کامپوزیت پر کردن دندان

آیا پر کردن دندان با مواد کامپوزیت امکان پذیر است؟

زمانی ممکن است برای هر فردی پیش بیاید که دندانش دچار پوسیدگی و حفره شود و برای جلوگیری از درد هر کاری حاضر است انجام دهد که بهترین کار این است در کوتاهترین زمان ممکن به دندانپزشک مراجعه کند . دندانپزشک ها به روش های مختلفی دندان های پوسیده را ترمیم میکند. درست است که درد دندان شما قطع میشود اما باید بدانید که این ترمیم ها همیشگی نیست و اگر یک سری نکات را رعایت نکنید باز هم دچار مشکل دندان خواهید شد. این نکات را در ادامه بیان خواهیم کرد.ما در این مقاله قصد داریم نحوه پر کردن دندان با مواد کامپوزیت را بررسی کنیم. پس اگر دندان خراب دارید و یا آن را ترمیم کرده اید با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

انواع مختلف پر کردن دندان

دندانپزشکان می توانند حفره دندان شما را با یکی از سه ماده از زیر پر کنند که هر کدام مزایا و معایبی دارد. برای بررسی بیشتر :

1-طلا که همیشه به دلیل خاصیت چسبندگی و دوام خود مهم و مورد استفاده بوده است. پر کردن  دندان با فلزاتی از قبیل طلا ، نقره و مس و … امکان پذیر است. اما این روزها کمتر استفاده میشود زیرا هزینه های دندانپزشکی بالا هست اگر از این فلزات گران قیمت هم استفاده شود که هزینه آن چندین برابر خواهد شد. در ضمن در حال حاضر همه میخواهند دندان های خود را طبیعی و سالم نشان دهند ونیر کامپوزیت دندان اصفهان این کمک را میکند که دندان های ترمیم شده شما مشخص نباشند.

2-آمالگام نقره ای که گزینه ای مدرن تر و کم هزینه تر است. این ماده مرکب از نقره ، جیوه ، مس و قلع است ، این ماده با دوام است و رنگ آن نقره ای است.در بیشتر مطب ها از این نوع مواد برای ترمیم دندان ها استفاده میشود . زیرا هم دوام و استقامت بالایی دارد هم قیمت مناسبی دارد.

3- رزین های کامپوزیت (کامپوزیت پر کردن دندان)، که این مزیت را دارد که به همان رنگ دندانهای شما هستند . جدیدترین مواد ، رزین ها حاوی کوارتز یا شیشه ای هستند که محافظتی پایدار برای حفره های کوچک و متوسط ​​دارند.

پر کردن با طلا امروزه کمتر شده است و آمالگام نقره نیز طرفدار کمتری پیدا کرده است. دندانپزشکان بیشتر به رزین های کامپوزیتی روی می آورند.  آنها از دوام بالایی برخوردار بوده  و مردم دوست دارند که پر کردن دندانهایشان خصوصا دندان های جلویی  از رنگ بقیه دندان هایشان باشد.و تاثیر زیادی در زیبایی دندان ها نیز دارد

دوام دندان های پر شده

اندازه حفره دندان شما در نوع کامپوزیت پر کردن دندان، جهت میزان ماندگاری اهمیت دارد. اگر حفره دندان کوچک باشد قاعدتاَ حجم بیشتری از دندان خودتان سالم است و ماندگاری کامپوزیت نیز بیشتر است ولی د حالتی که دندان های شما پوسیدگی زیادی دارد و حرفه دندان ها بزرگ است بهتر است از مواد پر کردن آمالگام استفاده شود. البته اگر از دندان های عقب است. اگر دندان های شما خراب است و نیاز به ترمیم دارد راهی برای زیباتر شدن هم دارید. میتوانید از لمینت دندان در اصفهان استفاده کنید تا ظاهر خرابی دندان هایتان را پوشش دهید. برای دیدن نمونه لمینت دندان با ما همراه باشید.

یک ناحیه پر کردن کوچک دندان بدون توجه به ماده ای که برای پر کردن استفاده می شود ،  از پر کردن های نواحی بزرگ دوام بیشتری خواهد داشت. نواحی پر شدگی  بزرگ ، نه تنها  به این معنی است که میزان کمتری از دندان شما باقی مانده است ، بلکه اندازه پر شدن آن نیز می تواند منجر به بروز مشکلاتی شود مانند ترک برداشتن یا هوا کشیدن در آینده شود پس مراقب دندان های خود باشیدو یا بعد از خرابی سریعا به دندانپزشک مراجعه کنید تا حفره های آن عمیق و بزرگ نشود.

نتیجه

شما می توانید با رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت از دندان خود ، عمر پر کردن دندان های خود را طولانی تر کنید. برای مشاوره در مورد پر کردن دندان با یک دندانپزشک خوب در اصفهان مشورت کنید. دکتر محمد عاطفت ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی زیبایی در اصفهان میباشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.