ترمیم دندان با آمالگام

آشنایی با روش ترمیم دندان با آمالگام و مراحل انجام آن

 آشنایی با روش ترمیم دندان با آمالگام و مراحل انجام آن

پر کردن حفره های موجود در دندان ها با مواد کامپوزیت دندان در اصفهان و یا آمالگام انجام می شود، البته به دلایل زیادی برخی از دندان ها به خصوص دندان های عقب دهان با مواد آمالگام پر می شوند و دندان های جلو دهان به دلیل تاثیر در زیبایی با مواد کامپوزیت همرنگ دندان ها ترمیم می گردند.

حتما تا به حال برخی از افراد را دیده اید که در دهان خود دارای دندان هایی که قسمتی از آنها سیاه است، می باشند، آنها این دندان ها را با مواد فلزی ترمیم کرده اند، آن ترکیب قرار گرفته روی دندان مواد آمالگام است، بهترین متخصص لمینت دندان در اصفهاندر این مقاله قصد داریم به بررسی روش ترمیم دندان با آمالگام بپردازیم.

دلایل استفاده از روش ترمیم دندان با این روش درمانی

آمالگام همان موادی هستند که از مخلوطی از فلزاتی مانند جیوه مایع، نقره، مقداری روی، مس و یا فلز قلع تشکیل شده اند.

مقدار جیوه مایع استفاده شده در این ترکیب بسیار کم است و نباید نگران بود که به بدن آسیبی وارد کند، ولی در عوض سبب نرم شدن ترکیب فلزی آمالگام در حین قرارگیری در دندان مورد نظر می شود و دندان پزشک به خوبی می تواند آن را شکل بدهد، بعد از انجام تنظیمات لازم، این فلز به سرعت در محل مورد نظر سخت و سفت می شود.

مواد آمالگام نسبت به مواد کامپوزیتی همرنگ دندان، بسیار مستحکم تر هستند و در صورت جویدن غذا با دندان هایی که با این ماده ترمیم شده اند( به خصوص دندان های آسیاب)، مشکلی ایجاد نمی شود و این مواد به این راحتی ها نمی ریزند و نمی شکنند.

این مواد قابلیت شکل گیری مناسبی دارند و اکثر دندان پزشکان زیبایی از جمله متخصص لمینت دندان در اصفهان می توانند به خوبی در هنگام استفاده، به دستکاری آنها بپردازند و آنها را در حفره های دندانی شکل دهند.

روش اتصال این ماده به دندان به صورت مکانیکی است، ولی باندینگ مورد استفاده در دندان پزشکی ها نیز سبب تقویت این اتصال و چسبندگی آن به دندان می شود.

ترمیم دندان با آمالگام

چگونگی ترمیم دندان و پر کردن حفره های دندانی

زمانی که یک دندان پزشک تصمیم می گیرد، یک حفره دندانی را با آمالگام و مواد سیاه پر کند و یا به ترمیم آن بپردازد، ابتدا قسمت های پوسیده دندان را با لیزر بر می دارد و دندان را با دستگاه ها و مواد خاص، از انواع باکتری ها و پوسیدگی ها تمیز می کند و به ضد عفونی آن می پردازد.

در مرحله بعد حفره دندان با روکشی از هیدروکسید کلسیم پوشانده می شود و محل پوسیدگی ها تراش داده می شود، زیرا آمالگام به دندان نمی چسبد و فقط باید در میان حفره گیر کند، نشکند و جدا نشود.

در ادامه متخصص، مواد آمالگام را داخل قسمت مورد نظر می ریزد و روی آنها را محکم می کند، در مرحله آخر نیز بلندی و یا کوتاهی مواد ریخته شده، تنظیم می شود تا بیمار وجود جسم خارجی را در دهان خود حس نکند و در نهایت هم پالیش دندان انجام می شود و کار ترمیم دندان با آمالگام به پایان می رسد.

بیماران در هنگام استفاده از روش ترمیم دندان با آمالگام، باید به این مورد دقت کنند که گرم و سرد شدن زیاد آن، می تواند سبب آسیب به مواد آمالگام و ریختن آنها شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.