نگین دندان و نحوه نصب آن

نگین دندان و نحوه نصب آن

نگین دندان و نحوه نصب آن

دندان ها تاثیر زیادی بر زیبایی افراد دارند، امروزه نیز خیلی از افراد برای افزایش این زیبایی از نگین های براق استفاده می کنند و این نگین ها را که از جنس الماس، طلا، نقره، کریستال و مواد شیشه ای می باشند بر روی دندان هایی که در هنگام لبخند عیان می شوند، می چسبانند، ما در این مقاله به بررسی و نحوه نصب آن می پردازیم.

نگین دندان چیست؟

نگین دندان بسیار ریز و براق می باشند و در رنگ های مختلف آبی، زرد، قرمز، نقره ای و با اشکال متفاوت مربع، مثلث، قلب و … در قیمت های متفاوت در بازار موجود هستند.

متخصص کامپوزیت دندان در اصفهان برای کار گذاشتن آنها بر روی دندان، نیاز به تراشیدن دندان و یا سوراخ کردن آن ندارد، بلکه تنها با مواد کامپوزیتی و چسبناکی آن را روی دندان می چسباند و محل آن را تنظیم می کند.

البته بیماران باید این موضوع را در نظر بگیرند که در صورتی که دندان مورد نظر آنها برای نصب نگین، دارای جرم، پوسیدگی و دیگر مشکلات می باشد، باید ابتدا درمان شود و سپس این نگین روی آن چسبانده شود.

بیماران می توانند آن  را به مدت زیادی، از شش ماه تا دو سال بر روی دندان خود نگهداری کنند و هر وقت مایل بودند به پزشک مراجعه کنند تا آن را بردارد.

افراد وقتی از این ها استفاده می کنند، نباید از مسواک زدن و رعایت بهداشت دهان و دندان غافل شوند، زیرا این نگین ها به این راحتی ها از دندان جدا نمی شوند، بلکه در صورت رعایت نکردن بهداشت، ممکن است، زیر نگین، محل خوبی برای جمع شدن باکتری ها باشد.

نگین دندان و نحوه نصب آن

نصب نگین دندان بر روی دندان های قدامی

برای نصب این جسم تزئینی و زیبا بر روی دندان ها، پزشک ابتدا دندان ها را به خوبی تمیز می کند و جرم های آن را می زداید.

در مرحله بعد محلی که قرار است نگین روی آن چسبانده شود را با استفاده از موادی مانند اسید فسفریک که سبب ایجاد اصطکاک بیشتر می شود، آغشته می کند تا مواد کامپوزیتی به خوبی بچسبند و در جای خود محکم شوند.

حالا دندان پزشک لمینت دندان اصفهان با استفاده از روش نوردرمانی و یک عامل اتصال محل کارگذاری نگین را مشخص می کند و سپس از مواد کامپوزیتی استفاده می کند.

در این مرحله نگین را روی مواد کامپوزیتی می گذارد و با نوردرمانی آن را محکم می کند.

قابل ذکر است که دندان پزشک می تواند مانند روش برداشتن ارتودنسی  از روی دندان آن  بردارد و سپس محل آن را به خوبی تمیز کند تا مواد چسبناک برداشته شوند، البته برخی از پزشکان نیز گاهی نیز این محل را با یک روکش پر می کنند تا مواد غذایی به آن نچسبد.

افراد باید توجه داشته باشند که نگین ممکن است به مینای دندان آسیب وارد کند و در نتیجه در طولانی مدت سبب پوسیدگی دندان می شود. همچنین افراد بهتر است حتما این کار را در دندان پزشکی ها و توسط  بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان دکتر محمد عاطفت  انجام دهند و به تبلیغات سالن های زیبایی اعتماد نکنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.