چه متخصصین دندانپزشکی داریم

چه متخصصین دندانپزشکی داریم؟

چه متخصصین دندانپزشکی داریم ؟

بعضی اوقات دندان های ما نیاز به کار های تخصصی تر با دقت بیشتری نسبت به رسیدگی روزانه، مثل جرم گیری یا پر کردن دارند. به دلیل مشکلاتی که با سلامت کلی دهان و دندان شما مثل وراثت ، تصادف یا دلایل دیگری وجود دارد ، ممکن است نیاز به مراجعه به یک متخصص دندانپزشکی داشته باشید. متخصصین دندانپزشکی پزشکانی هستند که بعد از آموزش دندانپزشکی آموزش های اضافی و تخصصی دریافت می کنند.

در اینجا شش نوع از متخصصان دندانپزشکی وجود دارند که ممکن است در طول زندگی  برای مراقبت دهان و دندان به آن ها مراجعه کنید:

آندودنتیست: متخصص کانال ریشه

در داخل دندان های ما معابر کوچکی به نام کانال هایی وجود دارد که حاوی بافت زنده حساس (پالپ)، رگ های خونی و اعصاب هستند. متخصصان آندودنتیست در تشخیص و درمان مسائل درون دندان ما تخصص دارند. به عنوان مثال ، اگر دندان شما دارای پوسیدگی زیاد باشد یا عفونی شده باشد ، ممکن است به درمان عصب کشی نیاز داشته باشید.

جراح فک و صورت:

این متخصص در مورد درمان مشکلات مربوط به بافت های سخت، دهان و فک متمرکز است. برای جراحی فک به متخصص جراحی فک نیاز دارید. جراحان فک و صورت در معالجات به تخصصی نیاز دارند که به روش های پیچیده ای دارند. روش هایی که توسط جراحان دهان انجام می شود شامل کشیدن دندان ، جراحی اصلاح فک و جراحی شکاف لب یا شکاف کام است.

ارتودنتیست

ارتودنسی درمورد اصلاح دندان ها و دندان های خارج از موقعیت است. اگر فک شما به درستی تراز نگردیده باشد ، منجر به مال اکولوژن ، ناهنماهنگی و ضربدری شود ، در این صورت باید به متخصص ارتودنسی را مراجعه کنید. اگر دندان های شما کج یا نامتناسب باشد ، ممکن است یک متخصص ارتودنسی را ببینید. در این شرایط ، متخصص ارتودنسی می تواند از براکت ها، ارتودنسی شفاف ، سیم ها به عنوان بخشی از برنامه درمانی شما استفاده كند. دندانپزشک کودک شما ممکن است یک  قرار ملاقات از ارتودنتیست را توصیه کند. چه به دنبال درمان ارتودنسی برای خودتان و چه برای فرزند خود باشید ، مطمئن باشید که به یک متخصص حرفه ای و با تجربه مراجعه می کنید. همچنین ، اطمینان حاصل کنید که برنامه شما نیازی به مراجعه به ارتودنتیست برای مراقبت های اولیه ندارد.

دندانپزشک کودکان:

دندانپزشكان كودك برای بررسی سلامت دهان و دندان كودكان هستند تا از مشکلات آینده كودكان كودك از نظر سلامتي دهان و دندان جلوگیری کنند. آنها دندانپزشکی هستند که از دوران کودکی متخصص رشد و مراقبت از دندان های کودکان هستند. دندانپزشکان کودکان به کودک شما کمک می کنند تا در مسیر لبخندی زیبا مادام العمر و سالم بماند. آنها معمولا در مواردی مثل پاکسازی ، مشاوره در مورد عادات بد (مانند مکیدن انگشت شست) ، پر کردن حفره های دندان و تشخیص شرایط دهان مرتبط با سایر بیماری ها مانند دیابت کودکی را ارائه می دهند. دندانپزشکان کودکان بر روی لبخند کودک شما نظارت دارند و متخصصان در صورت درمان های دیگر مانند ارتودنسی را توصیه می کنند.

چه متخصصین دندانپزشکی داریم

متخصص لثه

دندانپزشکی لثه بر روی پیشگیری ، تشخیص و درمان بیماری هایی که بر لثه ها تأثیر می گذارد و سایر ساختار هایی که دندان را پشتیبانی می کنند تمرکز دارد. متخصصان لثه مراحل اولیه بیماری لثه را تشخیص داده و درمان می کنند ، برای برطرف کردن بیماری شدید لثه و ترمیم ظاهر لبخند شما جراحی جزئی انجام می دهند.

متخصصین تعویض دندان

متخصص پروتزها و ایمپلنت های دندانی از متخصصین دندانپزشکی هستند که بر روی ترمیم و جایگزینی دندان های از دست رفته یا آسیب دیده تمرکز می کنند. متخصص پروتزها از هرچه  که شما را به سوی دندان هایی زیبا ، کاربردی و طبیعی به نظر برسد کار می کنند. متخصص پروتز متخصص در روکش پرسلن ، تاج ، کاشت دندان ، پل ثابت ، پروتز دندان و هر آنچه مربوط به  بازسازی می باشد کار میکنند و زمانی که به معالجه دندانپزشکی مربوط به تعویض یا ترمیم دندان احتیاج دارید.

ما به شما بهترین متخصص ایمپلنت دندان در اصفهان، دکتر عاطفت را معرفی می کنیم که با بهره گیری از تخصص دندان پزشکی، بهترین راه جل برای جایگزینی دندان های از دست رفته را در اختیار شما قرار می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.