلرژیک نشان دهد و یا لثه ها دچار التهاب و تورم گردند. علاوه بر این عدم مراقبت های درست ،عدم استفاده از مواد کامپوزیتی با کیفیت و دریافت خدمات از پزشکان غیر متخصص می تواند زردی و تغییر رنگ کامپوزیت را به همراه داشته  و یا آن را دچار شکستگی و لب پریدگی و در مواردی جدا شدن از دندان ها نماید.

نتیجه گیری

در این مقاله آموختیم که کامپوزیت کاریزما از جمله محبوب ترین برندها در جهان می باشد که به کمک آن می توانید لبخندی زیبا را تجربه نموده و دیگر نگران عیوب ظاهری دندان های خود نباشید. این ماده دندانی با طیف وسیع رنگبندی به شما کمک می نماید که رنگ مورد علاقه خود را به راحتی انتخاب نمایید و پزشکان متخصص نیز متناسب با دندان های شما می توانند یکی از انواع کامپوزیت کاریزما را جهت نتیجه هرچه بهتر انتخاب نمایند.

چنانچه شما نیز قصد انجام کامپوزیت دندان در اصفهان را دارید دکتر محمد عاطفت از برترین دندانپزشکان در این زمینه بوده که شما می توانید با خیالی آسوده بهترین خدمات را از ایشان دریافت نمایید. دکتر عاطفت با سابقه و تجربه چندین ساله خود و با استفاده از بهترین مواد لبخندی زیبا را به شما هدیه می دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.