ترمیم دندان های خلفی با کامپوزیت

مقدمه

ترمیم دندان های خلفی با کامپوزیت : امروزه خیلی از افراد برای رفع نواقص دندان و ترمیم پوسیدگی ها از مواد همرنگ با دندان، کامپوزیتی استفاده می کنند تا دندان های خود را بپوشانند.

پزشکان نیز از این مواد برای ترمیم دندان های جلو و عقب بهره می گیرند ، ما نیز در این مقاله به چگونگی ،ترمیم دندان های خلفی با کامپوزیت می پردازیم. اگر دندان های پوسیده دارید ما را دنبال کنید تا در مورد ترمیم دندان ها با مواد مختلف بیشتر بدانید همچنین میتوانید سایر مقالات مرتبط را نیز مطالعه کنید.

کامپوزیت و آمالگام هر دو موادی هستند که برای ترمیم دندان های پوسیده و پر کردن آنها مورد استفاده قرار می گیرند، با این تفاوت که آمالگام موادی سیاه و کامپوزیت موادی همرنگ دندان ها می باشند.

آمالگام دارای استقامت زیادی است، هر چند در موقع استفاده باید مقدار زیادی از دندان تراشیده شود، در مقابل کامپوزیت دارای استقامت کمتری است، اما به راحتی بر روی دندان جای می گیرد و نیازی به تراشیده شدن دندان نیست.

چگونگی ترمیم دندان های آسیاب با کامپوزیت

برای انجام ترمیم دندان های خلفی با کامپوزیت ، دندان های عقبی را با استفاده از مواد کامپوزیت فیشورسیلانت پر می شوند و یا سطح دندان ها بسته می شوند تا پوسیدگی ها بیشتر نشوند.

برای استفاده از فیشور سیلانت ابتدا دندان ها را با اسید تمیز می کنند و پوسیدگی ها را بر می دارند، در مرحله بعد دندان قالب گیری می شود و سپس مواد فیشور سیلانت روی دندان قرار می گیرد.

قابل ذکر است می توان در مراحل رشد دندان، روی دندان ها را کامپوزیت کرد تا اجازه پوسیده شدن به آنها داده نشود، البته سن انجام این کار برای دندان های مختلف متفاوت است و به نظر دندان پزشک و نوع دندان های افراد بستگی دارد. برای انجام این کار حتما از بهترین دندان پزشک کامپوزیت در اصفهان مشورت بگیرید. برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

این روش ترمیمی را می توان در سنین مختلفی انجام داد، اما برخی از دندانپزشکان معتقد هستند که عموما بهتر است در سن شش سالگی دندان شماره شش، در سن 12 سالگی دندان شماره 7 و دندان های شیری نیز در سن چهار سالگی کامپوزیت و فیشور سیلانت شوند تا از پوسیدگی بیشتر و از بین رفتن آنها محافظت شود. البته این روش ها در ایران زیاد مورد استقبال نبوده است.

نکاتی در مورد مزایای ترمیم دندان های خلفی با کامپوزیت

اگر در مورد مزایای کامپوزیت دندان بدانید بهتر میتوانید تصمیم بگیرید که پوسیدگی دندان های خود را پگونه ترمیم کنید. با ما همراه باید تا تعدادی از مزایای ترمیم دندان خلفی با کامپوزیت را بیان کنیم.

بهترین مزیت استفاده از این مواد برای ترمیم دندان ها همان همرنگ بودن آنها با رنگ دندان ها می باشد، پس باید هر چه زودتر به ترمیم دندان ها پرداخت.

یکی دیگر از مزایای استفاده از این روش جلوگیری از پوسیده شدن دندان و برداشتن مقداری کمی از ساختار دندان می باشد.

با استفاده از این روش، کامپوزیت در طول زمان می تواند از خود فلوراید آزاد کند و اجازه پوسیدگی بیشتر به دندان ها را نمی دهد.

البته قابل ذکر است که کامپوزیت، همچنین سبب استحکام و استقامت دندان ها نیز می گردد و از سایش آنها جلوگیری می کند.

مواد کامپوزیتی سبب می شود که دیگر نیازی به استفاده از پین دندانی نباشد و بتوانند راحت روی دندان ها قرار بگیرند.

ترمیم دندان های خلفی با کامپوزیت تنها به رفع پوسیدگی ها ختم نمی شود، بلکه می توان انواع شکستگی ها و تراشیده شدن ها را نیز ترمیم کرد، به طوری که هیچ گونه تغییری در ظاهر و زیبایی دندان ها ایجاد نمی شود و کسی متوجه استفاده از مواد کامپوزیتی در دهان نمی گردد.

نتیجه

برای ترمیم دندان های خود ابتدا مشاوره بگیرید که بهتر است از مواد کامپوزیتی استفاده شود و یا آمالگام .پیشنهاد ما در کامپوزیت است زیرا مزایای زیادی دارد . دکتر محمد عاطفت بهترین دندان پزشک زیبایی کامپوزیت دندان و لمینت دندان در اصفهان آاده ارائه خدمات با بهترین مواد و کیفیت و تجربه ای بالا میباشد. برای دریافت خدمات با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.