پرکردن دندان یا کشیدن دندان

پرکردن دندان یا کشیدن دندان؟

پرکردن دندان یا کشیدن دندان ؟

انتخاب بین پرکردن دندان یا کشیدن دندان ؟ پرکردن دندان می تواند به شما کمک کند تا دندان هایتان را از پوسیدگی بیشتر و وقوع عفونت حفظ کنید. بهتر است تا زمانی که دندان هایتان قابل پر کردن هستند به جای کشیدن دندان با پر کردن آن را ترمیم و نگهداری کنید تا برای تغذیه با مشکل مواجه نشوید. دندان پر شده تا چندین سال برای شما دوام می آورد و نیاز ی نیست که دندانتان را بکشید.

مراحل پر کردن دندان

  1. دندانپزشک در ابتدا به معاینه می پردازد و شاید لازم ببینید که از دندان عکسبرداری شود.
  2. سپس بی حسی تزریق می کند و پوسیدگی ها را بر می دارد و سطوح نامنظم دندان را صاف می کند.
  3. بعد از مواد مختلفی چون کامپوزیت یا آمالگام برای پر کردن دندان استفاده  می کند.
  4. بعد از قرار دادن این مواد در دندان دندانپزشک سعی می کند به آن فرم دهد و آن را ترمیم کند و ارتفاع آن را تنظیم کند.

خمیر پرکردن دندان

دو ماده اصلی که برای پر کردن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد آمالگام و کامپوزیت است.

دو ماده اصلی که برای پر کردن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد آمالگام و کامپوزیت است. استفاده از آمالگام دارای سابقه خیلی طولانی دارد. این ماده درست است که سبب می شود ظاهر دندان به رنگ نقره ای در بیاید و خیلی ظاهر زیبایی نداشته باشد ولی به طور کلی آمالگام یکی از بهترین مواد برای ترمیم و پر کردن دندان است. این ماده به خوبی در برابر فشار های ناشی از جویدن مقاوم است و مانع ایجاد پوسیدگی می شود.

این ماده از ترکیب نقره و مس تهیه می شود. مس و نقره با هم مخلوط می شوند و بعد از چند دقیقه هم زدن با دستگاه به حالت خمیری فلزی در می آیند. بهتر است این ماده روی دندان های عقب استفاده شود که قابل رویت نیستند.

پرکردن دندان یا کشیدن دندان

کامپوزیت سفید توسط بهترین دکتر کامپوزیت دندان در اصفهان ماده ای از نوع پلیمر مخصوص است که دارای رنگی مشابه با رنگ دندان ها است. این ماده نیز حالت خمیری شکل دارد و برای دندان های جلو و عقب استفاده می شود.

دندانپزشک بعد از قرار دادن کامپوزیت در دندان با استفاده از نور آبی با شدت معینی آن را تحت تابش نور قرار می دهد تا به حالت جامد در بیاید. در گذشته کامپوزیت ها خیلی کیفیت مناسبی نداشتند او باعث نفوذ باکتری و ایجاد پوسیدگی می شدند اما در حال حاضر کامپوزیت هایی با کیفیت مناسب به بازار عرضه شده است.

اما مزیت کامپوزیت این است که همرنگ دندان است و از نظر ظاهر و زیبایی مشکلی را ایجاد نمی کند. کامپوزیت خیلی زودتر از آمالگام فرسود می شود و دوام کمتری دارد. همچنین هزینه پرکردن با کامپوزیت بیشتر است.

مواردی که باید بعد از پر کردن دندان رعایت شود

بعد از پر کردن دندان ها باید تا چند ساعت از خوردن غذا های سفت پرهیز کنید. اگر بعد از پر کردن احساس کردید دندان صاف در نیامده و پستی و بلندی دارد به بهترین متخصص لمینت دندان در اصفهان مراجعه کنید تا آن را برای شما ترمیم کند. بعد از پر کردن دندان ممکن است کمی درد حس کنید که علت آن فشار های وارد شده بر دندان و بافت های اطراف آن است، لازم نیست در این مورد نگران شوید و با یک مسکن ساده می توانید درد را ساکت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.