انواع روکش دندان

انواع روکش دندان

انواع روکش دندان ونیرها با پوشاندن آسیب و شکستگی جزئی دندان، تغییر رنگ و ناهماهنگی جزئی سطح جلویی دندان های شما را بازیابی می کنند.

در بسیاری از موارد، آنها جایگزین عالی برای تاج،  سفید کننده و بریس هستند. ونیرها ضمن حفظ کیفیت دندان ها ظاهر لبخند شما را بهبود می بخشد. بسته به نیاز ، ترجیحات و وضعیت دندان های خود، می توانید یک نوع روکش را انتخاب کنید.

در شرایط مناسب ، آنها می توانند به طور چشمگیری ظاهر کلی دندان های فرد را بهبود بخشند و در این فرآیند ، می توانند عزت نفس شما را نیز افزایش دهند.

روکش های دندانی روشی رایج برای بهبود لبخند شما است، به خصوص اگر دندان هایتان فرسوده ، ترک برداشته یا فاصله دارد . آنها همچنین برای افرادی که به دنبال یک لبخند طبیعی و هماهنگ با دندانهای زیبا و خوش فرم هستند، مناسب هستند.

روکش ها از یک ماده محکم و بادوام با خواص شفاف ساخته شده اند تا ظاهر مینای دندان طبیعی را نشان دهند. برخلاف روکش که کل دندان را می پوشاند، روکش در اصل یک پوشش یا پوسته نازک است که بر روی قسمت جلویی (نمای جلویی) دندان طبیعی شما قرار می گیرد تا ظاهر زیبایی را ارائه دهد. هر روکش به صورت جداگانه برای تنظیم ظاهر ، رنگ ، شکل ، اندازه، موقعیت، چرخش، بافت یا ظاهر دندان های شما طراحی شده است.

برای بازسازی یک دندان یا چند دندان می توان از روکش استفاده کرد و در مواقعی که دندان شما نیازی به ترمیم قابل توجهی ندارد ایده آل است. با این حال، آنها می توانند به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی استفاده شوند که شامل روش های دیگر مانند تاج چینی، پل و ایمپلنت دندان است. این گزینه مناسب برای افرادی است که مایل به داشتن لبخندی یکنواخت تر با دندان های متناسب با یکدیگر هستند.

انواع روکش دندان را بشناسید

بسیاری از مردم متوجه نیستند که گزینه های مختلف روکش دندان برای انتخاب وجود دارد. طی چند سال گذشته ، تکنیک ها و مارک های مختلف روکش دندان ظاهر شده است که هریک پیشنهاد منحصر به فردی دارند. دندانپزشکان متعهد به کمک به بیماران برای رسیدن به لبخند رویاهایشان هستند و اطمینان دارند که ما می توانیم به شما کمک کنیم روکش دندان مناسب را برای لبخند شما پیدا کنید!

روکش کامپوزیت

روکش کامپوزیت رزین ، که به سادگی به عنوان روکش کامپوزیت نیز شناخته می شود ، یک ترمیم ارزان روکش دندان است که می توان در یک ویزیت دندانپزشکی از آن استفاده کرد. آنها معمولاً از رزین یا پلاستیک ساخته می شوند ، در صورت شکستن به راحتی قابل تعمیر هستند و می توانند تا هفت سال دوام بیاورند.

روکش کام

این نوع روکش های دندانی به دلیل تمرکز روی سطوح داخلی دندانهای شما کمی متفاوت هستند. به جای قرار گرفتن در سطح جلویی دندان ها ، آنها را در قسمت عقب قرار می دهند. چون سطح پالاتال به جای پوشاندن سطوح جلویی دندان های شما ، آنها را از پشت تقویت می کند. روکش های دندانی کام اغلب از طلا ساخته می شوند ، اما با پرسلن یا کامپوزیت نیز موجود هستند و از پشت از دندان های فرسوده ، ساییده ، حساس محافظت می کند تا از ساییدگی بیشتر جلوگیری کرده و آنها را قوی نگه دارد.

روکش لمینیت

از یک ماده با نام Cerinate ساخته شده است ، همچنین به عنوان “روکش های غیر آماده ” شناخته می شود ، روکش های بسیار نازک اما قوی هستند. این روش بدون درد است ، بدون دخالت سوزن  ، بدون ساییدگی  و بدون نیاز به بیهوشی است ، و فقط در 2 جلسه ویزیت کاملاً انجام می شود. با دوام و مقاومت بالا که به طور بالقوه می تواند بیش از 20 سال دوام بیاورد ، معمولاً برای پوشاندن تغییر رنگ یا فاصله در دندان های شما استفاده می شود ، روکش های لمینیت مثل روکش های معمولی پرسلن دوام می آورند ، اما تفاوت این است که ، این روش برگشت پذیر است.

برای اطلاع از  لمینیت دندان در اصفهان با مطب دکتر عاطفت تماس بگیرید .

روکش چینی

این نوع روکش های دندانی ساخته شده از سرامیک با کیفیت بالا و ساخته شده است روکش های پرسلن ده ها سال است که وجود دارد ، اشکال قدیمی تر ظاهری چاق تر دارند و برای عنوان سفیدی دندان عمل می کنند.

روکش موقت

قبل از طراحی و نصب روکش دائمی روی دندانها ، روکش های موقت در جهت محافظت از دندان ها استفاده می شوند. همچنین می توان از روکش موقت برای پوشاندن دندان ها به جای روکش دائمی استفاده کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.