آیا در زمان جراحی ایمپلنت دندان واقعا به خواب می روید؟

آیا در زمان جراحی ایمپلنت دندان واقعا به خواب می روید؟

آیا واقعا در زمان ایمپلنت دندان به خواب می روید؟

ایمپلنت های دندانی جایگزین محبوبی به جای روش های دیگر جایگزینی دندان مانند پروتز و بریج هستند. آنها ماندگاری بالایی دارند، نیاز به مراقبت خاصی ندارند، و ظاهری مشابه دندان های واقعی دارند.با این حال، بیماران از خود می‌پرسند که آیا در طول جراحی ایمپلنت دندان در اصفهان به خواب خواهند رفت. آیا واقعا در زمان ایمپلنت دندان به خواب می روید؟ در این مقاله به این سوال شما پاسخ می دهیم.

جراحی ایمپلنت دندان شامل قرار دادن پایه تیتانیوم در استخوان فک است که به عنوان لنگر برای دندان های مصنوعی عمل می کند. متخصص ایمپلنت دندان در اصفهان به طور معمول این عمل را انجام می دهد و بسیاری از بیماران کنجکاو هستند که آیا در زمان جراحی به طور کامل بیهوش می شوند یا خیر.

در بیشتر موارد، بیماران ایمپلنت دندانی تحت بی حسی موضعی قرار می گیرند که باعث بی حس شدن ناحیه اطراف محل ایمپلنت می شود. این روش معمولاً جراحی جزئی در نظر گرفته می شود. با این حال، برخی از بیماران ممکن است آرام بخش نیز دریافت کنند، که به آنها کمک می کند در طول جراحی آرام شوند. بیمارانی که آرام‌ بخش دریافت می‌کنند معمولاً در طول کل فرآیند کاشت ایمپلنت دندان، بیدار هستند اما ممکن است بعد از پایان جراحی، برخی موارد را به خاطر نیاورند.

اگر نیاز به لیفت سینوس یا پیوند استخوان باشد، جراح دهان ممکن است بسته به نیاز بیمار از آرامبخشی IV یا بیهوشی عمومی استفاده کند.

به طور کلی، ایمپلنت های دندانی راهی مطمئن برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند. اکثر بیماران برای انجام این عمل نیازی به خوابیدن ندارند، اما آنهایی که این کار را انجام می دهند ممکن است دارای مشکل و عوارض جانبی باشند. با این حال باید در جلسه مشاوره اولیه با دندانپزشک خود در این مورد صحبت کنید.

آیا در زمان جراحی ایمپلنت دندان واقعا به خواب می روید؟

هنگام بیهوشی چه عواملی را باید در نظر گرفت؟

هنگام در نظر گرفتن گزینه های بیهوشی ایمپلنت دندان، چندین فاکتور باید در نظر گرفته شود.

1. نوع ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی سنتی به یک روش جراحی نیاز دارند تا ریشه های دندان مصنوعی را در استخوان فک قرار دهند. این نیاز به نوعی بیهوشی دارد، بسته به نیاز بیمار.

2. سطح اضطراب بیمار

دومین عاملی که باید در نظر گرفت میزان اضطراب یا ترسی است که در مورد روش کاشت دندان احساس می کنید. اگر سطح بالایی از اضطراب دارید، ممکن است بخواهید کاشت ایمپلنت دندان را تحت بیهوشی عمومی انجام دهید.

3. سلامت کلی

هنگام بیهوشی ایمپلنت دندان باید سلامت کلی شما در نظر گرفته شود. اگر مشکل پزشکی دارید که کاشت ایمپلنت دندانی را تحت بیهوشی عمومی ناامن می‌ کند، بی‌حسی موضعی یا آرام‌بخشی آگاهانه ممکن است گزینه بهتری باشد.

4. تاریخچه پزشکی

فاکتور مهم دیگری که باید در نظر بگیرید سابقه پزشکی شما است. اگر شرایط پزشکی دارید که می‌ تواند رویه‌ دندانپزشکی را خطرناک‌ تر کند، ممکن است نیاز به آرام‌ بخش یا بیهوشی عمومی داشته باشید.همچنین باید هر گونه آلرژی را در نظر بگیرید. در برخی موارد، افراد مبتلا به آلرژی شدید به داروها نمی توانند بی حسی موضعی استفاده کنند زیرا حاوی دارویی به نام لیدوکائین است.

5. ترجیحات شخصی

هنگام انتخاب گزینه بیهوشی برای ایمپلنت دندان، مهم است که ترجیحات شخصی خود را در نظر بگیرید. برخی از افراد ترجیح می دهند در حین عمل های دندانپزشکی بیدار نباشند، حتی اگر روش های نسبتا ساده ای باشند. برخی دیگر ممکن است با آرام‌بخش احساس راحتی بیشتری کنند، زیرا به آنها اجازه می‌دهد در طول عمل هوشیار باشند. بهترین متخصص لمینت دندان در اصفهان، همه گزینه های بیهوشی ایمپلنت دندانی موجود را با شما در میان می گذارد و به شما کمک می کند تا بهترین گزینه را برای شرایط خود انتخاب کنید.

چه نوع آرامبخشی برای ایمپلنت دندان استفاده می شود؟

برای بیمارانی که تحت عمل ایمپلنت دندان قرار می گیرند، گزینه های آرام بخشی متفاوتی وجود دارد. اینها هستند:

  • آرامبخش استنشاقی
  • آرام بخش خوراکی
  • آرام بخش IV
  • آرام بخش عمیق

اینها بر اساس سه نوع اصلی بیهوشی ایمپلنت دندانی هستند:

بی حسی موضعی: این عمل باعث بی حس شدن ناحیه اطراف محل ایمپلنت دندان می شود.
بیهوشی داخل وریدی: بیهوشی داخل وریدی که به آن آرام‌ بخش نیز گفته می‌ شود، به شما کمک می‌کند در طول عمل کاشت ایمپلنت آرام شوید اما به خواب نمی‌ روید.
بیهوشی عمومی: این نوع بیهوشی شما را در تمام طول جراحی به خواب می برد.

هر نوع بیهوشی ایمپلنت دندانی دارای مزایا و خطرات خاص خود است، بنابراین مهم بوده که با یک متخصص مشورت کنید تا مشخص شود کدام نوع بیهوشی برای شما مناسب است.

آیا در زمان جراحی ایمپلنت دندان واقعا به خواب می روید؟

سخن پایانی

اگر به کاشت ایمپلنت دندان فکر می کنید، حتماً با دندانپزشک خود در مورد تمام گزینه های بیهوشی صحبت کنید. با نوع مناسب بیهوشی، می توانید فرآیند کاشت دندان را تا حد امکان راحت و بدون استرس انجام دهید. کلینیک دکتر عاطفت، خدمات مختلف بیهوشی را ارائه می دهد تا اطمینان حاصل شود که بیماران در طول درمان دندان خود آرام و راحت هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.