جراحی دندان عقل و همه چیز در مورد مراقبت این جراحی

جراحی دندان عقل توسط چه کسی انجام می شود ؟

جراحی دندان عقل برداشتن دندان عقل باید توسط یک متخصص و جراح دندانپزشک انجام شود .

قبل از مراجعه به متخصص دندانپزشکی ابتدا باید مشکلات اصلی به فک و دندان ها رفع شود.

ابتدا از دندان های شما با اشعه ایکس عکس رادیولوژی گرفته می شود تا محل دندان های تان و چگونگی جراحی مشخص شود.

جراحی دندان عقل

آیا در جراحی دندان عقل نیاز به بیهوشی است ؟

قبل از جراحی دندان عقل که ممکن است قبل از ایمپلنت دندان توسط بهترین متخصص ایمپلنت در اصفهان نیز ، به شما  بی حسی موضعی تزریق می شود  تا دندان و ناحیه اطراف آن بی حس شود.

اگر از این روش مضطرب هستید ، ممکن است دندانپزشک یا جراح برای آرامش شما  آرامبخش بدهند. که معمولاً تزریق به بازوی شما خواهد بود.

برای برداشتن دندان عقل به ندرت به بیهوشی عمومی نیاز است. این فقط گاهی اوقات هنگامی که این روش در بیمارستان انجام می شود استفاده می شود. با این حال ، در این حالت ، شما هنوز هم می توانید در همان روز عمل به خانه بروید.

جراحی دندان عقل

اگر دندان از لثه عبور نکرده باشد ، یک برش (برش) کوچک در لثه ایجاد می شود تا به آن دسترسی پیدا کنید. همچنین ممکن است یک قطعه کوچک از استخوان پوشاننده دندان برداشته شود.

دندان ممکن است به قسمت های کوچکتر برش داده شود تا برداشت آن از طریق دهانه لثه  راحت تر باشد. اگر دندان از لثه بیرون امده  باشد ، نیازی به برش کمتر است.

کمی قبل از برداشتن دندان احساس فشار خواهید کرد ، زیرا دندانپزشک یا جراح دهان و دندان شما باید با چرخاندن دندان به جلو و عقب ، قبل از بیرون آوردن آن ، لثه را باز کنید.

با برداشتن دندان های عقل نباید دردی احساس کنید زیرا ناحیه بی حس می شود. با این حال ، اگر در حین عمل احساس درد می کنید ، به دندانپزشک یا جراح دهان خود بگویید تا بی حسی بیشتری به شما تزریق کند .

مدت زمان برداشتن دندان متفاوت خواهد بود. اقدامات ساده ممکن است چند دقیقه طول بکشد ، اما اگر پیچیده تر باشد ممکن است بیش از 20 دقیقه طول بکشد.

ایمپلنت دندان در اصفهان توسط دکتر محمد عاطفت

بعد از جراحی

اگر برشی ایجاد شده باشد ، از بخیه های قابل حل  برای دوخت زخم لثه استفاده می شود. دندانپزشک به شما می گوید که بخیه ها برای حل شدن (معمولاً 7 تا 10 روز) زمان میبرد .

دندانپزشک شما ممکن است یک گاز را روی محل استخراج قرار داده و از شما بخواهد تا یک ساعت با گاز گرفتن فک ها روی آن فشار بیاورید. این امر به منظور ایجاد لخته خون در جای خالی دندان است. لخته خون بخشی از روند بهبود است ، بنابراین سعی کنید به طور مرتب خون  را از دهن خود خارج نکنید.

و برای جلوگیری ار عفونت  ، ممکن است آنتی بیوتیک تجویز شود.

برای 24 ساعت پس از برداشتن دندان عقل خود ، باید از موارد زیر جلوگیری کنید:

• مسواک زدن دهان
  • نوشیدن الکل و سیگار کشیدن
  • نوشیدن مایعات گرم مانند چای یا سوپ
  • فعالیت بدنی شدید
  • نوشیدن از نی

مقداری از تورم ، درد و خونریزی پس از برداشتن دندان عقل طبیعی است. اگر درد یا خونریزی بیش از حد و غیر قابل تحمل است ، بلافاصله با دندانپزشک تماس بگیرید.

علائم شما باید تا روز سوم پس از جراحی دندان عقل  بهبود یابد. تمام درد و خونریزی باید طی یک هفته از عمل جراحی برطرف شود.

برخی از عوارض می تواند نشانه ای از عفونت یا آسیب عصبی باشد. اگر هرکدام از این علائم را مشاهده کردید به دنبال کمک باشید:

• مشکل در بلع یا تنفس
  • دارو در کاهش درد موثر نیست
  • تورم که با گذشت زمان بدتر می شود
  • بی حسی
  • خون یا چرک از بینی شما خارج می شود
  • خونریزی که هنگام نگه داشتن متوقف نمی شود به آن گاز بزنید و فشار وارد کنید

مراقبت در منزل

شستشو با آب نمک برای تمیز نگه داشتن زخم جراحی دندان عقل هنگام شستشو آب را به بیرون تف نکنید. در عوض ، دهان خود را بر روی سینک ظرفشویی قرار داده و اجازه دهید آب آن خارج شود.

به آرامی زخم را با گاز آغشته کنید تا خون اضافی را جذب کند.

در ابتدا با غذای بسیار نرم شروع کنید،مانند:

• پنیر
  • پوره سیب
  • پودینگ
  • سوپ
  • پوره سیب زمینی
  • اسموتی

هنگام غذا خوردن بعد از جراحی دندان عقل ، از موارد زیر خودداری کنید:

• غذای بسیار گرم که می تواند محل جراحی را بسوزاند
  • آجیل یا دانه هایی که می توانند در سوراخی که دندان عقل شما در آن قرار دارد گیر کنند
  • نوشیدن از نی ، و نوشیدن شدید  از قاشق ، که می تواند لخته خون شما را از بین ببرد یا بخیه ها را خراب کند

وقتی احساس آمادگی کردید ، به آرامی شروع به خوردن غذای دلچسب کنید.