علل ضعیف شدن و افتادن دندان ها

علل ضعیف شدن و افتادن دندان ها

عوامل زیادی وجود دارد که – علیرغم مراقبت ما – مشکلات زیادی ایجاد می کند که ممکن است باعث  ضعیف شدن و افتادن دندان ها و مشکلات عمده دندانپزشکی می شود ، یعنی علاوه بر بسیاری از عادت های روزانه ، که بدون آن متوجه می شویم خطرات مربوط به سلامت دهان و دندان به طور کلی ، لثه ها و به ویژه دندان ها ، را تحت تاثیر قرار می دهد:

با علل اصلی ریزش دندان آشنا شوید تا بتوانید لبخند خود را سالم نگه دارید:

  • بیماری لثه

بیماری لثه، همچنین به عنوان شناخته شده بیماری پریودنتال، شماره یک  علل ضعیف شدن و افتادن دندان ها در میان بزرگسالان است که ابتدا با باکتری ها و التهاب در لثه ها شروع می شود. با پیشرفت آن ، بافت لثه را از بین می برد و می تواند استخوان فک را در زیر لثه ها از بین ببرد ، در نتیجه هیچ کمکی برای ایستادگی  و ماندگاری دندان ها وجود ندارد.

  • حفره های پوسیدگی دندان

حفره هایی در دندان هستند که ناشی از عفونت باکتریایی است و به پوسیدگی دندان تبدیل می شود. در صورت عدم درمان ، یک حفره می تواند پالپ را در مرکز دندان از بین ببرد ، که احتمالاً منجر به ایجاد کانال ریشه یا حتی برداشتن دندان خواهد شد.

با انجام عادت های بهداشتی خوب دهان ، انتخاب غذاها و نوشیدنی های سالم و انجام نوبت های  منظم برای تشخیص زود هنگام ، از حفره جلوگیری کنید. درمان زودرس می تواند دندان شما را نجات دهد.

  • آسیب جسمی یا تروما

حوادث اتفاق می افتد ، به خصوص در هنگام ورزش ، به همین دلیل در هنگام ورزش یا فعالیت های ورزشی خشن مثل رزمی حتما از محافظ دندان استفاده کنید.

تصادفات رانندگی و موارد دیگر نیز می تواند باعث از بین رفتن دندان شود. با این حال ، شما می توانید هوشیار باشید تا از برخی دلایل شایع ریزش دندان یا آسیب دیدن در اثر حوادث جلوگیری کنید. اگر می خواهید دندان هایتان سالم بماند ، نباید از دندان های خود برای جویدن یخ ، باز کردن چیزهای سخت با دندان  یا شکستن آجیل مثل فندق یا پسته استفاده کنید.

علاوه بر بیماری پریودنتال ، این بیماری ها و عوامل خطرزا می توانند منجر به ریزش دندان شوند:

  • دیابت
  • فشار خون
  • آرتروز
  • سیگار کشیدن
  • تغذیه ضعیف

حتماً هرگونه بیماری و عوامل شیوه زندگی را با دندان پزشک خود در میان بگذارید  تا بتوانید با  کمک او از ریزش دندان جلوگیری شود.

برخی از علل ریزش دندان می تواند در کنترل شما باشد. به همین دلیل حفظ روال بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است و مرتباً برای معاینه و تمیز کردن از دندانپزشک خود نوبت بگیرید.

از محبوب ترین درمان های بعد از ریزش دندان ها ایمپلنت دندان است: یک روش معمول برای تعویض دندان های از دست رفته است به گونه ای که دندان جایگزین کاملا مانند دندان طبیعی و هماهنگ با سایر دندان هاست.

اگر برای گرفتن نوبت های مداوم دندانپزشکی برای حفظ سلامت دندان هایتان هستید با مطب دکتر محمد عاطفت بهترین دندانپزشک اصفهان تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.