مراقبت های دندانپزشکی

مراقبت های دندانپزشکی

مراقبت های دندانپزشکی

دندانپزشکان و سایر ارائه دهندگان مراقبت های دندانپزشکی بهداشت دهان و دندان

بسیاری از انواع مختلف ارائه دهندگان مراقبت های دندانپزشکی بهداشتی دهان می توانند در مراقبت از دندان ها ، لثه ها و دهان شما نقش داشته باشند. شرح مختصری از این ارائه دهندگان مختلف مراقبت های بهداشتی به شرح زیر است:

  • دندانپزشک عمومی

یک دندانپزشک عمومی ارائه دهنده مراقبت های دندانپزشکی اولیه شما است. این دندانپزشک نیاز های شما در مورد مراقبت های بهداشت دهان و دندان از جمله مراقبت از لثه ، کانال های ریشه ، پر کردن ، تاج ، ونیر ، پل و آموزش پیشگیری را تشخیص داده ، معالجه و مدیریت می کند.

  • کلینیک های بهداشت عمومی دندانپزشکی

کلینیک های بهداشت عمومی دندانپزشکی با تلاش سازمان یافته در جامعه، سلامت دندان را ارتقا می بخشند. این کلینیک ها با هدف پیشگیری و کنترل بیماری های دندانپزشکی در سطح جامعه ، به آموزش عموم از طریق گروه های مراقبت از دندان کمک می کنند. کلینیک های بهداشت عمومی دندانپزشکی از جمله خدمات یافتن دندانپزشک ، تهیه برنامه های مراقبت از دندان برای مدارس ، ارائه اطلاعات در مورد فلوریداسیون در جامعه ، پاسخ به سؤالات متداول در مورد بهداشت دهان و دندان و تهیه سایر منابع بهداشت دهان و دندان و مواد پشتیبانی برای جامعه خود ارائه می دهند.

راه های داشتن دندان سالم

  1. نیازهای بهداشت دهان و دندان خود را درک کنید.

گفتگو با دندانپزشک خود، دیگر بهداشت دهان و دندان متخصص مراقبت، و یا متخصص بهداشت در مورد هر گونه شرایط ویژه خود را دهان و هر راه که در آن شرایط پزشکی / بهداشت و درمان خود را تحت تاثیر خود دندان و یا بهداشت دهان و دندان. به عنوان مثال ، درمان سرطان ، بارداری ، بیماری های قلبی ، دیابت ، وسایل دندانپزشکی (پروتز ، پرانتز) همگی می توانند بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر بگذارند و ممکن است نیاز به تغییر در مراقبت از دهان و دندان شما داشته باشند. مطمئن شوید که از زمان آخرین مراجعه به دندانپزشکی خود ،هر گونه تغییری در سلامت عمومی خود یا دارو هایی که مصرف می کنید، را  به دندانپزشک خود بگویید.

2- روال روزمره بهداشت دهان و دندان را توسعه داده و سپس دنبال کنید.

بر اساس مباحثاتی که با ارائه دهنده خدمات بهداشت دهان و دندان خود در مورد شرایط سلامتی ممکن است داشته باشید ، روال بهداشت دهان و دندان را تهیه کنید که به راحتی روزانه قابل پیگیری است. به عنوان مثال ، افراد با شرایط ویژه ، از جمله بارداری و دیابت ، ممکن است نیاز به دستورالعمل های اضافی و شاید برای درمان برای حفظ سلامت دهان خود داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که مراقبت های اضافی و یا معالجه مورد نیاز خود را درک کرده ، به کار های اضافی متعهد شده و آنها را در امور روزمره سلامت خود انجام می دهید. در مطب دکتر عاطفت تمامی نکات لازم جهت ایمپلنت دندان در اصفهان و یا خدمات دیگر، که بیمار باید از آنها اطلاع داشته باشد، در اختیار آنها قرار می گیرد.

3- روزانه مسواک ، نخ دندان و شستشو دهید.

حداقل دو بار در روز (صبح و قبل از خواب) دندان خود را مسواک بزنید و حداقل روزی یک بار نخ دندان بکشید. بهتر است بعد از هر وعده غذایی و میان وعده مسواک بزنید. این فعالیت ها پلاک را از بین می برند ، که در صورت عدم حذف ، با قندها ترکیب می شوند و اسید هایی تشکیل دهند که منجر به پوسیدگی دندان می شوند. پلاک باکتریایی همچنین باعث بیماری لثه و سایر بیماری های پریودنتال می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.