چرا در دوران بارداری پوسیدگی دندان رخ می دهد

چرا در دوران بارداری پوسیدگی دندان رخ می دهد و علت آن چیست

چرا در دوران بارداری پوسیدگی دندان رخ می دهد و علت آن چیست ؟

پوسیدگی دندان معمولا در زنان باردار رخ می دهد زمانی که اسیدهای دهان به طور مؤثر بر مینای دندان تاثیر می گذارند. از آنجا که در طی بارداری اسید بیشتری در دهان دارید، به احتمال زیاد از پوسیدگی دندان رنج می برید. همچنین، هنگامی که از بیماری صبحگاه و استفراغ رنج می برید، معمولا سطح اسید افزایش یافته در دهان شما وجود دارد.

بارداری می تواند به مشکلات دندان در برخی از زنان منجر شود، از جمله بیماری های صمغی و افزایش خطر پوسیدگی دندان است. به دلیل افزایش هورمون در طول بارداری دندان ها تحت تاثیر قرار می گیرند. در ادامه به صورت جزئی تری بررسی می کنیم که چرا در دوران بارداری پوسیدگی دندان رخ می دهد ؟ با ما همراه باشید.

علل پوسیدگی دندان در دوران بارداری:

برخی از علل عمده آن افزایش اسید دهان در دوران باردای است که سطوح اسید بالا در دهان شما، مینای دندان را مختل می کند و باعث پوسیدگی دندان می شود. لثه ها بیشتر در معرض التهاب و عفونت در حین بارداری هستند. بسیاری از زنان باردار هنگام جویدن آدامس، یا در حالی که مسواک می زنند دچار خونریزی لثه ها میشوند و از آن رنج می برند. زنان باردار اغلب برای غذا های ترش و نوشیدنی تمایل دارند. خوردن غذا های خوراکی و نوشیدنی های شیرین باعث افزایش احتمال شكستگی دندان می شود.

علائم افت شنوایی در دوران بارداری

در حال حاضر که می دانید که در دوران بارداری پوسیدگی دندان ایجاد می شود، نگاهی به چگونگی پیدایش آن می کنیم. بسیاری از علائم به شما در تشخیص آن در حاملگی کمک می کنند که یکی از این علائم افت شنوایی در دوران بارداری است.

با توجه به اهمیت داشتن یک لبخند زیبا و پوسیدگی دندان که در بالا توضیح داده شد، مهم است که مراقب دندان هایتان در طول بارداری باشید تا آن ها مرتب، سالم و سفید باشند به همین دلیل برای انجام اصلاح طراح لبخند در اصفهان باید به دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید که ما به شما دکتر محمد عاطفت، بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان را معرفی می کنیم.

چرا در دوران بارداری پوسیدگی دندان رخ می دهد

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.