سوالات متداول در مورد سفید شدن دندان ها

سوالات متداول در مورد سفید شدن دندان ها ( بلیچینگ)

سوالات متداول در مورد سفید شدن دندان ها ( بلیچینگ)

سفید کردن دندان یکی از روش هایی است که بیماران ما برای رسیدن به یک لبخند ایده آل بیشتر درخواست می کنند، و جای تعجب نیست، زیرا یک لبخند زیبا و مراقبت شده بهترین ویترین ما است. به همین دلیل و با توجه به تقاضاهای زیاد، ما قصد داریم به سوالات متداول بیماران در مورد سفید کننده های دندان پاسخ دهیم:

  1. چرا دندان ها تیره می شوند؟

از دست دادن رنگ طبیعی دندان ها می تواند به دلیل عوامل خارجی یا داخلی باشد. از بین بردن لکه های منشأ داخلی پیچیده تر است.

با منشأ خارجی، در وهله اول شایع ترین علت مصرف تنباکو و نوشیدنی های رنگی قوی مانند قهوه، نوشابه، آب میوه های رنگی و … است. حتی قهوه بنوشید، دندان های شما با رنگ های طبیعی و مصنوعی که در رژیم غذایی روزانه شما وجود دارد، لکه دار می شوند. کنگر فرنگی، هویج، گوجه فرنگی، زعفران… غذاهای رنگی دارای رنگ هایی هستند که به آنها رنگ می دهد و به نوبه خود دندان های ما را لکه دار می کند.

از سوی دیگر، لکه ‌گرفتن دندان‌ه با منشأ داخلی که به دلیل تجویز آنتی‌بیوتیک‌ هایی مانند تتراسایکلین‌ها در دوره تشکیل دندان، زمانی که کوچک بوده‌اند، ایجاد می‌شود، بنابراین، به‌عنوان یک قاعده کلی، این افراد در محدوده سنی هستند. که در حال حاضر بین 36 تا 50 سال سن دارد. تتراسایکلین دیگر برای کودکان تجویز نمی شود، بنابراین مورد جدیدی وجود ندارد. یکی دیگر از علل منشا داخلی، نقص در ترکیب دندان ها مانند فلوئوروزیس است.

دندان هایی که توسط دندانپزشک زیبایی اصفهان سفید می شوند، اغلب می توانند هر گونه لکه های خارجی را از بین ببرند و این موجب سلامت دهان و دندان می شود.

  1. آیا بلیچینگ به مینای دندان آسیب می رساند؟

این درمان سطح مینای دندان را تمیز می کند، لکه هایی را که در داخل تخلخل مینا به دام افتاده اند پاک می کند و به مینای دندان آسیب نمی رساند. گاهی اوقات به دلیل باز شدن این منافذ حساسیت ایجاد می شود، اما این بدان معنا نیست که به مینای دندان آسیب می رساند. فرسوده یا خراب نمی شود، فقط در عمق تمیز می شود.

  1. دندان های من چقدر سفید خواهند شد؟

به عنوان یک قاعده کلی، تن از 2 به 12 تن کاهش می یابد. همه اینها به رنگ اولیه و درجه رنگ آمیزی بستگی دارد. 100% نمی شود پیش بینی کرد ولی با توجه به مواردی که داریم می توانیم نمونه کارها به شما نشان دهیم و ببینیم یکی مثل شما نتیجه کار به چه صورت درآمده است. با توجه به تجربه گسترده در سفید کردن و بلیچینگ در اصفهان، ما تقریباً نتایج را پیش‌بینی می‌کنیم. حتی اگر به مرور زمان دوباره رنگ شود، همیشه سفیدتر از آنچه اکنون است باقی می ماند.

  1. چند جلسه برای سفید کردن دندان نیاز دارم؟

سفید کردن دندانها با دکتر محمد عاطفت در یک جلسه یک ساعته انجام می شود. این سفید کننده در موارد لکه های شدید انجام می شود و معمولا آن را با سفید کننده خانگی ترکیب می کنیم.

سفید شدن دائمی دندان

  1. آیا سفید کردن دندان ها ضرر دارد؟

اصلا. این یک درمان کاملا بی ضرر و بدون درد است، شما حتی نیازی به بیهوشی ندارید.

  1. سفید شدن دندان چقدر طول می کشد؟

درمان سفید کننده برای همیشه ماندگار است. شما هرگز نمی توانید دندان هایی داشته باشید که به اندازه ی الان لکه دار شود. بسته به عادات بهداشتی و کیفیت مینا، باید هر سال، دو سال یا هر سه بار درمان تکرار شود. ما بیمارانی داریم که 6 سال پیش بلیچینگ انجام داده اند و نیازی به تکرار آن نبوده اند.

  1. هر چند وقت یکبار می توان بلیچینگ انجام داد؟

سفید کردن را می توان هر سال انجام داد و به مینای دندان آسیب نمی رساند.

  1. آیا بلیچینگ باعث حساسیت می شود؟

به طور کلی خیر، اما مواقعی وجود دارد که یک حساسیت گذرا رخ می دهد که چند روز طول می کشد که به سرعت برطرف می شود. در هیچ موردی باعث ایجاد حساسیت دائمی نمی شود.

  1. آیا محصولات سفید کننده ای که در داروخانه ها فروخته می شوند موثر هستند؟

محصول مورد استفاده در غلظت بسیار پایین و در نتیجه بسیار بی اثر است. آنها در زمان و پول برای اثربخشی تقریباً صفر هستند. آنها توصیه نمی شود. از ما بخواهید تا به شما توصیه کنیم به چه خمیر و دهانشویه ای نیاز دارید. گاهی اوقات محصولاتی که به عنوان سفید کننده فروخته می شوند حاوی ذرات ساینده هستند که مینای دندان را خراش می دهد.

  1. سفید کردن دندان در چه مواردی نیاز است؟

در بیمارانی که یک یا چند مورد از ویژگی های زیر را دارند:

– بالای 18 سال سن دارند یا در طول سال ها دندان ها لکه دار می شوند

– عادات بد مانند استفاده مداوم و طولانی مدت در استفاده از سیگار، قهوه، چای …

– فلوروزیس

– تتراسایکلین ها

– ناهنجاری های مینای دندان

بیشتر بخوانید: لمینت دندان در اصفهان
  1. در چه مواردی نمی توان سفید کردن را انجام داد؟

اگر به دلیل نقص لثه دچار حساسیت، خرابی و قرار گرفتن بخشی از ریشه دندان هستید. مناطقی که مینای سالم وجود ندارد باید قبل از درمان بازسازی شوند. پس از اتمام سفید کردن، در صورتی که رنگ پرکننده با رنگ به دست آمده متفاوت باشد، بدون هزینه تعویض می شوند.

  1. از چه سنی می توان بلیچینگ را انجام داد؟

از سن 18 سالگی به بعد که همان هم به درجه رنگ دندان بستگی دارد. به محض اینکه رنگ می شوند که معمولاً در بزرگسالی اتفاق می افتد.

  1. اگر کامپوزیت یا ایمپلنت داشته باشم می توان بلیچینگ کرد؟

روکش های ایمپلنت و لمینت دندان معمولاً تغییر رنگ نمی دهند. در صورتی که کامپوزیت یا روکش دارید، پس از پایان درمان باید آنها را عوض کنید.

  1. در صورت سفید شدن دندان می توانم سیگار بکشم؟

اگر سیگار نکشید اثربخشی آن افزایش می یابد. سیگار کشیدن باعث می شود آنطور که انتظار می رود درمان تاثیر گذار نباشد.

  1. آیا لکه های تتراسایکلین با بلیچینگ از بین می روند؟

بله به طور معمول، اگرچه آنها نیاز به یک درمان سفید کننده دارند که دوام طولانی تری داشته باشد. نوارهای رنگی بسیار مشخص شده را می توان پنهان کرد، اما به طور کامل ناپدید نمی شوند.

  1. تفاوت بین سفید کردن در کلینیک و در خانه چیست؟

سفید کردن کلینیک در غلظت بالاتری است و بنابراین نیاز به کنترل توسط دندانپزشک دارد تا آسیبی به آن وارد نشود و همچنین برای فعال سازی دقیق آن از اعمال نور با یک لامپ خاص استفاده می شود.

بلیچینگ خانگی غلظت محصول متوسطی دارد و نیاز به کنترل هفتگی دارد تا ببینیم آیا دوز و غلظت بسته به بیمار تنظیم می شود یا خیر. سه غلظت مختلف وجود دارد که با توجه به نیاز بیمار استفاده می کنیم.

دندانپزشک خوب در اصفهان

17 . بعد از سفید کردن دندان چه غذاهایی را می توانم یا نمی توانم مصرف کنم؟

توصیه می شود مصرف قهوه، چای یا نوشابه های کولا را محدود کنید و مصرف کنگر، اسفناج و رنگ هایی مانند زعفران را کاهش دهید. همه این مواد مصرف شده در طول درمان نه تنها نتیجه درمان را کاهش می دهند، بلکه می توانند لکه های اضافی ایجاد کنند.

یک رژیم غذایی سفید توصیه می شود، یعنی غذای خورده شده دارای مقدار زیادی رنگ نباشد، زیرا ریز تخلخل هایی در اثر درمان وجود دارد که در آن رنگ های مذکور می توانند رسوب کرده و باعث ایجاد لکه شوند.

بیشتر بخوانید : کامپوزیت دندان اصفهان
  1. آیا استفاده از خمیر دندان سفید کننده همیشه خوب است؟

خمیردندان هایی هستند که علاوه بر مواد سفید کننده، دارای مواد ساینده ای هستند که مینای دندان را ساییده یا خراش می دهد. راحت است که هنگام انتخاب خمیر دندان خود از ما بپرسید و ما به شما توصیه می کنیم که کدام یک برای شما بهترین است.

  1. آیا بلیچینگ در حال حاضر موثرتر از قبل است؟

بله، قطعا با توجه به پیشرفت مطالعات و تجاری سازی گسترده آن، نتایج مطالعات بلند مدت در حال حاضر به دست آمده و فرمولاسیون سفید کننده بهبود یافته است. اگر قبلا سفید کردن را انجام داده اید و به نتیجه مطلوب نرسیده اید، اکنون می توانیم آن را حل کنیم.

  1. آیا می توانم در دوران بارداری دندان هایم را سفید کنم؟

سفید کردن را نمی توان برای زنان باردار انجام داد، این کار توسط سازنده محصول توصیه می شود، زیرا ممکن است بخشی از محصول به طور غیرارادی بلعیده شود و عواقبی برای جنین داشته باشد.

  1. آیا بیمه هزینه های درمان بلیچینگ دندان را پوشش می دهد؟

بیمه دندانپزشکی به طور معمول هزینه های سفید شدن دندان ها (بلیچینگ) را پوشش نمی دهد.

دکترمحمد عاطفت بهترین دندانپزشک اصفهان با بهره گیری از بهترین متدهای درمان و آخرین تکنولوژی ها در تلاش است سلامتی و زیباترین لبخندها را به شما هدیه دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.