عادت هایی که باعث خرابی دندان ها می شود

عادت هایی که باعث خرابی دندان ها می شود

عادت هایی که باعث خرابی دندان ها می شود

داشتن دندان های سالم و زیبا از بزرگترین مزیت برای یک فرد محسوب می شود اما ما ناخواسته کارهایی انجام می دهیم که باعث خرابی دندان ها می شود به همین دلیل ما برای شما عادت هایی که باعث خرابی دندان ها می شود را در این مقاله بیان می کنیم:

مسواک زدن محکم

بسیاری از افراد تصور می کنند زمانی که محکم مسواک را بر روی دندان هایی خود بکشند باعث بهتر تمیز شدن دندان می شود در صورتی که مسواک زدن محکم باعث ساییدگی مینای دندان و آسیب دیدگی ریشه های حساس می شود، در نتیجه پوسیدگی و خرابی دندان ها را به دنبال دارد.

جویدن قرص های ویتامین

بیشتر قرص های ویتامینی جویدنی اند و برای بدن مفید است. اما از آن جا که اسیدی است در صورت جویدن باعث خرابی دندان می شود.

خلال دندان

استفاده منظم از خلال دندان نه تنها برای دندان مفید نیست بلکه باعث آسیب در قسمت های حساس دندان و لثه می شود و به خرابی و پوسیدگی دندان منجر شود.

جویدن ناخن

این عادت باعث ساییدگی مینای دندان و در نتیجه خرابی دندان ها می شود.

مصرف مسکن

بیشتر مسکن ها تولید بزاق دهان را کاهش می دهد. با این کار دهان خشک می شود که باعث ساییدگی مینای دندان و خرابی دندان می شود.

یخ جویدن

یخ جویدن عادت ظاهرا بی ضرر و اغلب ناخودآگاه است. اما جویدن یخ می تواند باعث آسیب دائمی به دندان های شما شود و باعث ایجاد ترک های کوچک در مینای دندان شود.

این ترک ها می توانند در طول زمان بزرگتر شوند و در نهایت سبب شکستگی دندان می شوند

با توجه به اهمیت داشتن یک لبخند زیبا و عادت هایی که در بالا توضیح داده شد، مهم است که مراقب دندان هایتان باشید و آن ها مرتب، سالم و سفید باشند به همین دلیل برای انجام اصلاح طراح لبخند در اصفهان باید به دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید که ما به شما دکتر محمد عاطفت، بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان را معرفی می کنیم.

عادت هایی که باعث خرابی دندان ها می شود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.