فرق ایمپلنت با لمینت

بررسی تفاوت های ایمپلنت با لمینت دندان و مقایسه آن ها

مقدمه

به لطف روش های درمانی بسیار زیادی که در زمینه اصلاح و ترمیم دندان ها در حوزه دندانپزشکی وجود دارد، شما عزیزان می توانید بسته به وضعیت دندان ها و بودجه خود، بهترین روش را انتخاب کنید. امروزه روکش های کامپوزیت و لمینت و ایمپلنت به یکی از پرکاربردترین روش ها در میان انواع تکنیک های درمانی برای اصلاح دندان ها، تبدیل شده اند. برای بی نظمی های جزئی دندان های خود و برای اصلاح رنگ آن ها، استفاده از روکش های لمینت، بهترین گزینه می باشد. در شرایطی که دندان های خود را از دست داده اید، برای اصلاح آن می توانید از ایمپلنت های دندانی استفاده کنید. به طور کلی می توان گفت از هر دو روش ایمپلنت دندانی و لمینت برای اصلاح طرح لبخند استفاده می شود، اما با روش های کاملا جداگانه، دندان افراد اصلاح خواهند کرد. با این وجود ممکن است برخی از افراد این دو نوع روش های درمانی را با وجود تفاوت هایی که دارند، با یکدیگر اشتباه بگیرند. شما عزیزان می توانید با مطالعه این مقاله اطلاعات بسیار مفیدی در زمینه فرق ایمپلنت و لمینت دندانی و کاربرد هر یک از آن ها کسب کنید، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای انجام هر یک از این روش های درمانی می توانید به مطب دکتر عاطفت به عنوان یکی از بهترین متخصصین لمینت دندان اصفهان مراجعه کنید. این دندانپزشک متخصص با تجربه بسیار بالایی که در طی سالیان فعالیت خود بدست آورده است، قادر است با استفاده از بهترین برندهای روکش های لمینت و ایمپلنت، دندان مراجعه کننده های عزیز خود را با درصد موفقیت بسیار بالا و به شکل کاملا اصولی ترمیم کند. برای رزرو نوبت و انجام معاینات اولیه دندان های خود برای انتخاب بهترین روش درمانی، می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

اصلاح دندان ها

فرق ایمپلنت با لمینت

در صورتی که قصد ترمیم و اصلاح طرح لبخند خود را دارید، ممکن است با برخی از مفاهیم دندانپزشکی درگیر باشید. هر یک از تکنیک های درمانی که برای اصلاح دندان های استفاده می شوند بسته به نوع، جراحی و نحوه نصب آن، نام های متفاوتی دارند. فرق ایمپلنت با لمینت دندانی به روش نصب، نوع جنس، مدت زمان درمان، بستگی دارند. روکش های لمینت تنها می توانند دندان ها را به صورت جزئی اصلاح کنند و قادر به ایجاد تغییرات بسیار خاصی در دندان ها را ندارند. برای درمان ریشه های دندان ضعیف و همچنین دندان های از دست رفته خود می توانید از انواع ایمپلنت های دندانی استفاده کنید. مهم ترین فرق ایمپلنت با لمینت دندانی در نقشی است که در سلامت دندان بیماران ایفا می کنند. روش های درمانی لمینت و ایمپلنت هر کدام به تنهایی به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند، انتخاب هر یک از آن ها بسته به صلاحدید دندانپزشک مشخص می شود.

تفاوت ایمپلنت و کامپوزیت

روش درمانی کامپوزیت بسیار شبیه با لمینت های دندانی می باشد، تنها تفاوت این دو نوع تکنیک درمانی در نحوه نصب روکش و نوع جنس و متریال آن ها می باشد. تمامی تفاوت هایی که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم در رابطه با ایمپلنت و کامپوزیت های دندانی نیز صدق می کند. در صورتی که دندان های بد رنگی دارید، برای اصلاح فاصله میان دندان ها و همچنین برای ترمیم دندان های شکسته خود می توانید از روکش های کامپوزیت استفاده کنید. میزان هزینه و همچنین طول عمر و ماندگاری ایمپلنت های دندانی با روکش های کامپوزیت بسیار متفاوت می باشد. قیمت دقیق کامپوزیت و ایمپلنت دندان در اصفهان پس از انجام معاینات اولیه توسط دندانپزشک مشخص می شود.

ایمپلنت دندان

مشخصات ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندانی، نوعی دندان مصنوعی هستند و از پین های فلزی یا فریم هایی تشکیل شده اند که به صورت جراحی درون لثه قرار می گیرنند. هنگامی که ایمپلنت ها در جای خود قرار می گیرند، به دندانپزشک اجازه می دهند دندان های جایگزین را روی آن ها قرار دهند. ایمپلنت های دندانی سازگار با بافت بدن هستند و مانند دندان های طبیعی عمل می کنند، به همین دلیل به سرعت تبدیل به بهترین جایگزین برای دندان های از دست رفته شده اند. در اصطلاح عام از ایمپلنت به عنوان کاشت دندان نام برده می شود.

با توجه به این که ایمپلنت های دندانی در فک شما جوش می خورند، پایداری دندان های مصنوعی را تا حد بسیار زیادی افزایش می دهند. پروتزها و پل هایی که به ایمپلنت نصب شده اند در دهان شما لغزش و تغییری نخواهند داد و باعث می شوند پروتزها و پل ها و همچنین تاج هایی که بر روی ایمپلنت قرار می گیرند، طبیعی تر از پل ها یا پروتزهای معمولی باشند.

ایمپلنت های دندانی معمولا دارای سه مرحله می باشند:

1-ایملنت: یک نوع پیچ است که به عنوان ریشه برای دندان های جدید شما عمل می کنند. آن ها به طور دائم به فک شما متصل می شوند.

2-مفاصل: یک اتصال دائمی، اما قابل جابجایی توسط دندانپزشک انجام می شود که دندان یا مجموعه ای از دندان ها را پشتیبانی می کند و می تواند آن ها را نگه دارد.

3-تاج (دندان های مصنوعی): قسمت تاج در ایمپلنت های دندانی قابل مشاهده است. تاج ها معمولا از زیرکونیوم یا پرسلن برای دوام و ظاهر خوب ساخته شده اند.

مشخصات ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندانی

  • دیگر نیاز به خارج کردن پروتز از دهان نمی باشد.
  • در درمان ایمپلنت مانند دیگر درمان ها نیاز به تراشیدن دندان سالم مجاور نیست.
  • ظاهر دندان ایمپلنت بسیار شبیه دندان طبیعی بوده و با دندان طبیعی تفاوت ظاهری ندارند.
  • در هنگام صحبت کردن و غذا خوردن احساس بسیار راحت و خوبی برای شخص ایجاد می کنند.
  • از تحلیل استخوان و پیری زودرس در صورت جلوگیری می کنند.
  • هیچ گونه فشار اضافه ای به لثه ها وارد نمی کنند.

ویژگی های لمینت دندان

روکش های لمینت دندان، تنها جنبه زیبایی دارند و افرادی که دندان بد شکل و بد فرمی دارند به منظور زیباسازی آن می توانند از این نوع روکش ها استفاده کنند. با استفاده از بهترین برندهای لمینت دندان می توانید از ساختار دندان های طبیعی خود تا حد بسیار زیادی محافظت کنید. برای مسدود کردن فواصل میان دندان ها و اصلاح به هم ریختگی های جزئی دندان نیز می توانید از روکش های لمینت استفاده کنید. با مراجعه به بهترین متخصصین دندانپزشکی، می توانید بدون این که به مینای دندان های خود آسیب جدی ای وارد کنید، آن ها را اصلاح کنید.

جمع بندی نهایی

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم هر یک از روش های درمانی که برای اصلاح دندان ها استفاده می شوند بسته به جنسی که دارند و همچنین نحوه نصب آن، با یکدیگر تفاوت دارند. هر یک از روش های درمانی کامپوزیت، لمینت و ایمپلنت به صورت کاملا جداگانه از یکدیگر برای دندان بیماران اعمال می شوند. در برخی موارد نیز ممکن از ترکیب دو روش درمانی برای اصلاح دندان های شما استفاده شود، برای مثال پس از اتمام کاشت ایمپلنت ممکن است نیاز باشد تا از روکش های لمینت برای محافظت از تاج های مصنوعی دندان استفاده شود. در صورتی که از هر یک از روش های درمانی برای دندان های خود استفاده کنید، بسیار مهم است که پس از آن نکات بهداشتی و مراقبتی را رعایت کنید، این امر می تواند طول عمر آن ها را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.