اسنپ آن اسمایل چیست

اسنپ آن اسمایل چیست

اسنپ آن اسمایل تغییر لبخند و تغییر زندگی

اسنپ آن اسمایل انتخابی مناسب برای کسانی است که می­ خواهند بدون هیچ درد و تراشی دندان­هایشان سفید و یکپارچه شود. بسیاری از افراد توان پرداخت هزینه ­های بالای درمان­های زیبایی مانند لمینت را ندارند و مایل هستند که دندان­هایشان در مراسمات مهم مانند قرارهای کاری زیباتر به نظر برسد.

این وسیله مانند لنز رنگی چشم به طور موقت استفاده می ­شود و می ­توان آن را لمینت متحرک دندان نامید. این وسیله موقت، غیرتهاجمی و آسان است و فرد استفاده کننده معمولا از این وسیله جدید راضی است. به کمک این کاور دندانی لبخند های شما زیباتر و به یاد ماندنی ­تر می­ شود.

اسنپ آن اسمایل چیست ؟

Snap on smile یک درمان زیبایی دندان است که ویژگی آن قابل جابجایی است. این از یک قاب رزین بسیار ظریف و مقاوم ساخته شده است که کاملاً متناسب با دهان شما سفارشی شده است. روی دندان ها قرار داده می شود تا به طور موقت شکل و ظاهر آن ها تغییر کند و هر زمان که به آن نیاز داشتید قابل برداشتن و قرار دادن است.

این تکنیک بلافاصله ظاهر لبخند را اصلاح می کند و در مواقعی که نیاز دارید لبخند خود را در ملاء عام به رخ بکشید، چه در مراسم، چه در گفتگو، چه کنفرانس ها … بسیار مفید است، همچنین یکی از درخواستی ترین و قطعی ترین راه حل ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته است.

در حالی که ایمپلنت دندان قرار می دهیم یا فرد تحت درمان دندانپزشکی دیگری قرار می گیرد. با این درمان ساختار دندان تغییر نمی کند، به سادگی داخل و خارج دندان های طبیعی بیمار قرار می گیرد و کاملاً برگشت پذیر است.

برای استفاده از اسنپ-آن اسمایل ابتدا آن را داخل ظرف آب داغ قرار می ­دهیم تا پلاستیک آن نرم شود و زمانی که تا حدودی نرم شد، آن را روی دندان قرار داده و به شکل دلخواه فرم می­ دهیم که پس از کمی صبر خنک و سفت می­ شود. هنگام جایگذاری و بیرون آوردن آن به کمک انگشت اشاره از دندان­های انتهایی شروع به کار می­کنیم. نباید برای جایگذاری و بیرون آوردن اسنپ-آن اسمایل به دندان­های جلویی فشار وارد کنیم.

اسنپ آن اسمایل چیست

روش ساخت پلاک اسنپ آن اسمایل

پلاک باید کاملاً با دهان بیمار سازگار باشد تا از پارگی یا تناسب بدی که می تواند به سلامت دهان بیمار آسیب برساند، جلوگیری شود. بنابراین اولین قدم مراجعه به کلینیک دندانپزشکی است تا بتوانند از حفره دهان نمونه برداری کنند.

این روش عملا بدون درد است. در اولین مشاوره دندانپزشک بدون هیچ بی حسی و تراش دادن دندان ها قالب گیری می شود که مستقیماً به آزمایشگاه ارسال می شود. قالب با گچ پر می شود و سپس به صورت سه بعدی روی کامپیوتر دیجیتالی می شود.

پس از این فرآیند، قالب با اصلاحات مربوطه در یک برنامه دیجیتال طراحی شده و سپس به چاپگر سه بعدی ارسال می شود. قالب نهایی به دست می آید و به پروتز سازی برده می شود تا با شکل نهایی آن ساخته شود. در نهایت پلاک  اسنپ ان اسمایل برای تنظیمات نهایی و پرداخت برداشته می شود. در مشاوره دوم، پروتز روی دندان های بیمار قرار داده می شود و در صورت لزوم، تنظیمات خارج از دهان انجام می شود.

با Snap on Smile می توانید به طور موقت لبخند زیباتری را به نمایش بگذارید، اما برای اصلاح مشکلات واقعی در دهان شما در سطح عملکردی و زیبایی شناختی استفاده نمی شود.

ممکن است این نوع کاورها را در اینترنت دیده باشید، اما خرید آنها از این طریق کاملاً توصیه نمی شود. اینها مدل های استانداردی هستند که به هیچ وجه با دهان بیمار سازگار نمی شوند، به همین دلیل است که معمولاً به دلیل فشاری که ایجاد می کند باعث ایجاد مشکل در تحریک لثه و درد می شوند.

جنس اسنپ آن اسمایل

Snap on Smile از رزین کمی منعطف ( استیل رزین کریستالیزه ) ساخته شده و کاملاً قابل تنظیم است، بنابراین بیمار می تواند رنگ مورد نظر خود را برای لبخند خود انتخاب کند. هنگامی که اندازه گیری ها انجام شد و روکش ساخته شد، فقط لازم است قبل از ثابت کردن آن روی دندان، بررسی کنید که آیا به درستی جا می شود و هیچ ناراحتی وجود ندارد. علاوه بر این، این پلاک دارای سوراخ هایی در قسمت دندان های آسیاب است تا حس طبیعی بودن بیشتری در انسداد ایجاد کند.

از این رزین در ساخت تجهیزات دیگری مانند کابین هواپیما نیز استفاده می شود چرا که بسیار سبک است، در ضخامت کم ساخته می شود و مقاومت بالایی دارد.

قالب گیری اسنپ آن اسمای

چه کسانی می توانند از Snap on Smile استفاده کنند؟

هر بیماری که بخواهد به طور موقت نقص زیبایی در لبخند خود را اصلاح کند، می تواند به اسنپ آن اسمایل متوسل شود. و ما می خواهیم بر عبارت “زیبایی” تأکید کنیم، چرا که این پلاک عوارض مربوط به خرابی و مشکلات دندانی را بر طرف نمی کند. بیشتر بیماران نگران داشتن دندان های بی نقص هستند و به درمان های زیبایی دندان علاقه مند هستند اما گاهی اوقات آنها کاملاً در مورد یک درمان دائمی تصمیم نمی گیرند، اما استفاده از Snap on Smile ممکن است نظر آنها را تغییر دهد.

تحقیقات منتشر شده نشان می دهد که اکثر بیمارانی که از اسنپ آن اسمایل استفاده کرده اند تصمیم به انتقال به درمان های ترمیمی دائمی (روکش های دندانی) مانند لمینت دندان در اصفهان و کامپوزیت دندان اصفهان گرفته اند، چرا که از نظر ها روکش ها دائمی کمتر نیاز به نگهداری دارند تا روکش ها موقتی که قابل برداشتن هستند.

مزیت های اسنپ آن اسمایل نسبت به  لمینت و کامپوزیت

مزیت اصلی Snap on Smile این است که امکان نشان دادن دندان های سفید را بدون نیاز به درمان در کلینیک دندانپزشکی ارائه می دهد.

برخی از عیوب زیبایی شناختی که می تواند پنهان کند عبارتند از:

از دست دادن دندان های بالایی ، لکه روی دندان، پوشاندن دندان های بسیار کوچک و دندان های شکسته شده ، دیاستما یا فاصله بین دندان ها

قیمت نهایی آن نسبت به کامپوزیت و لمینت کمتر است.

نیازی به روند درمان طولانی مدت ندارد و در برابر ارتودنسی و ایمپلنت قرار می گیرد.

و مهمترین مزیت آن این است که در این روش نیازی به هیچ گونه استفاده از بی حسی و تراش دندان وجود ندارد.

معایب اسنپ آن اسمایل

Snap on Smile باعث می شود بیماران ظاهر بهتری پیدا کنند، چیزی که باعث افزایش عزت نفس و بینشی که نسبت به خود دارند، می شود. با این حال، این اسپلینت دارای معایب خاصی است که در دراز مدت، انتخاب انواع دیگر درمان ها پیشنهاد می شود:

این تنها یک راه حل موقتی است که مشکلات واقعی دهان را در دراز مدت اصلاح نمی کند یا مال اکلوژن های دندانی مانند شلوغی یا فاصله ها را حل نمی کند.

از این پلاک موقت نمی توان در مواقع خواب استفاده کرد و در صورت استفاده نادرست از آن امکان خراب یا شکسته شدن آن زیاد است.

نهایت دوام و عمری که پلاک اسنپ آن اسمایل می تواند داشته باشد 10 سال و پس از آن مجدد باید پلاک جدید ساخته شود.

این پلاک ها به صورت روکشی پیوسته ساخته می شوند که هیچ گونه فاصله ایی بین انها وجود ندارد و از نزدیک می توان به مصنوعی بودن آن پی برد.

به دلیل اینکه دندان های اصلی هیچ گونه تراشی نمی خورند و پلاک ها روی آنها قرار می گیرند، ممکن است باعث بد فرم نشان دادن دهان و دندان شود مخصوصا اگر دندان های جلو بزرگ باشند این مشکل دو برابر می شود.

استفاده مداوم از این پلاک ها باعث می شود تا دندان های اصلی درست تمیز و مسواک زده نشوند که این وضعیت احتمال ابتلا به بیماری های دیگر مانند حفره ها، بیماری های پریودنتال، هالیتوزیس را افزایش می دهد… علاوه بر این، از آنجایی که بین آتل و لثه مهر و موم وجود ندارد، مایعات و غذاهایی که می خوریم در نهایت در داخل دستگاه جمع می شوند.

اگرچه ممکن است یک راه حل موقت برای پنهان کردن از دست دادن دندان ها باشد، اما عدم جایگزینی دندان از دست رفته عواقب بسیار منفی برای سلامت دهان دارد، زیرا بدون ریشه دندان، استخوان آلوئول جذب می شود و باعث از بین رفتن حجم استخوان در فک بالا می شود.

اگرچه ممکن است یک مزیت به نظر برسد، اما انتخاب سایه دقیق لبخند می تواند به یک نتیجه مصنوعی ختم شود و این امر بسیار واضح است که ما دندان های واقعی خود را نشان نمی دهیم.

هزینه اسنپ آن اسمایل چقدر است؟

شاید قیمت اسنپ آن اسمایل چند است؟ سوال شما هم باشد، اما با توجه به مطالبی که در تیتر های قبل عنوان شد باید فهمیده باشید که قیمت اسنپ آن اسمایل هم که یک خدمات دندانپزشکی است به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی هزینه و قیمت اسنپ اسمایل را باید از دندانپزشک بپرسید و به عوامل مختلفی مانند نوع پلاک که کامل باشید یا نیمه ، هزینه لابراتور و پروتز سازی و … بستگی دارد . اما اسنپ آن اسمایل یک روش دائم برای اصلاح طرح لبخند شما نیست و باید از روش های دائمی مانند کامپوزیت و لمینت استفاده می شود.

نحوه مراقبت و نگهداری از اسنپ آن اسمایل

این پلاک متحرک بسیار آسیب پذیر است و باید در استفاده از آن نهایت دقت را داشته باشید. اولین مورد در نگهداری این است که پس از هر بار استفاده پلاک را از دهان خارج کرده و با استفاده از مسواک مخصوصی که دارای فرچه های نرم است و محلول شستشوی موجود در کنار پلاک، آن را تمییز کنید و پس از خشک شدن کامل ان را درون محفظه اصلی خود قرار دهید تا خراب یا گم نشود.

برای تمیز کردن این پلاک هرگز از خمیر دندان استفاده نشود چرا به مروز باعث سایش و از بین رفتن آن می شود.

در هنگام خواب به هیچ عنوان از پلاک استفاده نشود و در حالت عادی با پلاک به دندان ها فشار زیاد وارد نکنید و غذاهای سفت و چسبناک هم با پلاک نخورید تا علاوه بر حفظ دندان ها به پلاک نیز آسیبی وارد نشود.

روش های جایگزین های بادوام و ایمن برای Snap on Smile

برای جلوگیری از پوشاندن موقت مشکلات زیبایی و عملکردی لبخند شما، توضیح می دهیم که کدام درمان های انجام شده در یک کلینیک دندانپزشکی زیبایی اصفهان مورد اعتماد واقعا برای دهان شما بی خطر هستند. با آنها دندان های زیبایی، لبخندی هماهنگ و سلامت دهان و دندان خواهید داشت.

ایمپلنت های دندانی

این راه حل مطمئن ترین، زیبایی شناختی، کاربردی و دائمی برای دندان های از دست رفته است. این شامل قرار دادن یک پیچ کوچک که مانند یک ریشه دندان عمل می کند در استخوان است تا بعداً یک تاج قرار گیرد. در حال حاضر به لطف پیشرفت های صورت گرفته در زمینه ایمپلنتولوژی، انجام این جراحی در عرض یک روز از طریق بارگذاری فوری امکان پذیر است تا بتوانید بدون نیاز به گذراندن یک فرآیند طولانی و پیچیده، لبخند خود را بازیابی کنید.

ارتودنسی

درمان های ارتودنسی امکان حل مشکلات مربوط به اکلوژن، تراز کردن و موقعیت قطعات دندانی را فراهم می کند. بنابراین، با ارتودنسی دندان های شما به صورت کاملاً کاربردی کنار هم قرار می گیرند و از عوارض بعدی مانند سایش دندان یا دندان قروچه جلوگیری می شود.

میکرو ونیرهای دندانی

روکش‌های دندانی یا ونیر کامپوزیت دندان در اصفهان ورقه‌های سرامیکی نازکی هستند که به سطح خارجی دندان‌های قدامی می چسبند ، یعنی آنهایی که هنگام لبخند زدن نشان داده می‌شوند. با آنها می توان رنگ، شکل و اندازه قطعات دندانی را تغییر داد و به طبیعی ترین نتیجه دست یافت، زیرا ماده ای که با آن ساخته شده است کاملاً رنگ دندان های مجاور را تقلید می کند. این نوع ونیرهای میکرو بسیار نازک هستند، بنابراین نیازی به تراش زیاد دندان ندارند.

تفاوت اسنپ آن اسمایل با لمینت دندان

مانند لمینت راحت نیست و هنگام صحبت کردن یا جویدن غذا باید مواظب بود که از دهان خارج نشود. کیفیت این وسیله در مقایسه با لمینت بسیار پایین است و استفاده از آن موقتی است. از مزایای این کاور دندانی نسبت به لمینت میتوان به ارزان­تر بودن قیمت و پوشاندن سریع دندان های زرد اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کلی تمامی اطلاعاتی که لازم است در مورد اسنپ آن اسمایل بدانید مطرح شد.  اما با این همه مزایا و معایبی که مطرح شد، همه ما می دانیم که این روش یک درمان دائمی نیست و نمی تواند نتیجه نهایی آن مانند استفاده از درمان های مانند ایمپلنت دندان در اصفهان ، ارتودنسی، کامپوزیت یا لمینت باشد.

استفاده از این پلاک ها راه حل مناسبی برای برطرف کردن عیوب دندانی شما نیست. پس اگر دندان هایی دارید که دلخواه شما نیست و از پلاک های متحرک استفاده می کنید، پیشنهاد ما به شما کنار گذاشتن این پلاک هاست و در سریعترین زمان ممکن به مطب دکتر عاطفت دندان پزشک زیبایی اصفهان مراجعه نمایید و تمامی عیوبی که باعث شده است زیبایی دندان شما به خطر بیوفتد را از بین ببرید. بنابراین می توانید مطمئن باشید که در بهترین دست ها برای بهبود ظاهر لبخند خود بدون به خطر انداختن سلامت دندان ها و لثه ها هستید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.