شیوه های نوین دندانپزشکی

شیوه های نوین دندانپزشکی

آیا شما بعد از مدت ها به دندانپزشک مراجعه نکرده اید ، و اکنون به دلیل دندان درد نیاز به گرفتن وقت ملاقات از دندانپزشک دارید ، یا سایر مشکلات دندانپزشکی برای شما به وجود آمده است؟در این مقاله از تکنیک های جدیدتر و شیوه های نوین دندانپزشکی مراقبت های دندان پزشکی که دندانپزشکان پیشرو در گزینه های خود آورده اند را می خوانید.

بهبود سلامت دندانپزشکی: چگونه اشعه X با تکنولوژی بالا می تواند کمک کند

در بسیاری از مطب های دندانپزشکی ، اشعه X دیجیتالی جایگزین رادیوگرافی های سنتی هستند. اگرچه اشعه X دیجیتال چندین سال است که در بازار وجود دارد ، اما اخیراً توسط دندانپزشکان رواج بیشتری پیدا کرده است.

پرتونگاری دیجیتال سریعتر و کارآمدتر از رادیوگرافی های سنتی است. ابتدا یک سنسور الکترونیکی یا صفحه فسفر (به جای فیلم) در دهان بیمار قرار می گیرد تا تصویر را ضبط کند. سپس تصویر دیجیتالی به کامپیوتر منتقل یا اسکن می شود ، یا جایی که برای مشاهده در دسترس باشد این روش بسیار سریعتر از پردازش فیلم رادیوگرافی سنتی و معمولی است.

دندانپزشک شما همچنین می تواند تصاویر دیجیتالی را در رایانه ذخیره کند و آنها را با تصاویر قبلی یا آینده مقایسه کند تا ببیند چگونه سلامت دندان شما حفظ می شود.

و از آنجا که سنسور و صفحات فسفر نسبت به به پرتوهای ایکس حساس ترهستند ، دوز اشعه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

اشعه X دیجیتال علاوه بر پیدا کردن حفره ، کاربردهای بسیاری نیز دارد. آنها همچنین به تعیین استخوان در زیر دندان کمک می کنند تا مشخص شود سطح پشتیبانی استخوان خوب است یا خیر. دندانپزشکان می توانند از اشعه X برای بررسی محل قرارگیری ایمپلنت استفاده کنند – دستگاهی مانند پیچ ​​تیتانیومی که داخل استخوان فک قرار می گیرد تا بتوان دندان مصنوعی را به آن وصل کرد.

پرتونگاری دیجیتال همچنین به اندودنتیست ها – دندانپزشکان متخصص در کانال های ریشه – کمک می کند تا ببینند که آیا این روش را به درستی انجام داده اند یا خیر.

لیزر برای تشخیص حفره دندان

به طور سنتی ، دندانپزشکان برای پیدا کردن حفره ها از ابزاری که آنها را “explorer” می نامند استفاده می کنند. این ابزاری است که آنها در می توانند در حین معاینه در دهان شما بچرخانند. هنگامی که آن را به دندان “می چسباند” ، دید بهتری از پوسیدگی میدهد

اکنون بسیاری از دندانپزشکان در حال کار با لیزر دیود هستند ، گزینه ای با تکنولوژی بالاتر برای تشخیص پوسیدگی دندان است. سپس دندانپزشک می تواند پوسیدگی را با مقایسه دندان در ملاقات بعدی مقایسه کند یا توصیه کند که حفره برداشته شود و دندان پر شود.

ونیرهای نازک تر

ونیرها پوسته های نازک و سفارشی هستند که برای پوشاندن قسمت جلوی دندان های کج یا شکسته استفاده می شوند. در حال حاضر مواد جدید امکان ایجاد روکشهای نازک تر را فراهم میکنند.

مزیت چیست؟ آماده سازی دندان برای روکش – که شامل تغییر شکل دندان واقعی تان برای اضافه شدن روکش می باشد – با روکش های نازک می تواند حداقل باشد.و بیشتر دندان طبیعی دست نخورده نگه داشته شود.

ماده پیوند دهنده امروزی رزین (پلاستیک) است که از ماده ای که در گذشته استفاده می شود ، درخشنده تر و ماندگارتر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.