چهار تصور غلط درباره ایمپلنت های دندانی

چهار تصور غلط درباره ایمپلنت های دندانی

همیشه تصورات نادرستی در مورد دندان مصنوعی وجود دارد، مهم نیست چند سال دارید. متأسفانه، دندان‌های همه افراد به یک اندازه خوب نیستند و ممکن است زودتر به دندان مصنوعی نیاز پیدا کنید. اما با وجود بسیاری از باورهای غلط، چگونه می‌ دانید در مورد دندان مصنوعی چه چیزی را باور کنید؟ نکته شگفت انگیز در مورد عصر اینترنت این است که ما حجم وسیعی از اطلاعات را در دستان خود داریم. متأسفانه، این اطلاعات همیشه قابل اعتماد یا دقیق نیستند. وقتی صحبت از ایمپلنت دندان به میان می‌ آید، حقایق و افسانه‌ ها اغلب در فضای آنلاین با هم اشتباه گرفته می‌ شوند، بنابراین اجازه دهید برخی از تصورات غلط رایج در مورد ایمپلنت‌ های دندانی و حقایق واقعی را مرور کنیم.

ایمپلنت فقط برای افراد پیر مناسب است

اگر بالغ و سالم هستید و فک شما هیچ گونه ناهنجاری ندارد، شما کاندیدای ایمپلنت دندان در اصفهان هستید. ما اغلب به دندان مصنوعی و ایمپلنت‌ ها به‌ عنوان تکنیک های دندانی مورد نیاز والدین و پدربزرگ‌ ها و مادربزرگ‌ ها و نه افراد هم سن و سال خود فکر می‌ کنیم، اما این درست نیست. ایمپلنت‌ های دندانی گزینه‌ ای مناسب برای زمانی است که دندانی از دست رفته یا آسیب دیده یا پوسیدگی قابل توجهی داشته باشد.  هیچ دلیلی برای احساس خجالت در مورد نیاز به ایمپلنت دندان وجود ندارد، صرف نظر از سن شما.

چهار تصور غلط درباره ایمپلنت های دندانی

کاشت ایمپلنت دندان دردناک و ترسناک است.

طبیعی است که تصاویر ایمپلنت های دندانی را به صورت آنلاین ببینید و دچار استرس و ترس شوید. اما کاشت ایمپلنت دندان تفاوت چندانی با سایر روش های دندانپزشکی ندارد. زیرا از بی‌حسی موضعی برای بی‌ حس کردن کامل ناحیه استفاده می‌ شود، بنابراین ممکن است در حین کار احساس فشار و درد نکنید.

ایمپلنت های دندان همان دندان های خودتان هستند

در واقع، ایمپلنت های دندانی برای بازگرداندن یک لبخند طبیعی ظاهر می شوند تا بتوانید احساس اعتماد به نفس  داشته باشید. در حالی که “ریشه” ایمپلنت هیچ شباهتی به یک دندان واقعی ندارد، بخشی از ایمپلنت که بالای لثه قرار دارد طوری طراحی شده است که دقیقاً شبیه دندان طبیعی شما باشد و از نظر رنگ، اندازه و شکل مطابقت داشته باشد. شما لازم نیست نگران این باشید که کسی بداند شما ایمپلنت دندانی دارید  البته مگر اینکه به آنها بگویید.

ایمپلنت های دندانی عوارض بدی سلامتی دارند.

یکی از افسانه های رایج در مورد ایمپلنت های دندانی این است که می توانند باعث میگرن و سردردهای تنشی شوند. دهه‌ هایی است که ایمپلنت‌ های دندانی مورد استفاده قرار گرفته‌ اند، مطلقاً هیچ مدرکی برای ثابت شدن این مورد وجود ندارد. البته ایمپلنت دندان نوعی جراحی دهان است و به این ترتیب، این روش مانند هر نوع جراحی دیگری دارای خطراتی مانند عفونت، آسیب عصبی (که معمولاً موقتی است) و آسیب به ساختارهای اطراف است.

ایمپلنت دندان خیلی گران است.

درست است که ایمپلنت های دندانی پرهزینه هستند، اما وقتی ایمپلنت های دندانی را انتخاب می کنید، یعنی ترجیح می دهید از قبل هزینه بیشتری بپردازید. در حالی که بریج های دندانی در ابتدا هزینه کمتری دارند، همچنین نیاز به تعویض منظم دارند، بنابراین با گذشت زمان، بریج ها در واقع گران تر می شوند. هزینه به نوع ایمپلنت مورد استفاده و طبیعتاً تعداد دندان هایی که نیاز به تعویض دارند نیز بستگی دارد. کلینیک دکتر عاطفت بهترین متخصص لمینت دندان در اصفهان، پس از انجام ایمپلنت های دندانی، کار روکش را با ظرافت تمام انجام می دهد.

 چهار تصور غلط درباره ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت های دندانی رژیم غذایی شما را محدود می کنند

اگر نگران هستید که نتوانید با ایمپلنت های دندانی هر چه می خواهید بخورید، احتمالاً به دندان مصنوعی فکر می کنید. در حالی که باید بلافاصله بعد از عمل خوردن برخی از غذاها را به تعویق بیندازید، در عرض چند روز یا بیشتر می‌توانید هر چیزی را که دوست دارید بخورید. از سوی دیگر، پروتزها و بریج‌ ها دارای اقلام زیادی هستند که باید از آنها اجتناب کنید. حتی دندان های طبیعی نیز محدودیت های بیشتری نسبت به ایمپلنت های جدید شما دارند.

سخن پایانی

در پایان نکته مهمی که در مورد ایمپلنت های دندانی باید به خاطر بسپارید این است که آنها درست مانند دندان عمل می کنند، اما بدون بسیاری از مشکلات سلامتی ناشی از دندان های طبیعی. اگر فردی هستید که به طور منظم دندان درد دارید یا از عقب‌ رفتگی لثه رنج می‌ برید، می‌توانید در هر زمان به سمت ایمپلنت بروید و این مشکلات در یک لحظه ناپدید می‌شوند. فک انسان در اوایل 20 سالگی کاملاً رشد کرده است، بنابراین هر فرد مسن تر از آن کاندیدای خوبی برای ایمپلنت است. پس اگر دندان‌ های از دست رفته یا مشکلات لثه‌ ای دارید که می‌ خواهید با کاشت ایمپلنت خودتان آن‌ ها را برطرف کنید، با مطب دکتر عاطفت تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.