خمير دندان مخصوص كامپوزيت

خمیر دندان مناسب برای کامپوزیت از نظر دندانپزشکان

مقدمه

روکش های کامپوزیت به عنوان یکی از بهترین روش های درمانی برای اصلاح دندان، امروزه موارد استفاده از آن ها افزایش یافته است. یکی از راه هایی که می توانید میزان دوام و ماندگاری ونیرهای کامپوزیت را افزایش داد، مراقبت و رعایت رژیم غذایی توسط فرد می باشد. استفاده از مسواک و خمیر دندان مناسب برای دندان های کامپوزیت شده خود، می تواند طول عمر آن ها را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد. استفاده از خمیر دندان برای دندان های روکش شده خود باعث می شود تا از تغییر رنگ آن ها در گذر زمان تا حد بسیار زیادی جلوگیری کند. شما عزیزان می توانید با مطالعه این مقاله اطلاعات بسیار مفیدی درباره دلایل استفاده از خمیر دندان مخصوص کامپوزیت از نظر خریدارن و دندانپزشکان متخصص کسب کنید، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

خمير دندان مخصوص كامپوزيت

خمير دندان مخصوص كامپوزيت

بسیاری از دندانپزشکان متخصص بر این باور هستند که برای افزایش دوام روکش های کامپوزیت نیاز است تا بعد از صرف هر وعده غذایی و یا نوشیدنی هایی که دارای رنگ های افزودنی هستند، افراد باید از خمیر دندان مخصوص کامپوزیت استفاده کنند. نوع برند و مارکی که برای خمیر دندان خود انتخاب می کنید، بسیار مهم است. در صورتی که از خمیر دندان هایی که حاوی مواد شیمیایی بسیار زیادی هستند، استفاده کنید به سطح دندان های شما آسیب بسیار جدی ای وارد خواهد شد. بهترین دکتر کامپوزیت دندان در اصفهان به شما عزیزان کمک خواهند کرد تا با توجه به میزان حساسیت دندان های خود، از بهترین مارک و برند خمیر دندان برای روکش های کامپوزیت خود استفاده کنید، با این کار می توانید بهداشت دهان و دندان های خود را بهبود بخشید.

مارک خمیر دندان مناسب کامپوزیت

نوع ترکیبات و میزان سطح استاندارد یکی از آیتم های مهمی است که در مورد هر محصول، مخصوصا آن دسته از محصولاتی که بر روی سلامت ما اثر مستقیم می گذارند، باید به آن توجه کرد. این موضوع در زمینه انتخاب خمیر دندان مخصوص کامپوزیت نیز صدق می کند. با توجه به این که اغلب مارک های تجاری خمیر دندان اغلب حاوی مواد سمی هستند که برای سلامتی افراد بسیار مضر هستند، بسیار مهم است که برای دندان های خود از بهترین مارک و برندهای خمیر دندان موجود در بازار استفاده کنید.

مارک خمیر دندان مناسب کامپوزیت

توجه به این نکته بسیار ضروری می باشد که وجود فلوراید بیش از احد، رایج ترین ماده فعال در اکثر برندهای خمیر دندان معمولی است که بسیار سمی می باشد. برخی از برندهای خمیر دندان در ترکیبات خود حاوی مقادیری ماده سفید کننده نیز هستند که در صورت استفاده مداوم از آن ها، به مرور زمان دندان های شما سفید خواهند شد. در صورتی که قصد دارید در کوتاه ترین زمان ممکن دندان های خود را چند درجه سفید کنید، می توانید از خدمات بلیچینگ در اصفهان بهره مند شوید. دکتر عاطفت به عنوان یکی از بهترین متخصصین دندانپزشکی که در شهر اصفهان فعالیت دارد، قادر است با استفاده از بهترین تکنیک و روش های درمانی، دندان های شما را اصلاح و ترمیم کند. برای دریافت خدمات کامپوزیت، لمینت، ایمپلنت در اصفهان می توانید به این دندانپزشک متخصص مراجعه کنید.

بهترین خمیر دندان برای کامپوزیت

انتخاب خمیر دندان نامناسب می تواند باعث ایجاد دندان های بسیار حساس یا حتی دندان های آسیب دیده در افراد شود. استفاده از بهترین خمیر دندان مخصوص کامپوزیت به شما کمک می کند لبخندی درخشان، سفید، سالم و قوی داشته باشید.

برخی از مواد تشکیل دهنده مانند مواد شیمیایی سفید کننده غلیظ، سولفات ها و پارابن ها ممکن است باعث ایجاد خطرات و عوارض جانبی در افراد شوند. از سوی دیگر، چند ماده کلیدی نیز وجود دارد که باید در هنگام انتخاب خمیر دندان به طور خاص به آن دقت کنید، زیرا این مواد می توانند تاثیرات بسیار شگفت انگیزی بر روی دندان های حساس و سلامت کلی لثه ها داشته باشند.

برخی از موادی که در زمان انتخاب خمیر دندان باید به آن توجه کنید:

  • مواد ساینده:

موادی مانند کربنات کلسیم و سیلیس اصلاح شده به عنوان مواد ساینده در نظر گرفته می شوند و به پاک کردن لکه های سطحی و باقی مانده مواد غذایی از دندان های حساس شما کمک می کنند.

  • حساسیت زدا:

مواد حساسیت زدا مانند سیترات سدیم، کازئین فسفوپپتید و نیترات پتاسیم می توانند به تسکین هرگونه حساسیت دندانی دردناک یا ناراحت کننده ای که تجربه می کنید، کمک کنند.

  • سفید کننده ها :

مواد سفید کننده مانند پراکسید هیدروژن می توانند از نظر شیمیایی دندان های شما را روشن و سفید کنند یا باعث ایجاد لکه در مینای دندان شود. تا زمانی که این نوع ترکیبات در غلظت های بسیار بالا در خمیر دندان وجود نداشته باشد، ممکن است کاملا بی خطر باشند.

سفید کردن دندان

  • روغن نارگیل:

روغن نارگیل یک ماده بسیار عالی برای خمیر دندان است. تحقیقات نشان داده است که روغن نارگیل به بدن شما کمک می کند تا از شر فلزات سنگین سمی از طریق بزاق خلاص شوید و همچنین باعث بیرون کشیدن باکتری ها، ویروس ها و تک یاخته ها از دهان شما می شود. علاوه بر این، روغن نارگیل ممکن است حاوی آنتی اکسیدان هایی باشد که میکروارگانیسم ها را از بین می برند، بنابراین به جلوگیری از تجمع باکتری هایی که باعث ایجاد پلاک می شوند، کمک می کند. انتخاب خمیر دندان حاوی روغن نارگیل ممکن است با کنترل بهتر تجمع باکتری ها در اطراف دندان ها و لثه های حساس به بهبود سلامت دهان شما کمک کند.

  • آلوئه ورا:

آلوئه ورا نیز ممکن است به از بین بردن باکتری هایی که باعث ایجاد پلاک و حفره می شوند، کمک کند، همه این ها به لطف ترکیباتی به نام آنتراکینون ها است که دارای خاصیت ضد التهابی هستند. همچنین آلوئه ورا نسبت به مواد معمولی برای دندان ‌هایی که دارای حساسیت بسیار زیادی هستند، ممکن است جایگزینی عالی باشند.

جمع بندی نهایی

امروزه با توجه به پیشرفت های بسیار زیادی که در حوزه دندانپزشکی اتفاق افتاده است، روش های مختلفی نیز برای سفید کردن دندان ها به وجود آمده است. یکی از بهترین راه ها برای سفید کردن دندان و اصلاح نامنظمی بسیار خفیف دندان های، استفاده از روکش های ونیر کامپوزیت می باشد. برای این که روکش های کامپوزیت شما در گذر زمان رنگ خود را از دست ندهد و مانند روزهای اول سفید باشند، نیاز است تا از خمیر دندان مخصوص کامپوزیت استفاده کنید. در این مقاله سعی کردیم در ارتباط با دلایل استفاده از خمیر دندان های مخصوص برای روکش های کامپوزیت و نحوه انتخاب بهترین آن ها توضیح دهیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.