عوامل بوی بد دهان

عوامل بوی بد دهان

در جامعه امروزی بوی بد دهان یکی از شرم آور ترین مشکلاتی است که شخص می تواند با آن مواجه شود. در واقع شناخت عوامل بوی بد دهان باعث می‌ شود تا فرد بتواند راه درمان درستی را پیدا کند و برای همیشه از شر این مشکل خلاص شود.

1-    عنوان اصلی محتوا: عوامل بوی بد دهان
4-    خلاصه محتوا (50 تا 70 کلمه) اصلی ترین دلیلی که می تواند باعث ایجاد بوی بد دهان شود پوسیدگی دندان یا خالی بودن معده می باشد. اما ممکن است این بو به دلایل دیگری ما وجود بیماری ایجاد شود. پس بهتر است نسبت به آن حساس بوده و در هنگام بروز این مشکل به پزشک مراجعه کنید و سریع تر درمان شوید.

 

علت بوی بد دهان چیست؟ 

به طور کلی همه ما علت بوی بد دهان را پوسیدگی دندان یا خالی بودن معده می دانیم. در صورتی که این مشکل می‌ تواند یک زنگ هشدار برای فرد به حساب آید و او را از یک بیماری داخلی کشنده آگاه کند.

طبق تحقیقاتی که انجام شده است نشان می‌دهد که حدود ۱۰ درصد از بوی بد در هنگام تنفس مربوط به بیماری های خارجی دهان می باشد و مابقی را می توان به بیماری های داخلی نسبت داد که در ادامه دلایل مختلف به وجود آمدن این مشکل را توضیح می دهیم.

 مربوط به دهان و دندان : 

اصلی ترین عوامل بوی بد دهان به توصیه دندانپزشک  کامپوزیت بدون تراش در اصفهان مربوط به شکستن پروتئین ها داخل دهان می باشد که در واقع حدود ۹۰ درصد از تنفس های بد بو را شامل می‌ شود و. بویی شبیه تخم مرغ گندیده دارد. و زمانی که بهداشت فردی پایین باشد این مشکل رخ می دهد.

 

به دلیل وجود بیماری: 

معمولاً دندانپزشکان با توجه به نوع بویی که وجود دارد می‌ توانند وجود بیماری را به راحتی تشخیص دهند. زیرا بوهای سیستمیک کاملا مشخص می باشد‌

  • در واقع زمانی که بویی پنیری وجود داشته باشد می توان آن را مربوط به بینی دانست.
  • و زمانی که بویی شبیه میوه وجود داشته باشد حاکی از دیابت کنترل‌ نشده می باشد.
  • در بعضی از مواقع بویی شبیه ماهی استشمام می شود که نشان دهنده بیماری کلیه می باشد و دلیل آن افزایش سطح اوره است.
  • زمانی که بوی شیرینی و ترش استشمام می شود ممکن است نشانی از سیروز کبد باشد.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.