ایمپلنت یک روزه در اصفهان

ایمپلنت یک روزه دندان در اصفهان

ایمپلنت یک روزه دندان ، یکی از مناسب ترین روش جایگزینی دندان طبیعی است. ما در این روش به جای پروتز و بریج کردن دندان ها از ایمپلنت فوری و تنها در یک جلسه استفاده می کنیم. انتظار می رود که پس از انجام ایمپلنت، جای هیچ دندان کشیده ای در صورت ایمپلنت کردن در دهان باقی نماند. ایمپلنت خیلی طبیعی به نظر می‌رسد و با دندان های طبیعی شما اصلاً فرقی ندارد. ایمپلنت دندان در اصفهان از استحکام بسیار بالایی برخوردار بوده و دوام و عمر ایمپلنت خیلی بالا است. به طور کلی کسانی که شرایط کشیدن دندان را دارند، می توانند از ایمپلنت یک روزه که یک کاندید بسیار مناسب است‌ استفاده کنند.

ایمپلنت دندانی چیست ؟

ایمپلنت دندان یک پیچ از جنس تیتانیوم است که استخوان فک، محل کاشت آن پیچ و برای دندان کشیده شده جایگزین بسیار مناسبی است. ایمپلنت دندانی به صورت یک تیکه و دو تیکه بوده و تاج و ریشه دندان توسط یک پیچ، به هم متصل شده و دندان پزشک با چسب، اقدام به چسباندن دندان جدید می نماید.
زمان مناسب برای ساخت ایمپلنت یک روزه در اصفهان، برای فک پایین را تقریباً سه ماه در نظر گرفته شده و برای فک بالا حدودا ۵ ماه در نظر گرفته می شود که البته این هم در شرایط گوناگون تفاوت‌های زیادی دارد.

مثلا در فک بالا تا استخوان جدید، تراکم بیشتری وجود دارد و این خود باعث می شود مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشیم. در صورتی که لیفت سینوس انجام شده باشد، لازم است ۱ الی ۲ ماه فرد منتظر بماند.

سن مناسب برای کاشت ایمپلنت دندان در اصفهان ، و این که استخوان فک به صورت کامل رشد کرده باشد حداقل 18 سالگی می باشد. در غیر این صورت، ممکن است با رشد فک دندان ایمپلنت شده کوچک تر به نظر برسد، در حالی که بعد از سن ۱۸ سالگی، فرد می تواند بدون هیچ گونه محدودیتی ایمپلنت را انجام دهد و به غیر از این یک مورد، هیچ گونه مشکل دیگری برای ایمپلنت وجود ندارد.

ایمپلنت یک روزه در اصفهان

ایمپلنت فوری یا ایمپلنت یک روزه

گاهی بیمار شرایط مساعد و ویژه خود را دارد. برای ایمپلنت یک روزه، بیمار باید شرایط استخوانی بسیار خوبی داشته باشد. که در این صورت در سریع ترین زمان ممکن می تواند انجام پذیرد. اگر می خواهید برای کاشت ایمپلنت به دندانپزشک یا متخصص لمینت دندان در اصفهان مراجعه کنید، با توجه به شیوع کرونا ویروس، باید با رعایت نکات بهداشتی، از جمله ماسک و دستکش استفاده نموده و پس از ورود به ناحیه دندانپزشکی و باید دست ها را استریل کنید. بیمار پس از ویزیت به برنامه ای که دکتر برای کار ایمپلنت یک روزه و فوری به بیمار می دهد توجه نموده و برای انجام ایمپلنت مراقبت های ویژه حاضر می شود.

ایمپلنت یک روزه در اصفهان نیز به چند قسمت تقسیم می شود که از جمله آن ها موارد زیر می باشد:

  • قسمت ۱: کاشت فیکسچر
  • قسمت ۲: بستن هیلینگ
  • قسمت ۳: قالب گیری
  • قسمت ۴: امتحان فریم
  • قسمت ۵: تحویل و نصب پروتز

مزایای ایمپلنت یک روزه دندان

در واقع در ایمپلنت‌ های سنتی بیمار ابتدا باید دندان‌ هایش را می کشید و مدتی صبر می کرد تا لثه ها التیام پیدا کند. پس از آن پیچ ها جایگذاری می شد و مدتی باید برای ساخت تاج دندان صبر می‌کردند که حدود ۶ ماه زمان نیاز داشت. اما اکنون ایمپلنت یک روزه در مدت زمان کوتاهی انجام می‌ شود و پس از قرار گرفتن پیچ ها داخل فک به راحتی تاج گذاری انجام می شود. اما در ایمپلنت یک روزه تست هایی از فرد گرفته می‌ شود و نتیجه این تست ها مشخص کننده روش مناسب جراحی می باشد. پس از انجام بی حسی جراحی شروع می شود و طبق برنامه‌ریزی‌ های انجام شده پیچ ها در قسمت های مناسب در فک جای گذاری شده و تاج اصلی بر روی آن قرار می گیرد. همچنین، احیا کردن لبخند فرد، توانایی صحبت کردن بهتر، اعتماد به نفس و گوارش مکانیکی (جویدن غذا) از جمله مزایای ایمپلنت یک روزه دندان در اصفهان، هستند.

ایمپلنت یک روزه در اصفهان

ایمپلنت یک روزه دندان

افرادی که دچار شکستگی دندان شده یا دندان هایشان به طور کامل از بین رفته است. هم چنین افرادی که دندان های مصنوعی دارند اما از این وضعیت ناراضی هستند و دوست دارند خیلی سریع دندان هایشان به حالت اولیه بازگردد. می توانند از ایمپلنت‌ یک روزه اصفهان استفاده کنند. در این روش تمامی مشکلات مربوط به دندان‌ ها به صورت یکباره از بین می‌ رود و هیچ گاه باعث تحلیل رفتن استخوان ها نمی گردد.

ایمپلنت یک روزه دندان در چه مواردی کاربرد دارد ؟

افرادی که عادت های نادرستی مانند فشار آوردن به دندان‌ ها یا دندان قروچه رفتن دارند، نمی ‌توانند از روش ایمپلنت استفاده نمایند و معمولاً این روش برای افرادی که همه دندان هایشان را از دست داده اند یا افرادی که تعدادی از دندان‌ های خود را کشیده اند استفاده می شود.
همچنین بهتر است افرادی از این روش استفاده کنند که تراکم استخوانی کافی دارند و اگر تراکم استخوانی آن ها کاهش یافته باید قبل از ایمپلنت جراحی برای پیوند استخوان فک انجام دهند.
به طور کلی برای کاشت ایمپلنت یک روزه دندان اصفهان توسط پزشک از همان دستگاه هایی که برای ایمپلنت سنتی استفاده می ‌کند بهره مند خواهد شد و پیچ های ایمپلنت را به درون فک بیمار جوش می دهند اما تفاوتی که این روش با روش سنتی دارد آن است که در روش های قدیمی پزشک ابتدا یک تاج برای دندان استفاده می‌ کند و در جلسه بعد پس از ساخت تاج اصلی آن را بر روی دندان ها نصب می کند.

ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب و برای چه کسانی نامناسب است؟

به غیر از مواردی که در پایین ذکر میشود، بقیه افراد می‌توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند. البته برای نظر نهایی نظر متخصص باید مد نظر باشد و موارد زیر صرفا در صورت شدت بیش از حد معمولا سبب جلوگیری از عمل می‌شوند.

  • کسانی که سابقه‌ی رادیوتراپی داشته اند یا در حال انجام این درمان هستند
  • کسانی که لثه‌ی با سلامت و استحکام بالا ندارند
  • کسانی که بافت استخوانی مناسب برای قرارگیری پایه‌ی ایمپلنت ندارند
  • به زنان باردار توصیه می‌شود این عمل را به بعد از زایمان موکول کنند
  •   افراد مبتلا به دیابت، هموفیلی و بیماری‌های خود ایمنی نیز نمیتوانند این درمان را پیگیری کنند.

ایمپلنت یک روزه در اصفهان

آیا امکان ایمپلنت دندان چندین سال پس از کشیدن آن وجود دارد؟

در ایمپلنت تاخیری در اصفهان، جراح به مدت 2-6 ماه پس از کشیدن دندان ها ، مجبور به صبر کردن است و پس از آن می‌تواند جراحی ایمپلنت را انجام دهد. البته این به آن معنا نیست که چندین سال پس از کشیدن دندان نمیتوان ایمپلنت انجام داد؛

چرا که مهمترین مسئله تراکم بافت استخوانی می‌باشد. در ایمپلنت فوری در اصفهان توسط بهترین متخصص ایمپلنت دندان در اصفهان ، جراح در یک جلسه دندان را می‌کشد و پس از آن جراحی ایمپلنت را صورت می‌دهد.

مرکز انجام ایمپلنت فوری در اصفهان

در حال حاضر امکان جراحی ایمپلنت فوری در اصفهان در مطب دکتر عاطفت و کلینیک‌ او قابل انجام است . در این مراکز هم جراحی ایمپلنت فوری و هم جراحی ایمپلنت تاخیری صورت می‌پذیرد. مواد مورد استفاده در این مراکز از مواد درجه‌ یک و استاندارد که مورد تایید سازمان جهانی بهداشت (who) می‌باشد استفاده می‌شود.

هزینه‌ ایمپلنت فوری در اصفهان

در همه جای دنیا هزینه‌ های ایمپلنت بر اساس متغیراتی مانند تعداد جلساتی که جراح روی دندانها کار کرده است یا کیفیت مواد مصرفی حساب می شود. به علت تحریم‌های کشورهای غربی و تورم داخلی، هزینه‌ های تهیه‌ی مواد ایمپلنت در ایران زیاد است.بنابراین به طور کلی هزینه ایمپلنت دندان بسیار بالا است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.