درمان درد بعد عصب کشی

درمان درد بعد عصب کشی

درمان درد بعد عصب کشی

دندانپزشک همیشه به منظور کاهش درد برای عصب کشی و یا پر کردن دندان از بی حسی های موضعی استفاده می کند، اما در بسیاری از مواقع بیمار از دردهای بعد آن رنج می برد که باید به روش های مختلف به دنبال کاهش این درد باشد، بهترین دکتر لمینت دندان در اصفهان در این مقاله به بررسی راه های درمان درد بعد عصب کشی و پر کردن دندان می پردازد.

خیلی از اوقات بعد از عصب کشی دندان، پر کردن آن و خارج کردن پوسیدگی ها و عفونت ها، دردها به مدت یک روز تا یک هفته ادامه می یابد و باید با استفاده از داروهای آرام بخش کاهش یابد.

اما در برخی از موارد این دردها بیش از مدت ذکر شده ادامه می یابد که در این صورت بیمار باید به پزشک مراجعه کند تا علل آن را بیابد و با روش های مختلف به ادامه درمان خود بپردازد.

راه های درمان درد بعد عصب کشی و پر کردن دندان

برای رفع این دردها می توان از داروهای شیمیایی و یا روش های خانگی زیادی استفاده کرد، البته باید در این مدت به رعایت بهداشت دهان و دندان و مصرف مواد مختلف غذایی نیز دقت کرد.

بعد از استفاده از این روش درمانی باید حتما داروهای تجویز شده توسط متخصص کامپوزیت دندان اصفهان را به مدت و مقدار معین استفاده کرد، این داروها عموما داروهای مسکن و آنتی بیوتیک ها می باشند که از راه های اصلی درمان درد بعد عصب کشی و پر کردن دندان هستند.

درمان درد بعد عصب کشی

بهتر است برای کاهش دردهای دندان عصب کشی شده و یا پر شده از مصرف غذاهای داغ و سفت خودداری شود، بیماران باید سعی کنند حواس خود را با ورزش و دیدن فیلم پرت کنند.

برای درمان این دردها بهتر است از غذاهای ولرم استفاده شود، چون در دوران نقاهت، دندان مورد نظر به سرما و گرما حساسیت پیدا می کند.
البته بسیاری از افراد برای درمان این دردها و التهاب های ایجاد شده بعد از عصب کشی دندان، از روش های خانگی و مواد غذایی مانند قرقره کردن آب نمک، روغن گل میخک و روغن پونه، سیر، پیاز و سیب زمینی رنده شده و … استفاده می کنند، تا کمی دردها را کاهش دهند.

همچنین استفاده از خمیردندان هایی که حاوی مواد ضد حساسیت و فلوراید می باشند، نیز می تواند درمان درد بعد عصب کشی و پر کردن دندان باشد.

درد دندان بعد از عصب کشی و پرکردن

وقتی که این دردها خیلی شدید باشد و فرد توان تحمل آنها را نداشته باشد، یعنی این عصب کشی دچار مشکل است و موفقیت آمیز نبوده است، پس بیمار باید مجددا به پزشک مراجعه کند.

از مهم ترین علل عدم موفقیت این درمان می تواند وجود عصب های باقی مانده در ریشه دندان و عفونت و پوسیدگی هایی که هنوز از دندان خارج نشده اند، باشد.

در برخی موارد پر کردن زیاد و یا گذاشتن روکش بزرگتر روی دندان مورد نظر نیز، ممکن است، سبب ایجاد دردی شود که با داروهای شیمیایی و خانگی کاهش نمی یابد، زیرا به خود دندان و دندان های دیگر فشار می آورد و بیمار حتما باید به پزشک مراجعه کند تا این مشکلات را برطرف کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.