آیا کامپوزیت برای دندان مضر است؟

مقدمه

پوسیدگی دندان یکی از بیماری های رایج در جهان است که در بین کودکان و بزرگسالان دیده می شود. مواد پلاستیکی دندانی یا همان کامپوزیت های دندانی در حال حاضر رایج ترین مواد پرکننده دندان در استفاده هستند.

استفاده از مواد ایمن و با دوام برای قرار دادن در دهان و دندان مهم است به همین دلیل کامپوزیت برای دندان یک مواد مفید و با دوام است . پرکننده های کامپوزیتی برای افراد در تمام گروه های سنی مورد استفاده قرار می گیرند. و هیچ گونه ضرری ندارد.

چرا از کامپوزیت به جای آمالگام استفاده میشود؟

بیش از 150 سال، آمالگام به عنوان مواد پر کننده دندان برای رفع دندان های پوسیده استفاده شده است. از آمالگام به عنوان یک ماده پرکننده دندان در نروژ از سال 2008 استفاده می شد اما به دلیل خطرات جیوه در محیط زیست ممنوع شد.

مواد پلاستیکی (مواد کامپوزیتی) در حال حاضر اولین انتخاب برای مواد پر کننده برای دندانپزشکان است. مواد کامپوزیتی از دو جزء ساخته شده است.

پرکننده کامپوزیت شامل یک پلیمر ماتریس آلی (پلاستیک) و پرکننده ای است که عمدتا از ترکیبات معدنی تشکیل شده است. انواع مختلف مواد کامپوزیتی وجود دارد. این می تواند بر اساس ترکیب آرایه پلیمری، نوع اتصال شیمیایی، سازگاری یا خواص جریان باشد. برای دریافت خدمات کامپوزیت دندان در اصفهان اینجا کلیک کنید.

لمینت دندان اصفهان

مزایای کامپوزیت های دندانی چیست؟

با پر کردن کامپوزیت های دندانی دیگر هیچ کس قادر نخواهد بود به شما بگوید که دندانهایتان را ترمیم کرده اید.زیرا همرنگ دندان های شما است. علاوه بر این، با پر کردن کامپوزیت، شانس کمتری برای شکستن یا تراشیدن دندان های بازسازی شده شما وجود دارد، و ساختار دندان شما در واقع قوی تر شده است.

برای انجام طراحی لبخند باید به دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید که ما به شما دکتر محمد عاطفت را معرفی می کنیم که علاوه بر ارائه خدمات تخصص دندانپزشکی برای بهبود سطح سلامت دندان، در شاخه دندانپزشکی تخصصی ترمیمی و زیبایی، با رفع مشکلات و ناهنجاری ها و نازیبایی های دندان سعی دارد به افراد مراجع کننده لبخندی زیبا و ماندگار هدیه دهد.

 

کامپوزیت

 

مضرات ونیر دندان

مضراتی که میتوان برای این نوع روکش در نظر گرفت انتخاب نادرست دندانپزشک است که در صورتی که پیش متخصص کاملا با تجربه در این زمینه نروید ممکن است مضراتی داشته باشد.

ونیر لمینت دندان اصفهان روند برگشت پذیر ندارد.

ونیرها هزینه بیشتری نسبت به اتصال رزین کامپوزیت دارند.

ونیرها ها معمولاً در صورت تراشه یا ترک خوردگی قابل ترمیم نیستند. و باید تعویض شوند.

از آنجا که مینای دندان برداشته شده است ، ممکن است دندان شما نسبت به غذاهای گرم و سرد و نوشیدنی حساس تر شود.

ونیرها ممکن است دقیقاً با رنگ دندانهای دیگر شما مطابقت نداشته باشند.

همچنین ، اگر قصد سفید کردن دندان های خود را دارید ، قبل از گرفتن روکش باید این کار را انجام دهید.

نباید  به دندان های خود فشار زیادی وارد کنید مثل گاز زدن سیب ،در صورتی که فشار بیش از حد به دندان های خود وارد کنید احتمال افتادن دارند.

ونیرها برای افرادی که دندانهای ناسالم دارند (برای مثال افرادی که دچار پوسیدگی یا لثه فعال هستند ) ، دندانهای ضعیف شده (در نتیجه پوسیدگی ، شکستگی ،  دندانهای بزرگ) انتخاب مناسبی نیست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.