تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی

تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی

سوالی که در ذهن اکثر افراد که باید ایمپلنت کنند پیش می آید این است که ایمپلنت به دو صورت دیجیتالی و معمولی صورت می گیرد و کدام بر دیگری ارجحیت دارد یا بهتر بگوییم تفاوت ایمپلنت معمولی با دیجیتالی در چیست ؟

ایمپلنت و هدف آن

ایمپلنت از بهترین روش های جایگزینی دندان شما می باشد که با مراقبت  خوب می تواند سال های متمادی عملکرد خوبی را برای شما داشته باشد. ایمپلنت ها اغلب از جنس تیتانیم هستند و این جنس دارای خاصیت زیست سازگاری زیادی بوده و می توانند جایگزین مناسبی به جای دندان طبیعی شما باشد. هدف اصلی ایملنت برای جلوگیری از خراب شدن استخوان لثه و محافظت از خراب شدن دندان های دیگر می باشد و مهارت، تجربه و تبحر دندانپزشک در انجام این جراحی بسیار حائز اهمیت می باشد.

ایمپلنت معمولی همان ایمپلنت سنتی است که در آن پزشک به صورت همان روش قدیمی عمل می کند اما در روش ایمپلنت دیجیتالی یا فوری از طریق مانیتور و نرم افزار به صورت دقیق کار ایمپلنت صورت می پذیرد. در ادامه مقاله به شرح بهتر مزایا و معایب هر کدام از روش ها می پردازیم شما هم چنین می توانید جهت ایمپلنت در اصفهان و مشاوره در این زمینه از طریق راه های ارتباطی در سایت دکتر عاطفت می توانید با ما در ارتباط باشید.

تفاوت در دقت و تجهیزات جراحی

در ایمپلنت دیجیتال از دستگاهای دیجیتال پیشرفته و سه بعدی استفاده می گردد به طوری که این کار با ظرافت و دقت بیشتری صورت می گیرد و با برش کمتری محل مورد نظر را شناسایی و اقدام لازم را انجام می دهیم در صورتی که در ایمپلنت سنتی خطای انسانی به مراتب بیشتر و از دستگاه پیشرفته ای استفاده نمی گردد و البته به دلیل تکان های بیمار امکان برش اشتباه و برش بیشتر وجود دارد.

تفاوت در درد و خونریزی

در روش ایمپلنت دیجیتالی به دلیل تصاویر سه بعدی دقت بیشتر به مراتب صورت گرفته و درد و خونریزی کمتر انجام می شود و نیازی به بخیه نیز نمی باشد و فقط سوراخ کوچکی در محل برای پایه ایمپلنت صورت می گیرد ولی در ایمپلنت معمولی به دلیل نبود دستگاه های پیشرفته امکان برش های بیشتر وجود دارد تا محل مشخص گردد و از این رو درد  و خونریزی بیشتر می باشد

تفاوت در مراقبت بعد از ایمپلنت

در روش ایمپلنت دیجیتال از آنجا که برش ها ظریف ترو دقیق تر صورت می گیرد به مراتب مراقبت کمتری نیازدارد و بیمار راحتتر هست در صورتی که در ایمپلنت سنتی مراقبت ویژه تری لازم است و جراحت ها بیشتر می باشند.

هزینه و مخارج

در ایمپلنت معمولی به مراتب هزینه کمتری صرف می شود ولی در ایمپلنت دیجیتالی به دلیل دستگاه های پیشرفته و تخصصی تر این کار با هزینه بیشتری صورت می پذیرد و از این رو می تواند گزینه برخی افراد نباشد.

طول عمر و ماندگاری

در روش ایمپلنت دیجیتال طول عمر و ماندگاری به مراتب بهتر است چون جراحت های کمتری به دندان ها وارد می شود و به طبع باید در نگه داری و مراقبت بیشتری از ایمپلنت دندان ها به روش سنتی صورت پذیرد.

ایمپلنت تمام فک

طول درمان

در ایمپلنت فوری یا دیجیتال بلافاصله پس از کشیدن دندان ایمپلنت گذاشته می شود در حالی که در ایمپلنت معمولی فاصله بین کشیدن دندان و بعد گذاشتن ایمپلنت سه ماه می باشد و مراحل کاشت دندان در ایمپلنت سنتی ممکن هایت ماه ها زمان ببرد در حالی که در ایمپلنت فوری این کاردر کوتاهترین زمان و به سرعت انجام می پذیرد .

دوران نقاهت

در زمانی که برش ها و جراحت ها در ایمپلنت دیجیتال کمتر باشد به طبع دوران نقاهت نیز کوتاهتر انجام می گردد و بهبودی سریع تر از ایمپلنت سنتی صورت می پذیرد .

کدام روش برای چه کسانی بهتر است؟

افرادی که دچار بیماری های دیابت و مشکلات انعقادی و ناراحتی قلبی و … می باشند به توصیه پزشکان بهتر است از روش دیجیتالی استفاده کنند البته وضعیت استخوان فک و لثه هر فرد هم می تواند در نوع انتخاب توسط پزشک موثر باشد. هم چنین افرادی که می توانند از هزینه های سنگین روش دیجیتالی بر بیایند و نمی خواهند ترس و درد زیادی را تحمل کنند و زودتر بهبودی یابند روش دیجیتال بهتر است و نیازمندی آن به تعمیرات کمتر و ماندگاری بیشتری نیز دارد.

سخن پایانی

همانطور که از صحبت های گفته شده می توان بررسی کرد روش پیشرفته و دیجیتالی ایمپلنت به مراتب بهتر و راحتتر از روش های معمولی است اگرچه به تخصص استفاده از وسایل پیشرفته و صرف هزینه بیشتری نیاز دارد و بعد از ایمپلنت به هر روشی که انجام دادید باید از دندان ها عکس گرفته شود تا از قرار گیری درست ایملنت در جای خود اطمینان حاصل گردد و حداقل حدود سه تا شش ماه زمان می برد تا ایمپلنت به استخوان فک کامل جوش بخورد و ترمیم شود و تیم مجرب ما آماده ارائه خدمات به شما عزیزان با توجه به نظرتان و نیاز و بیماری هایتان هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.