لمینت سرامیکی چیست؟

مقدمه

روکش های لمینت سرامیکی برای آن دسته از افرادی که تمایل دارند دندان های سفید و بدون لک و زیبایی داشته باشند، یک راه حل فوری و بدون عوارض جانبی می باشد. روکش های لمینت را بر روی جلوی تاج دندان ها قرار می گیرند، این امر باعث افزایش اعتمادبنفش افراد می شود. برای اصلاح طرح لبخند خود می توانید از انواع رنگ لمینت سرامیکی برای دندان های خود استفاده کنید. لمینت های سرامیکی دندان ظاهری کاملا طبیعی به دندان های شما اضافه می کنند و می توانند فرم و رنگ و همچنین شکل دندان های شما را اصلاح کنند. برای بستن فاصله میان دندان های خود نیز می توانید از این روش استفاده کنید. در صورتی که قصد استفاده از روکش های لمینت سرامیکی را دارید، می توانید به کلینیک های لمینت دندان در اصفهان مراجعه کرده و از خدمات آن بهره مند شوید. دکتر عاطفت به عنوان یکی از بهترین متخصصینی که در زمینه لمینت و کامپوزیت دندان فعالیت دارد، به شما عزیزان این اطمینان را می دهد که کلیه ی ایرادات و مشکلات دندانی شما را با کمترین میزان تراش برطرف خواهد کرد. با مطالعه این مقاله می توانید در زمینه انواع لمینت سرامیکی دندان و دلایل استفاده از آن ها، اطلاعات خود را افزایش دهید.

انواع لمینت سرامیکی دندان

انواع لمینت سرامیکی دندان

روکش های لمینت سرامیکی در رنگ های مختلف موجود می باشند، شما عزیزان می توانید بر اساس نوع رنگ پوستی که دارید، از بهترین رنگ آن ها استفاده کنید. چند نمونه از پرطرفدارترین لمینت های سرامیکی موجود در بازار مدل های زیرکونیا، لومینیرز، سیستم ای ماکس و غیره می باشد. انتخاب هر یک از انواع لمینت سرامیکی دندان بسته به وضعیت دندان ها و لثه شما انتخاب می شود.

آن دسته از افرادی که شکستگی بسیار کمی در سطح دندان آن ها وجود دارد، برای اصلاح آن می توانند از روکش های لمینت سرامیکی استفاده کنند. انواع لمینت سرامیکی در مقایسه با روکش های کامپوزیت، ظاهری بسیار طبیعی تر به دندان ها اضافه می کنند و در برابر رنگ پذیری نیز مقاوم تر هستند. به دلیل نوع متریالی که در روکش های لمینت سرامیکی به کار رفته است، آن ها سازگاری بسیار خوبی با لثه خواهند داشت و افراد کمتری دچار حساسیت خواهند شد. استفاده از این نوع روکش نیاز به تراش محافظه‌ کارانه‌ تری در مقایسه با سایر روش‌ های روکش کردن دارند و همچنین از مقاومت بالا و ماندگاری بسیار بیشتری نیز برخوردار هستند. برای نصب انواع لمینت های سرامیکی نیاز به تراش زیاد سطح دندان ها نیست، همچنین برای نصب آن ها نیازی به بی حسی نمی باشد.

انواع لمینت سرامیکی

رنگ های لمینت سرامیکی دندان

رنگ های روکش لمینت دندان سرامیکی دندان ها بسیار متنوع می باشد. نحوه انتخاب صحیح بهترین برند و رنگ برای روکش های لمینت خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. رنگ های روکش لمینت به گونه ای می باشند که می توانند ظاهری بسیار طبیعی به دندان های شما اضافه کنند. هر چقدر رنگ روکش های لمینت سرامیکی به رنگ سفید متمایل تر باشد، نشان دهنده میزان کیفیت و دوام بالای آن ها نیست. نوع جنس روکش های لمینت در طول عمر آن ها تاثیر بسیار زیادی می گذارد. روکش های لمینت دارای رنگی بسیار سفید، ظاهری غیر طبیعی به دندان های شما اضافه می کنند. از این جهت بهتر است برای انتخاب بهترین رنگ روکش لمینت سرامیکی برای دندان ها، با دندانپزشک خود مشورت کنید.

به طور کلی می توان گفت برای اصلاح دندان های خود می توانید از روکش هایی از جنس سرامیک و کامپوزیت استفاده کنید. با مراجعه به کلینیک های کامپوزیت دندان در اصفهان، می توانید بسته به سلیقه خود بهترین رنگ را برای روکش های کامپوزیت خود انتخاب کنید. روش نصب روکش های کامپوزیت و لمینت نیز بسیار مهم می باشد، از این جهت بسیار مهم است برای نصب روکش بر روی دندان های خود به دندانپزشکان متخصصی که در این زمینه فعالیت می کنند، مراجعه کنید. نصب غیر اصولی روکش بر روی سطح دندان ها ممکن است باعث ایجاد عفونت در دندان ها و آسیب به مینای دندان ها شود.

رنگ های لمینت سرامیکی دندان

معایب لمینت دندان

  • قبل از نصب انواع لمینت سرامیکی دندان قسمتی از مینای دندان شما تراشیده می شود. در حالی که زمانی که می خواهند دندان های شما را روکش کنند، بخش زیادی از دندان های شما تراشیده می شود، در نتیجه لمینت دندان کمتر تهاجمی تر محسوب می‌شود.
  • هزینه لمینت دندان در مقایسه با روکش تمام سرامیک کمتر است و ارزان تر تمام می شود، بنابراین دندان‌ های بیشتری را می‌توانید لمینت کنید.
  • یکی از معایب لمینت دندان در مقایسه با کامپوزیت این است که روشی بسیار سریع نیست، بلکه بین یک تا دو هفته باید زمان بگذارید و به پزشک مراجعه کنید تا کار دندان های شما تکمیل شود.

چه افرادی می توانند از لمینت های سرامیکی استفاده کنند؟

  • در صورتی که فرد بیمار پوسیدگی های زیادی لا به لای دندان های خود داشته باشند، نباید از کامپوزیت استفاده نمایند چرا که کامپوزیت سبب تسریع در روند پوسیدگی دندان های فرد می شود؛ در نتیجه لمینت های دندانی گزینه ی مناسبی برای چنین افرادی نخواهد بود.
  • جنس سرامیک به گونه ای است که ذاتا محکم بوده و از یک ساختار قوی و با دوام برخوردار می باشد، در نتیجه همین خاصیت ذاتی که دارند، سبب ماندگاری بیشتر آن ها در مقایسه با سایر گزینه های درمانی شده است.
  • همچنین استفاده از این نوع لمینت در مواقعی که دندان های فرد بیمار ساییده شده اند نیز مناسب است، چرا که از بیشتر شدن ساییدگی و آسیب بیشتر به بافت دندان جلوگیری می کند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.