جایگزین دندان از دست رفته

جایگزینی دندان از دست رفته و روش های انجام آن ؟

برای جایگزینی دندان از دست رفته چه باید کرد؟

یکی از بهترین روش ها برای جایگزینی دندان از دست رفته استفاده از روش ایمپلنت دندان است. دندان علاوه بر نقش مهمی که در غذا خوردن و جویدن داشته در زیبایی ظاهر نیز نقش مهمی دارد. اگر به هر دلیلی یکی از دندان های خود را از دست بدهید از زیبایی ظاهری کم می شود و غذا خوردن شما را هم با مشکل مواجه می کند . ضمن این که تکلم را با مشکل مواجه می کند و باعث می شود به سایر دندان ها فشار بیشتری وارد شود، بدین ترتیب بهتر است با یکی از روش های جایگزینی دندان از دست رفته آن را ترمیم کنید.

در حال حاضر 4 روش مهم برای جایگزینی دندان از دست رفته در دندانپزشکی وجود دارد که در ادامه به توضیح در خصوص این روش ها می پردازیم.

4 مورد از روش های جایگزینی دندان از دست رفته

1- ایمپلنت

یکی از بهترین روش ها برای جایگزینی دندان از دست رفته استفاده از روش ایمپلنت دندان است. ایمپلنت دندان در اصفهان مانند یک دندان طبیعی برای شما کار می کند. چه شما یک دندانتان را از دست داده باشید و چه همه دندان هایتان را از دست داده باشید در هر صورت به راحتی می توانید آن ها را ایمپلنت کنید به طوری که دقیقا مانند یک دندان واقعی دارای یک بخش ریشه مانند است که در فک قرار می گیرد و تاجی با ظاهری شبیه دندان دارد که مقاومت خوبی دارد. برای روکش ایمپلنت نیز می توانید به بهترین متخصص لمینت دندان در اصفهان مراجعه کنید.

استفاده از ایمپلنت برای جایگزینی دندان کشیده شده در تکلم و غذا خوردن فرد مشکلی ایجاد نمی کند و دقیقا مانند دندان طبیعی می باشد.

جایگزین دندان از دست رفته

2- بریج دندان

بریج نیز روش خوبی برای پر کردن جای خالی دندان است. بریج شامل چند دندان مصنوعی می شود که این دندان ها به هم اتصال دارند و به دندان های اصلی مجاور وصل می شوند.

این بریج ها تقریبا طبیعی هستند و می توانید به طور دائم از آن ها استفاده کنید. بریج ها انواع مختلفی دارند که با کمک دندانپزشک می توانید مدل مناسب آن را برای خودتان انتخاب کنید.

یک ضعف در استفاده بریج وجود دارد این است که برای اتصال بریج به دندان های اطراف باید دندان های طبیعی شما تراش داده شود و بریج باید هر 5 سال یکبار عوض شود.

3- پروتز موقت

این پروتز های موقت متحرک هستند و یک روش برای جایگزینی دندان به صورت موقت در کوتاهترین زمان هستند. این پروتز ها سبک هستند و باید بگوییم که نمی توانند کار دندان را برای شما انجام دهند و به طور دائم در دهان شما بمانند ضمن این که ارزان قیمت هستند. این پروتز ها با استفاده از یک نگهدارنده فلزی به بقیه دندان ها وصل می شوند.

4- پروتز متحرک و ناکامل 

پروتز متحرک خیلی گزینه مناسبی برای جایگزینی دندان از دست رفته نیستند. این پروتز های متحرک باید روی لثه قرار بگیرند. این پروتز ها را اکثر پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها استفاده می کنند و به آن پروتز دندان مصنوعی می گویند. پروتز متحرک خیلی گزینه مناسبی برای جایگزینی دندان از دست رفته نیستند و در زمان جویدن روی لثه می لغزند و با مشکل غذا خوردن و تکلم مواجه می شوید اما به دلیل قیمت پایین طرفداران زیادی دارد.

نتیجه گیری

در این مقاله شما را با انواع روش های جایگزینی دندان های از دست رفته و کشیده شده آشنا کردیم. اما نمی توان به طور قطع گفت که تمامی روش ها برای شما مناسب است یا خیر. زیرا در برخی موارد، این احتمال وجود دارد که برای بعضی از افراد، ایمپلنت روش خوبی نباشد. به همین دلیل توصیه می شود که قبل انجام هر کدام از روش ها، توسط بهترین متخصص ایمپلنت دندان معاینه شوید تا بدانید کاندیدای مناسبی برای انجام این روش هستید و یا باید روش های جایگزین را در نظر بگیرید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.