تاثیر سیگار بر ایمپلنت دندان

آیا سیگار کشیدن یک عامل خطر ناک برای ایمپلنت است؟

آیا سیگار کشیدن یک عامل خطر ناک برای ایمپلنت است؟

کاشت ایمپلنت دندان در طول سال ها به عنوان یک گزینه موثر و طولانی مدت جایگزینی دندان محبوبیت پیدا کرده است. در شرایط مناسب، درصد موفقیت ایمپلنت های دندانی 98 درصد است. بنابراین، غربالگری کامل بیمار قبل از شروع درمان ایمپلنت دندان در اصفهان مهم است.ایمپلنت دندان یک پایه پیچ مانند است که در استخوان قرار می گیرد تا محیطی پایدار برای جایگزینی دندان دائمی ارائه دهد. ایمپلنت های دندانی می توانند جایگزین یک یا چند دندان شوند یا به عنوان تکیه گاه پروتز دائمی استفاده شوند.

یکی دیگر از مزایای ایمپلنت دندانی این است که قرار دادن ایمپلنت توسط بهترین متخصص ایمپلنت دندان در اصفهان باعث حفظ ارتفاع استخوان می شود و از تحلیل استخوان در آینده در اطراف دندان های مجاور جلوگیری می کند. با این حال، اگر استخوان موجود از نظر ضخامت، ارتفاع یا قوام قابل توجهی نباشد، ممکن است قبل از کاشت ایمپلنت نیاز به پیوند استخوان باشد.

تاثیر سیگار کشیدن بر ایمپلنت دندان اصفهان

صرف نظر از میزان موفقیت بالای ایمپلنت های دندانی، سیگار کشیدن می تواند یک عامل خطر اصلی در موفقیت یکپارچگی استخوان باشد. میزان شکست ایمپلنت دندان به دلیل سیگار کشیدن، میزان موفقیت را بین 6.5% تا 20% کاهش می دهد. با این حال، کاهش میزان موفقیت، ایمپلنت دندان را به عنوان گزینه جایگزینی دندان برای افراد سیگاری به طور کامل نفی نمی کند. ایمپلنت دندان ها دستگاه هایی هستند که در فک بالا یا پایین جراحی قرار می گیرند، جایی که آن ها به عنوان لنگر برای جایگزینی دندان عمل می کنند. ایمپلنت های ساخته شده از تیتانیوم و مواد دیگر است که با بدن انسان سازگار است.

تاثیر سیگار بر ایمپلنت دندان

به طور مداوم سیگار کشیدن می تواند یک عامل خطرناک برای ایمپلنت به حساب آید. مطالعات مختلف نشان می دهد که میزان شکست ایمپلنت در سیگاری ها نسبت به افراد غیر سیگاری بسیار بیشتر است اما به این دلیل نیست که ایمپلنت صد در صد برای افراد سیگاری مناست نیست. افرادی که نیاز به ایمپلنت دارندT باید در سلامت  کامل باشند، لثه های سالم و هم چنین استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت را داشته باشند. برای موفقیت و شکست ایمپلنت دندان ها به طور کلی به عوامل مربوط به بیمار از جمله: وضعیت سلامتی عمومی، عادات مصرف سیگار، کمیت و کیفیت استخوان، نگهداری بهداشت دهان و دندان، ویژگی های ایمپلنت (مانند ابعاد، پوشش و بارگیری) و موقعیت ایمپلنت بستگی دارد و به طور کلی در تعیین احتمال شکست ایمپلنت نسبت به موارد مرتبط با ایمپلنت بسیار حیاتی باشد.

عوارض سیگار بر ایمپلنت دندان

در درجه اول، سیگار کشیدن و شکست ایمپلنت دندانی در ناحیه فک بالا بارزتر است. نرخ شکست بالاتر ایمپلنت های دندانی فک بالا می تواند به “کیفیت پایین استخوان ترابکولار” در مقایسه با فک پایین کمک کند. فک پایین ممکن است به دلیل محافظت و پوشاندن ناحیه توسط زبان کمتر تحت تأثیر قرار گیرد.

سیگار، همچنین پیش‌ ساز بیماری پریودنتال، ممکن است با تداخل در “سنتز پروتئین سلولی” و اختلال در “توانایی فیبروبلاست لثه برای چسبیدن” بر بهبود ایمپلنت دندان تاثیر بگذارد. نیکوتین، یک ماده فعال در مصرف تنباکو، نفوذپذیری بالایی دارد و می‌ تواند به اپیتلیوم لثه نفوذ کند و در فرآیند بازسازی استخوان اختلال ایجاد کند. در طول فرآیند کاشت، بافت لثه به دلیل فقدان فیبرهای دندانی با اپیتلیوم اتصالی طولانی‌ تری ظاهر می‌ شود. این باعث ایجاد بافتی می شود که مستعد نفوذ نیکوتین است و فرآیند استئوبلاست استخوان را در طول یکپارچگی استخوان مختل می کند که به نوبه خود می تواند منجر به شکست یا ضعیف شدن ایمپلنت شود.

سخن پایانی

سلامت دندان بخشی جدایی ناپذیر از رفاه عمومی بدن و روح انسان است. ما با ارائه مراقبت های دندانپزشکی بی نظیر، به بیماران خود کمک می کنیم که لبخند خود را به دست آورند و محافظت کنند و هم چنین بهتر است برای انجام ایمپلنت به متخصص دندانپزشکی زیبایی و لمینت دندان در اصفهان مراجعه کنید، ما به شما دکتر عاطفت بهترین متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی را معرفی می کنیم. دکتر محمد عاطفت دندانپزشک زیبایی علاوه بر ارائه خدمات تخصص دندانپزشکی برای بهبود سطح سلامت دندان، در شاخه دندانپزشکی تخصصی ترمیمی و زیبایی، با رفع مشکلات و ناهنجاری ها و نازیبایی های دندان سعی دارد به افراد مراجع کننده لبخندی زیبا و ماندگار هدیه دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.