لمینت دندان چگونه انجام می شود؟

مقدمه

لمینت دندان روکش های بسیار نازکی هستند که بر اساس نیاز فرد و وضعیت دندان آن ها، توسط مواد مخصوص بر روی دندان ها نصب می شوند. از این نوع پوسته به منظور تغییر رنگ، شکل، اندازه و بهبود چیدمان و ظاهر آن ها، به دندان ها چسبیده می شوند. روکش های لمینت با مینای دندان طبیعی و یا لایه چسبنده جایگزین می شوند. برای افزایش میزان ماندگاری روکش های لمینت خود و همچنین برای کاهش میزان عوارض های این نوع روش درمانی، بهتر است برای نصب روکش های لمینت به کلینیک های معتبری که در این زمینه فعالیت می کنند، مراجعه کنید. دکتر عاطفت به عنوان یکی از متخصصین لمینت دندان اصفهان قادر است با قیمتی بسیار مناسب و به شکل کاملا اصولی روکش های لمینت را بر روی سطح دندان های شما عزیزان نصب کند. کلیه ی مراحل درمانی توسط این دندانپزشک متخصص در محیطی کاملا بهداشتی و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات انجام می شود. جهت رزرو نوبت برای انجام معاینات اولیه و آماده سازی دندان های خود برای نصب روکش های لمینت، می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با روش انحام لمینت دندان و مراحل انجام کار، به طور کامل توضیح دهیم. لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نصب لمینت دندان

چه دندان هایی نیاز به انجام لمینت دارند:

امروزه افراد زیادی به دلیل مزایای بیشماری که روکش های لمینت برای دندان ها دارند، تمایل دارند تا برای اصلاح دندان های خود از این روش درمانی استفاده کنند. علاوه بر روکش های لمینت، روش های درمانی متعدد دیگری نیز برای اصلاح طرح لبخند وجود دارد. انتخاب این که آیا روکش های لمینت برای شما مناسب است یا خیر پس از معاینات کاملا تخصصی توسط دندانپزشک مشخص می شود. کاندیدهای انجام لمینت شامل:

1 . دندان هایی که بر اثر ساییدن، اندازه خود را از دست داده اند.
2 . دندان هایی که به سمت لب ها متمایل هستند.
3 .اگر ضخامت مینای دندان کافی نباشد.
4 . افراد با بهداشت دهان و دندان ضعیف
5 . افرادی که عادات دهانی مانند دندان قروچه، ساییدن یا سایش دارند.

روش انجام لمینت دندان

1.ابتدا دندان ها کاملا اصولی توسط متخصص دندانپزشک بررسی می شود که معمولا این کار با استفاده از اشعه ایکس انجام می شود. پس از معاینه، اگر دندان ها نیاز به درمان داشته باشند مشخص می شود، برای مثال بیماری لثه و یا پوسیدگی دندان باعث می شود که قبل از نصب روکش های لمینت به درمان احتیاج داشته باشید.

2. برای آماده شدن دندان ها برای نصب روکش های لمینت، ممکن است نیاز باشد تا قسمتی از دندان ها تراشیده شود تا دندان ها به فرم و ظاهر مورد نظر دندانپزشک درآیند. این کار معمولا با استفاده از دستگاه مخصوص انجام می شود و اغلب باعث ایجاد درد و تأثیر منفی بر روی دندان های طبیعی نمی شوند.

3.پس از تراش دادن دندان ها، پزشک اقدام به اندازه گیری دقیق دندان ها برای طراحی هرچه بهتر روکش های لمینت می کند. در نهایت قالب گیری از روی دندان ها برای نصب روکش های لمینت توسط متخصص کامپوزیت در اصفهان انجام می شود. قبل از آماده سازی روکش دائم، پزشک روکش موقتی را بر روی دندان های مراجعه کننده ها، می گذارد تا زمان جلسه نهایی برسد.

روش انجام لمینت دندان

4.در نهایت پس از اتمام کلیه ی مراحل، دندانپزشک شما روکش های دائمی لمینت را بر روی دندان ها می چسباند. در این مرحله دندانپزشک لمینت شرایط دندان ها را به شکل اصولی بررسی می کند تا اطمینان حاصل کند که روکش ها متناسب با فرم دندان ها قرار داده شده اند.

در صورتی که روکش های لمینت به درستی بر روی دندان ها نصب نشوند و فاصله ای میان خط لثه و روکش های لمینت وجود داشته باشد، در صورت مصرف هر وعده غذایی ممکن است باکتری در میان آن ها تجمع پیدا کرده و در نهایت باعث ایجاد عفونت در لثه های شما شود. نوع برند لمینت و همچنین روش نصب آن می تواند از شکستگی روکش در گذر زمان تا حد بسیار زیادی جلوگیری کند.  بنابراین دقت در انتخاب متخصص زیبایی بسیار مهم می باشد.

قبل و بعد از لمینت دندان

در این روش درمانی دندانپزشک متخصص هر یک از روکش های لمینت را با توجه به شکل ظاهر دندان های شما قالب گیری می کند، این امر باعث می شود تا پس از نصب روکش ظاهری بسیار طبیعی به دندان ها اضافه کنند. برای این که بتوانید از روکش های لمینت خود در سال های بسیار طولانی بدون تغییر استفاده کنید، نیاز است تا مراقبت هایی را قبل و بعد از نصب لمینت های دندان خود انجام دهید.

  • روکش های دندانی در مقایسه با دندان های طبیعی نیاز به مراقبت های بسیار خاصی ندارند. روکش های لمینت را مانند دندان معمولی نیاز است تا روزانه سه وعده دندان های خود را مسواک بزنید و از خمیر دندان های حاوی فلوراید استفاده کنید.
  • پس از هر وعده غذا حتما از نخ دندان استفاده کنید تا غذا در میان فاصله دندان ها باقی نماند.
  • بهتر است برای افزایش بهداشت دهان و دندان خود از دهان شوی نیز استفاده کنید. از دهان شوی های بدون الکل برای دندان های خود استفاده کنید، زیرا الکل باعث می شود پیوند بین ونیر پرسلین و مینای دندان زودتر از بین برود.

انواع لمینت

ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟

برای افزایش دوام و میزان مقامت روکش های لمینت خود بهتر است از رژیم غذایی مناسبی استفاده کنید. از خوردن غذاهای سفت که ممکن است باعث ایجاد شکستگی روکش های لمینت شما شوند، جدا خودداری کنید. به نکات بهداشتی که توسط دندانپزشک مربوط شما عنوان می شود، عمل کنید.

ممکن است در روزهای ابتدایی پس از نصب روکش های لمینت، دندان های شما حساس باشند، این امر کاملا طبیعی است و در گذر زمان کاملا برطرف خواهد شد.

کلام آخر

ممکن است در اطراف خود افراد بسیار زیادی را دیده باشید که برای اصلاح طرح لبخند خود از روکش های لمینت استفاه کرده اند. در صورتی که تمایل به داشتن لبخند هالیوودی و زیبایی را دارید، می توانید از روش درمانی لمینت استفاده کنید. نوع روش نصب این نوع روکش ها بر روی دندان ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در صورت نصب غیر اصولی روکش ها بر روی دندان ها، ممکن است مشکلاتی برای دندان ها و لثه شما ایجاد شود. هرچقدر جنس روکش های لمینت از بهترین برندهای موجود در بازار باشد ولی به شکل اصولی نصب نشوند، روکش های لمینت نمی توانند ماندگاری و دوام بالایی داشته باشند. امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید اطلاعات بسیار مفیدی در زمینه نحوه نصب و روش انجام لمینت دندان کسب کرده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.