بستن فضای بین دندان ها

بستن فضای بین دندان ها

برای رفع مشکلات مربوط به دندان می توانید به مرکز درمانی دکتر عاطفت بهترین کلینیک دندانپزشکی برای امور ترمیمی و زیبایی در اصفهان مراجعه کنید. انواع خدمات تخصصی مربوط به اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان در این مجموعه با قیمت مناسب و ارائه ی خدمات برتر انجام می شود. یکی از مشکلاتی که برخی از افراد در جامعه با آن مواجه هستند داشتن فاصله در بین دندان آن ها است. وجود این فاصله نه تنها اعتماد به نفس افراد را از بین می برد بلکه باعث ایجاد مشکلاتی در هنگام جویدن غذا می شود. استفاده از تخصص پزشکان تنها راه حلی است که می توان از طریق آن برای رفع مشکلات مربوط به بستن فاصله بین دندان ها اقدام کرد.

دلایل فاصله بین دندان ها

دیاستم یا فاصله ی بین دندانی گاهی باعث ایجاد درد می شود و باعث آزار و اذیت در افراد خواهد شد. ارثی بودن یکی از دلایلی است که باعث ایجاد مشکل فاصله بین دندانی در افراد می شود و باید هر چه سریعتر برای درمان اقدام کرد. از دیگر دلایل ایجاد فاصله بین دندان ها می توان به افتادن دندان، کوچک بودن بیش از حد دندان ها، تراز نبودن استخوان فک، مکیدن انگشت شصت در کودکی، بیماری های مربوط به لثه و سختی در قورت دادن غذا اشاره کرد. گیر کردن غذا در بین دندان ها باعث می شود روند پوسیدن آن ها سرعت بگیرد و باکتری هایی که در اثر این عوامل در بین دندان می مانند باعث ایجاد مشکلات لثه و بوی بد در دهان افراد می شود. برای رفع اینگونه مشکلات و جلوگیری از پوسیدگی بیشتر بهتر است قبل از هر گونه مشکل برای رفع فاصله ی بین دندان تلاش کنید.

بستن فضای بین دندان ها

روش بستن فاصله بین دندان

استفاده از ونیر کامپوزیت دندان اصفهان یکی از روش های رایج برای پر کردن فاصله ی بین دندان ها است. در این روش رزین های کامپوزیت باعث تغییر شکل و رنگ دندان می شود. این رزین ها بسیار ایمن هستند و 3 تا 7 سال زمان نیاز است تا رزین به دندان پیوند بخورد.

روکش دندان برای پر کردن فاصله بین دندان ها استفاده می شود. برای کسانی که شکل دندان جلویی آن ها بسیار ناهموار است این روش پرکاربرد می باشد. این ونیرها نازک هستند و در سطح جلوی دندان قرار می گیرند. بر اساس مراقبت و نوع نگهداری از دندان ها کامپوزیت را می توان تا 12 سال نیز استفاده کرد. شباهت زیاد آن ها به دندان طبیعی و مقاومتی که در عین نازکی دارند از جمله ویژگی های این محصول است.

در برخی از موارد پزشک روش استفاده از تاج دندان را پیشنهاد می دهد. این تاج تمام دندان ها را می پوشاند و روشی جایگزین باندینگ و روکش است. تاج باعث زیباتر شدن طبیعی لبخند می شود.

استفاده از بریس فاصله ای را که بین دندان ها وجود دارد کم می کند و دندان ها را در موقعیتی مناسب قرار می دهد. بریس ها برای دندان های سالمی که فاصله ی زیادی دارند بسیار مناسب است.

ارتودنسی دندان فاصله دار

ارتودنسی یکی از روش های برای از بین بردن فاصله ی بین دندانی است. تهاجمی، گران ترین و دردناک ترین راه برای از بین بردن فاصله ی بین دندان ها استفاده از ارتودنسی است. برای بسیاری از افراد که فاصله ی بین دندانی دارند چاره ای جز استفاده از این روش وجود ندارد. در صورتی که فاصله خیلی زیاد نباشد تا 6 ماه نیز می توان آن را از بین ببرند. بعد از ارتودنسی رابط ها یا زنجیرهای کشی باعث نزدیک شدن دندان ها به یکدیگر می شود. وارد کردن فشار مداوم در طول دوره ی زمانی مشخص باعث جابه جایی آرام آن ها می شود.

بستن فضای بین دندان ها

ایمپلنت دندان فاصله دار

برای رفع فاصله ی بین دندان ها استفاده از ایمپلنت یکی از روش هایی است که توسط پزشکان توصیه می شود. با مراجعه به متخصص ایمپلنت دندان در اصفهان می توانید بهترین خدمات را دریافت کنید. در این روش استفاده از یک پایه ی قوی تیتانیومی به جای ریشه ی اصلی باعث می شود دندان در جای خود محکم نگهداری شود و با استفاده از یک روکش و یا تاج بتوان آن را به شکل یک دندان کامل نشان داد. بهترین خدمات ایمپلنت با متریال ویژه در مرکز درمانی دکتر عاطفت با کیفیتی عالی مورد استفاده قرار می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

سخن پایانی

عدم انطباق بین اندازه استخوان های فک و اندازه دندان ها می تواند فضای اضافی بین دندان ها و یا تراکم دندان ها را ایجاد کند. اگر دنداها برای استخوان فک خیلی کوچک باشند فاصله بین دندان ها رخ می دهد. اگر دندان ها برای فک خیلی بزرگ باشند، دندان ها شلوغ خواهند شد. حفظ سلامت لثه ها برای سلامت دهان و دندان ضروری است. مسواک زدن به طور منظم کمک می کند تا از بیماری های پریودنتال و از دست دادن استخوان مربوط به آن جلوگیری شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.