تفاوت کامپوزیت با لمینت

تفاوت کامپوزیت با لمینت دندان در چیست؟

مقدمه

کامپوزیت و لمینت یکی از پر تقاضاترین درمان های دندانپزشکی هستند و  ما هر روز در کلینیک دکتر محمد عاطفت بهترین دندانپزشک زیبایی در اصفهان از بیمارانی پذیرایی می کنیم که می خواهند لبخند خود را به سرعت و کارآمد بهبود بخشند. امروزه دندانپزشکی زیبایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و شما بهترین گزینه ها را برای نشان دادن لبخندی که همیشه می خواستید پیدا خواهید کرد. لبخند زیبا باعث ایجاد اعتماد به نفس و افزایش عزت نفس شما می شود و همچنین باعث می شود حتی در روابط شخصی خود امنیت بیشتری احساس کنید. اکنون به لطف روکش های دندان می توانید به راحتی و بدون درد به دندان های کامل دست یافت. در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با تفاوت کامپوزیت با لمینت و دلایل استفاده از هر کدام توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

روکش های دندان چیست

به این دلیل که چه کامپوزیت و چه لمینت هر دو به نوعی روکش محسوب می شوند، بهتر است ابتدا بدانیم که روکش چیست؟ روکش ها ورقه های بسیار نازکی هستند که برای بهبود ظاهر لبخند به صورت، به قسمت های جلوی دندان می چسبند. آن ها می توانند از مواد مختلفی مانند کامپوزیت یا پرسلن ساخته شوند و رنگ، اندازه، شکل و حتی موقعیت قطعات دندانی ما را اصلاح کنند. روکش های دندانی برای درمان دندان های کج، شکسته، فرسوده، جدا شده، لکه دار یا نامنظم به شدت توصیه می شوند.

هدف از استفاده از روکش های دندانی، ایجاد ظاهری کاملا طبیعی به دندان های شما و اصلاح آن ها می باشد. برای اصلاح طرح لبخندهای خود می توانید از انواع روش های درمانی استفاده کنید، انتخاب هر یک از آن ها بسته به صلاحدید دنداپزشک متخصص می باشد. در میان انواع روش های درمانی لمینت دندان می تواند ظاهر بسیار خوبی را به دندان های شما اضافه کند. جهت دریافت خدمات لمینت دندان در اصفهان، می توانید با اطمینان خاطر به کلینیک دکتر عاطفت مراجعه کرده و از خدمات آن بهره مند شوید.

تفاوت کامپوزیت با لمینت دندان در چیست

روکش لمینت سراميكی

لمینت سرامیکی لایه نازکی است که از سرامیک خالص ساخته شده است، این نوع روکش هیچ گونه فلزی وجود ندارد. روکش های لمینت در جلوی دندان ها قرار می گیرند و باعث می شوند که دندان ها سفیدتر و درخشان تر به نظر برسند. روکش های سرامیکی فوق نازک، کیفیت و ماندگاری بسیار بالایی دارند. آن ها به دلیل ساخت با پرسلن تزریقی بسیار مقاوم هستند، ضخامت آن ها بین 0.3 تا 1 میلی متر کاهش یافته است.

روکش های چینی توسط پروتز در لابراتوارهای دندانپزشکی ساخته می شوند، این ونیرها به طور همزمان روی دندان بیماران انجام نمی شود. برای چسباندن روکش های سرامیکی لمینت به دندان ها نیاز است تا دندان ها را آماده سازی کرد، برای این کار دندانپزشک متخصص قسمتی از مینای دندان را می تراشد تا چسبندگی ورق ها بیشتر شود. برای انجام این روش درمانی، بهترین سن 18 سالگی به بعد است. به لطف فناوری های فعلی، مانند اسکنر سه بعدی، یک نمونه کامل از دهان را برای اندازه گیری هر قطعه به دست آورده می شود. این یک درمان قطعی با مدت زمان حدود 15 یا 20 سال است. در صورتی نصب اصولی روکش های لمینت، میزان طول عمر آن ها تا حد بسیار زیادی افزایش می یابد.

انواع لمینت

کامپوزیت ونیر دندان

ونیرهای کامپوزیت تزریقی از کامپوزیت یا رزین ساخته می شوند، همان نوع ماده ای که برای پرکردن دندان استفاده می شود. در صورت نصب ونیرهای کامپوزیت بر روی دندان ها، می توانید نتایج عالی آن را مشاهده کنید. بر خلاف ونیرهای چینی، آن ها مستقیما بر روی دندان ها می توانند قرار گیرند و به صورت لایه با لایه بر روی دندان ها اعمال شوند. با توجه به این که این روش درمانی نیاز به آمادگی قبلی دندان ها ندارد، شما عزیزان می توانید کامپوزیت های ونیر دندان را تنها در یک جلسه انجام دهید. با وجود ظاهر بسیار زیبایی که کامپوزیت های ونیر می توانند بر روی دندان های شما ایجاد کنند، اما میزان دوام و ماندگاری آن ها در مقایسه با روکش های لمینت بسیار کمتر می باشد. به صورت میانگین می توان گفت دوام ونیرهای کامپوزیت بین 3 تا 5 سال می باشد. نوع متریال و نحوه مراقبت از آن ها، تاثیر بسیار زیادی در طول عمر ونیرهای کامپوزیت دارند. در شرایطی که میزان نامنظمی در دندان های شما بسیار کم باشد، برای اصلاح آن ها می توانید از ونیرهای کامپوزیت استفاده کنید. برای اصطلاح برآمدگی ها، مثلث های سیاه کوچکی که بین دندان ها تشکیل می شود روش درمانی ونیر کامپوزیت، توصیه می شود. از کامپوزیت می توان برای ترمیم دندان های پوسیده، پرکردن سوراخ ها و پوسیدگی های دندانی استفاده کرد. همچنین می توان از کامپوزیت برای پوشاندن ریشه بیرون زده دندان استفاده کرد.

کامپوزیت ونیر دندان

با وجود تفاوت کامپوزیت با لمینت، می توان گفت انجام هر کدام از این روش های درمانی می تواند نتایج بسیار خوبی را برای دندان های شما ایجاد کند. بسته به موقعیت دندان های خود و میزان بی نظمی دندان ها، بهتر است از هر کدام از این روش های درمانی استفاده کنید. برای انجام هر کدام از روش های درمانی اصلاح و ترمیم دندان های خود می توانید به کلینیک دکتر عاطفت مراجعه کنید. ما به عنوان متخصص در زمینه اصلاح طرح لبخند اصفهان، اعتماد به نفس لبخند را به شما باز می گردانیم. شما عزیزان می توانید یک قرار ملاقات در کلینیک دندانپزشکی ما در اصفهان بگیرید و با استفاده از درمان های زیبای دندانپزشکی موثر توسط کلینیک ما، به داشتن یک دندان براق، طبیعی و سالم ببالید.

کامپوزیت بهتر است یا لمینت

کامپوزیت و لمینت سرامیکی هر دو برای رفع زردی و بد فرمی دندان ها و اصلاح طرح لبخند به کار می روند. جنس لمینت از سرامیک (چینی) می باشد که برای ساخت آن نیاز به قالب گیری و ساخت در لابراتورهای دندانپزشکی است. جنس ونیرها از مواد کامپوزیت می باشد که توسط دندانپزشک به صورت مستقیم بر روی دندان ها اضافه می شود و می تواند به راحتی فرم بگیرند. برای ساخت ونیرهای کامپوزیت نیاز به قالب گیری و ارسال به لابراتورهای دندانپزشکی وجود ندارد، این امر یکی از مهم ترین علت های تفاوت قیمت کامپوزیت دندان با لمینت دندان همین موضوع است. عمر لمینت به بهداشت دهان، دندان و مراقبت از دندان بستگی دارد. از آنجایی که لمینت محکم تر از کامپوزیت است، مقاومت آن در برابر رنگ و لکه و همچنین در برابر پرکننده دندان بیشتر است.

از دیگر تفاوت کامپوزیت با لمینت، این است که کامپوزیت نیاز به تراش مینای دندان ندارد. این ویژگی ونیرهای کامپوزیت باعث شده است تا امروزه مورد توجه و استقبال بسیاری از افرادی تبدیل شود. برای نصب لمینت های سرامیکی نیاز است تا قسمتی از مینای سطح دندان ها را تراش داد. در روش لمینت دندان نیاز است تا سطح بیرونی دندان ها را نیز تراش داد. لمینت ها می توانند در ضخامت های بسیار نازک نیز ساخته شده و بر روی دندان ها نصب شوند.یکی دیگر از مهمترین تفاوت های کامپوزیت با لمینت دندان در هزینه های اعمال آن می باشد، هزینه اجرای کامپوزیت دندان در اصفهان در مقایسه با لمینت دندان بسیار کمتر است.

اگر به دنبال دستیابی به لبخند زیبا هستید و حاضر به پرداخت هزینه های نسبتاً زیاد هستید می توانید لمینت دندان در اصفهان را انتخاب کنید و اگر به دنبال یک روش مقرون به صرفه هستید، بهترین گزینه کامپوزیت دندان در اصفهان است.

تفاوت کامپوزیت با لمینت

برای ساخت لمینت سرامیکی حداقل 2 جلسه زمان لازم است:

١- در جلسه اول اگر نیاز باشد روی دندان ها بسيار كم تراش داده می شود و قالب گيری انجام می شود. زمانی که قالب گیری از دندان های شما انجام شد، آن ها به لابراتورها فرستاده می شوند تا سرامیک در کوره ها ساخته شوند.
٢- در جلسه دوم، لمینت آماده شده روی دندان ها امتحان می شود. اگر رنگ و شكل آن ها مورد پسند فرد قرار گيرد و به خوبی روی دندان ها قرار بگیرد، دندانپزشک متخصص زيبايی لمینت ها را با چسب دائم روی دندان ها می چسباند.

کامپوزیت ونیر در “یک جلسه” قابل انجام است. البته اين جلسه با توجه به ميزان مشكلات دندان ها از ترميم های ساده خيلی طولانی تر می باشد و حتی ممكن است در بعضی موارد جلسه دوم برای پاليش نیز نیاز باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.